
Η απανθρακοποίηση και ο τρόπος με τον οποίο θα επέλθει βρίσκονται σταθερά στην ατζέντα της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα, εκπρόσωποι της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, με την υποστήριξη των κυβερνήσεων, υπέβαλαν προτάσεις για το πώς ένα ταμείο Έρευνας και Ανάπτυξης θα μπορούσε να προσαρμοστεί προκειμένου να υποστηρίξει τις αναπτυσσόμενες χώρες.
Οι επικαιροποιημένες προτάσεις που κατατέθηκαν στον ΙΜΟ σκιαγραφούν πώς το IMO Maritime Research Fund (IMRF), ύψους $5 δισ., το οποίο θα επιταχύνει την ανάπτυξη τεχνολογιών και καυσίμων μηδενικών εκπομπών, θα μπορούσε επίσης να υποστηρίξει τις προσπάθειες των αναπτυσσόμενων χωρών για απανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών.
Με επικεφαλής το International Chamber of Shipping και οκτώ ακόμα οργανισμούς της διεθνούς ναυτιλίας, οι τροποποιημένες προτάσεις προβλέπουν τη διάθεση περίπου του 10% του fund σε projects μείωσης των αερίων θερμοκηπίου (GHG) σε αναπτυσσόμενες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των μικρών νησιωτικών κρατών, που είναι ευάλωτα στην κλιματική αλλαγή.
Στην ανακοίνωση του ICS τονίζεται ότι οι προτάσεις αυτές έρχονται ως απάντηση στα αιτήματα αναπτυσσόμενων χωρών για πρόσβαση στο Ταμείο Έρευνας και Ανάπτυξης. «Οι αναπτυσσόμενες χώρες βιώνουν τα χειρότερα από την κλιματική κρίση. Η [ναυτιλιακή] βιομηχανία επιθυμεί να διαθέσει περίπου $50 εκατ. ετησίως, για να υποστηρίξει έργα μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου σε αναπτυσσόμενες και ευάλωτες στην κλιματική αλλαγή χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Μικρών Νησιωτικών Αναπτυσσόμενων Κρατών. Αυτή θα ήταν μια σημαντική επένδυση και ώθηση στα υπάρχοντα προγράμματα του ΙΜΟ, για να διασφαλιστεί ότι η μετάβαση προς μηδενικές εκπομπές είναι δίκαιη και ισόνομη», υπογράμμισε ο Simon Bennett, Deputy Secretary General του International Chamber of Shipping.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ