
Η απανθρακοποίηση και ο τρόπος με τον οποίο θα επέλθει βρίσκονται σταθερά στην ατζέντα της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα, εκπρόσωποι της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, με την υποστήριξη των κυβερνήσεων, υπέβαλαν προτάσεις για το πώς ένα ταμείο Έρευνας και Ανάπτυξης θα μπορούσε να προσαρμοστεί προκειμένου να υποστηρίξει τις αναπτυσσόμενες χώρες.
Οι επικαιροποιημένες προτάσεις που κατατέθηκαν στον ΙΜΟ σκιαγραφούν πώς το IMO Maritime Research Fund (IMRF), ύψους $5 δισ., το οποίο θα επιταχύνει την ανάπτυξη τεχνολογιών και καυσίμων μηδενικών εκπομπών, θα μπορούσε επίσης να υποστηρίξει τις προσπάθειες των αναπτυσσόμενων χωρών για απανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών.
Με επικεφαλής το International Chamber of Shipping και οκτώ ακόμα οργανισμούς της διεθνούς ναυτιλίας, οι τροποποιημένες προτάσεις προβλέπουν τη διάθεση περίπου του 10% του fund σε projects μείωσης των αερίων θερμοκηπίου (GHG) σε αναπτυσσόμενες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των μικρών νησιωτικών κρατών, που είναι ευάλωτα στην κλιματική αλλαγή.
Στην ανακοίνωση του ICS τονίζεται ότι οι προτάσεις αυτές έρχονται ως απάντηση στα αιτήματα αναπτυσσόμενων χωρών για πρόσβαση στο Ταμείο Έρευνας και Ανάπτυξης. «Οι αναπτυσσόμενες χώρες βιώνουν τα χειρότερα από την κλιματική κρίση. Η [ναυτιλιακή] βιομηχανία επιθυμεί να διαθέσει περίπου $50 εκατ. ετησίως, για να υποστηρίξει έργα μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου σε αναπτυσσόμενες και ευάλωτες στην κλιματική αλλαγή χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Μικρών Νησιωτικών Αναπτυσσόμενων Κρατών. Αυτή θα ήταν μια σημαντική επένδυση και ώθηση στα υπάρχοντα προγράμματα του ΙΜΟ, για να διασφαλιστεί ότι η μετάβαση προς μηδενικές εκπομπές είναι δίκαιη και ισόνομη», υπογράμμισε ο Simon Bennett, Deputy Secretary General του International Chamber of Shipping.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ