
Οι ναύλοι των containerships αυξήθηκαν σημαντικά το προηγούμενο έτος και σε πολλά routes συνεχίζουν να αυξάνονται και το 2022. Ωστόσο, οι ναύλοι σε routes από την Άπω Ανατολή στη Μεσόγειο παραμένουν σχετικά στάσιμοι από την αρχή του έτους, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Xeneta, και πιο συγκεκριμένα περίπου στα $14.000/FEU στη spot αγορά και στα $9.000/FEU στην αγορά χρονοναυλώσεων.
Οι ναύλοι των συμβολαίων χρονοναύλωσης ακολούθησαν την ανοδική πορεία της spot αγοράς, απόρροια του γεγονότος ότι οι ναυλωτές είναι διατεθειμένοι να διαθέσουν περισσότερα κεφάλαια για να διασφαλίσουν τις μεταφορικές τους ανάγκες. Ενδεικτικά, οι ναύλοι στα συμβόλαια που έχουν υπογραφεί τους τελευταίους τρεις μήνες έχουν διαμορφωθεί σε 100% υψηλότερα επίπεδα έναντι της αντίστοιχης περιόδου ένα έτος πριν.
Οι ναύλοι στις διαδρομές από την Άπω Ανατολή στη Μεσόγειο έχουν την τάση να ακολουθούν εκείνη με την ίδια αφετηρία και προορισμό τη Βόρεια Ευρώπη τους τελευταίους 18 μήνες, παρότι δημιουργήθηκε ένα «κενό» μεταξύ τους το δεύτερο εξάμηνο του 2021.
Ωστόσο, από την αρχή του έτους, η εν λόγω διαφορά καλύφθηκε σε σημαντικό βαθμό. Η εξέλιξη αυτή έχει οδηγήσει, σύμφωνα με την Xeneta, ορισμένους εισαγωγείς στη Μεσόγειο, απόφαση που ωστόσο δεν εξασφαλίζει κάποια σημαντική έκπτωση στο κόστος μεταφοράς.
Τέλος, η προαναφερθείσα στασιμότητα και γενικότερη πτωτική τάση που διαφαίνεται στη ναυλαγορά των containerships δύναται να ανατραπεί από πιθανές επικείμενες διαταραχές στους κινεζικούς λιμένες, καθώς το Πεκίνο λαμβάνει οριζόντια μέτρα για τον περιορισμό της έξαρσης κρουσμάτων.
Φωτό: Andrey Nuraliev/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ