
Οι ναύλοι των containerships αυξήθηκαν σημαντικά το προηγούμενο έτος και σε πολλά routes συνεχίζουν να αυξάνονται και το 2022. Ωστόσο, οι ναύλοι σε routes από την Άπω Ανατολή στη Μεσόγειο παραμένουν σχετικά στάσιμοι από την αρχή του έτους, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Xeneta, και πιο συγκεκριμένα περίπου στα $14.000/FEU στη spot αγορά και στα $9.000/FEU στην αγορά χρονοναυλώσεων.
Οι ναύλοι των συμβολαίων χρονοναύλωσης ακολούθησαν την ανοδική πορεία της spot αγοράς, απόρροια του γεγονότος ότι οι ναυλωτές είναι διατεθειμένοι να διαθέσουν περισσότερα κεφάλαια για να διασφαλίσουν τις μεταφορικές τους ανάγκες. Ενδεικτικά, οι ναύλοι στα συμβόλαια που έχουν υπογραφεί τους τελευταίους τρεις μήνες έχουν διαμορφωθεί σε 100% υψηλότερα επίπεδα έναντι της αντίστοιχης περιόδου ένα έτος πριν.
Οι ναύλοι στις διαδρομές από την Άπω Ανατολή στη Μεσόγειο έχουν την τάση να ακολουθούν εκείνη με την ίδια αφετηρία και προορισμό τη Βόρεια Ευρώπη τους τελευταίους 18 μήνες, παρότι δημιουργήθηκε ένα «κενό» μεταξύ τους το δεύτερο εξάμηνο του 2021.
Ωστόσο, από την αρχή του έτους, η εν λόγω διαφορά καλύφθηκε σε σημαντικό βαθμό. Η εξέλιξη αυτή έχει οδηγήσει, σύμφωνα με την Xeneta, ορισμένους εισαγωγείς στη Μεσόγειο, απόφαση που ωστόσο δεν εξασφαλίζει κάποια σημαντική έκπτωση στο κόστος μεταφοράς.
Τέλος, η προαναφερθείσα στασιμότητα και γενικότερη πτωτική τάση που διαφαίνεται στη ναυλαγορά των containerships δύναται να ανατραπεί από πιθανές επικείμενες διαταραχές στους κινεζικούς λιμένες, καθώς το Πεκίνο λαμβάνει οριζόντια μέτρα για τον περιορισμό της έξαρσης κρουσμάτων.
Φωτό: Andrey Nuraliev/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ