
 
															Η αγορά LNG κατέγραψε ισχυρή μεταβλητότητα το 2021, τάση που επιμένει εντός του 2022, εν μέσω των διαταραχών στην Ανατολική Ευρώπη. Στο πλαίσιο αυτό και καθώς οι οικονομίες, και κυρίως εκείνες της ΕΕ, αναζητούν εναλλακτικές πηγές φυσικού αερίου έναντι του ρωσικού, έκθεση της VesselsValue καταδεικνύει ότι ενδεχόμενη απουσία της Ρωσίας από την αγορά LNG δύναται να καλυφθεί από λοιπούς εξαγωγείς.
Ειδικότερα, η Ρωσία καταλαμβάνει δύο θέσεις στην κατάταξη των κορυφαίων είκοσι περιοχών εξαγωγής LNG τους τελευταίους δώδεκα μήνες, με συνολικό ποσοστό που αγγίζει το 6%. Επί του παρόντος, δεν καταγράφεται κάποια απότομη μεταβολή στις θαλάσσιες εξαγωγές από τις περιοχές αυτές, απόρροια του γεγονότος ότι στην αγορά LNG υπερτερούν τα συμβόλαια μεγάλης διάρκειας. Ωστόσο, η κατάσταση αυτή δύναται να αλλάξει εφόσον τα συμβόλαια αυτά φτάσουν στο πέρας τους, με την αγορά ενέργειας να χρειαστεί να καλύψει το κενό των περίπου 2 εκατ. κ.μ. ημερησίως που εξάγονται διά θαλάσσης από τις δύο αυτές περιοχές.
Παράλληλα, οι θαλάσσιες εξαγωγές LNG από τον Αραβικό Κόλπο βρίσκονται σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2022 και κατά περίπου 2 εκατ. κ.μ. ημερησίως λιγότερο σε σύγκριση με τον μέσο όρο των τελευταίων τριών ετών. Συνεπώς, παρότι η Μέση Ανατολή φαίνεται πως διαθέτει τη δυνατότητα να καλύψει ενδεχόμενη απουσία της Ρωσίας από την παγκόσμια αγορά, μια αύξηση της ημερήσιας παραγωγής της κατά 2 εκατ. κ.μ. απλώς θα οδηγούσε στην επιστροφή της παραγωγής της στα κατά μέσο όρο επίπεδα των τελευταίων τριών ετών.
Για να αντιμετωπιστούν οι τωρινές εξελίξεις, η VesselsValue υπογραμμίζει ότι πρέπει οι τρεις περιοχές που ακολουθούν τον πρωτοπόρο Αραβικό Κόλπο (Κόλπος του Μεξικού, Νοτιοανατολική Ασία και Δυτική Ακτή Αυστραλίας) να είναι σε θέση να καλύψουν την πτώση της παραγωγής του. Από αυτές, πιο ελπιδοφόρα εναλλακτική φαντάζει εκείνη του Κόλπου του Μεξικού, η οποία είναι σχετικά καινούργια στην αγορά. Εφόσον επιτύχει μια αύξηση περίπου 3 εκατ. κ.μ. ημερησίως, δύναται να προσφέρει ανακούφιση στην αγορά ενέργειας και να μετριάσει την ανησυχία που επικρατεί, συντελώντας σε μείωση των τιμών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Amazon στη Γηραιά Ήπειρο, καθώς η εταιρεία-κολοσσός προανήγγειλε μεγαλεπήβολα επενδυτικά σχέδια στην Ολλανδία. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…

Μετά τις αμερικανικές κυρώσεις στους κορυφαίους παραγωγούς πετρελαίου της Ρωσίας στις 22 Σεπτεμβρίου, προκλήθηκε ένα ντόμινο εξελίξεων, με την Ινδία και την Κίνα να…

Στον απόηχο της επεισοδιακής συνεδρίασης της MEPC για το Net-Zero Framework (NZF), που οδήγησε στην αναβολή της ψήφισής του για ένα έτος, οι διχογνωμίες…

Με την παραγωγή σχιστολιθικού πετρελαίου να αποτελεί το μεγάλο «στοίχημα» της Sinopec, ο κινεζικός κολοσσός προέβη πρόσφατα στην ανακάλυψη ενός σημαντικού αποθέματος. Ειδικότερα, σύμφωνα…

Tην είσοδό του στην αγορά των VLCCs με την παραγγελία δύο τέτοιων πλοίων στα ναυπηγεία Hengli επιβεβαίωσε στα Ναυτικά Χρονικά ο Όμιλος Alimia, συμφερόντων…

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ