
Η αγορά LNG κατέγραψε ισχυρή μεταβλητότητα το 2021, τάση που επιμένει εντός του 2022, εν μέσω των διαταραχών στην Ανατολική Ευρώπη. Στο πλαίσιο αυτό και καθώς οι οικονομίες, και κυρίως εκείνες της ΕΕ, αναζητούν εναλλακτικές πηγές φυσικού αερίου έναντι του ρωσικού, έκθεση της VesselsValue καταδεικνύει ότι ενδεχόμενη απουσία της Ρωσίας από την αγορά LNG δύναται να καλυφθεί από λοιπούς εξαγωγείς.
Ειδικότερα, η Ρωσία καταλαμβάνει δύο θέσεις στην κατάταξη των κορυφαίων είκοσι περιοχών εξαγωγής LNG τους τελευταίους δώδεκα μήνες, με συνολικό ποσοστό που αγγίζει το 6%. Επί του παρόντος, δεν καταγράφεται κάποια απότομη μεταβολή στις θαλάσσιες εξαγωγές από τις περιοχές αυτές, απόρροια του γεγονότος ότι στην αγορά LNG υπερτερούν τα συμβόλαια μεγάλης διάρκειας. Ωστόσο, η κατάσταση αυτή δύναται να αλλάξει εφόσον τα συμβόλαια αυτά φτάσουν στο πέρας τους, με την αγορά ενέργειας να χρειαστεί να καλύψει το κενό των περίπου 2 εκατ. κ.μ. ημερησίως που εξάγονται διά θαλάσσης από τις δύο αυτές περιοχές.
Παράλληλα, οι θαλάσσιες εξαγωγές LNG από τον Αραβικό Κόλπο βρίσκονται σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2022 και κατά περίπου 2 εκατ. κ.μ. ημερησίως λιγότερο σε σύγκριση με τον μέσο όρο των τελευταίων τριών ετών. Συνεπώς, παρότι η Μέση Ανατολή φαίνεται πως διαθέτει τη δυνατότητα να καλύψει ενδεχόμενη απουσία της Ρωσίας από την παγκόσμια αγορά, μια αύξηση της ημερήσιας παραγωγής της κατά 2 εκατ. κ.μ. απλώς θα οδηγούσε στην επιστροφή της παραγωγής της στα κατά μέσο όρο επίπεδα των τελευταίων τριών ετών.
Για να αντιμετωπιστούν οι τωρινές εξελίξεις, η VesselsValue υπογραμμίζει ότι πρέπει οι τρεις περιοχές που ακολουθούν τον πρωτοπόρο Αραβικό Κόλπο (Κόλπος του Μεξικού, Νοτιοανατολική Ασία και Δυτική Ακτή Αυστραλίας) να είναι σε θέση να καλύψουν την πτώση της παραγωγής του. Από αυτές, πιο ελπιδοφόρα εναλλακτική φαντάζει εκείνη του Κόλπου του Μεξικού, η οποία είναι σχετικά καινούργια στην αγορά. Εφόσον επιτύχει μια αύξηση περίπου 3 εκατ. κ.μ. ημερησίως, δύναται να προσφέρει ανακούφιση στην αγορά ενέργειας και να μετριάσει την ανησυχία που επικρατεί, συντελώντας σε μείωση των τιμών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ