
Η απανθρακοποίηση και ο τρόπος με τον οποίο θα επέλθει βρίσκονται σταθερά στην ατζέντα της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα, εκπρόσωποι της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, με την υποστήριξη των κυβερνήσεων, υπέβαλαν προτάσεις για το πώς ένα ταμείο Έρευνας και Ανάπτυξης θα μπορούσε να προσαρμοστεί προκειμένου να υποστηρίξει τις αναπτυσσόμενες χώρες.
Οι επικαιροποιημένες προτάσεις που κατατέθηκαν στον ΙΜΟ σκιαγραφούν πώς το IMO Maritime Research Fund (IMRF), ύψους $5 δισ., το οποίο θα επιταχύνει την ανάπτυξη τεχνολογιών και καυσίμων μηδενικών εκπομπών, θα μπορούσε επίσης να υποστηρίξει τις προσπάθειες των αναπτυσσόμενων χωρών για απανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών.
Με επικεφαλής το International Chamber of Shipping και οκτώ ακόμα οργανισμούς της διεθνούς ναυτιλίας, οι τροποποιημένες προτάσεις προβλέπουν τη διάθεση περίπου του 10% του fund σε projects μείωσης των αερίων θερμοκηπίου (GHG) σε αναπτυσσόμενες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των μικρών νησιωτικών κρατών, που είναι ευάλωτα στην κλιματική αλλαγή.
Στην ανακοίνωση του ICS τονίζεται ότι οι προτάσεις αυτές έρχονται ως απάντηση στα αιτήματα αναπτυσσόμενων χωρών για πρόσβαση στο Ταμείο Έρευνας και Ανάπτυξης. «Οι αναπτυσσόμενες χώρες βιώνουν τα χειρότερα από την κλιματική κρίση. Η [ναυτιλιακή] βιομηχανία επιθυμεί να διαθέσει περίπου $50 εκατ. ετησίως, για να υποστηρίξει έργα μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου σε αναπτυσσόμενες και ευάλωτες στην κλιματική αλλαγή χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Μικρών Νησιωτικών Αναπτυσσόμενων Κρατών. Αυτή θα ήταν μια σημαντική επένδυση και ώθηση στα υπάρχοντα προγράμματα του ΙΜΟ, για να διασφαλιστεί ότι η μετάβαση προς μηδενικές εκπομπές είναι δίκαιη και ισόνομη», υπογράμμισε ο Simon Bennett, Deputy Secretary General του International Chamber of Shipping.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ