
Τo International Chamber of Shipping (ICS) προειδοποιεί ότι η υπάρχουσα κρίση στις εφοδιαστικές αλυσίδες αναμένεται να διογκωθεί, καθώς οι συγκρούσεις στην Ουκρανία θα επηρεάσουν σημαντικά το διαθέσιμο εργατικό δυναμικό στα πλοία.
Σύμφωνα με το «Seafarer Workforce Report των BIMCO και ICS», 1,89 εκατ. ναυτικοί απασχολούνται στα 74.000 πλοία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.
Προκειμένου το εμπόριο να συνεχιστεί αδιαλείπτως, απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι ναυτικοί να μετακινούνται ελεύθερα. Η ρωσική εισβολή έχει επιφέρει σωρεία προβλημάτων στη ναυτική κίνηση, καθώς έχουν ακυρωθεί οι πτήσεις από και προς την περιοχή. Την ίδια ώρα, η ανησυχία για την ασφάλεια των ναυτικών και τα αυξημένα ασφαλιστικά premiums για τη μεταφορά εμπορευμάτων από και προς την Ουκρανία και τη Ρωσία αποθαρρύνουν τους πλοιοκτήτες να στείλουν τα πλοία τους στις χώρες αυτές. Ήδη κάποιοι ναυτικοί έχουν εγκαταλείψει τα πλοία τους λόγω ανησυχιών για την ασφάλειά τους.
Με αφορμή την έκτακτη σύνοδο του ΙΜΟ, στην οποία η ναυτιλιακή βιομηχανία θα παρουσιάσει σχέδιο οκτώ σημείων για την ασφάλεια των ναυτικών, ο γενικός γραμματέας του ICS, Guy Platten, ανέφερε: «Η σύγκρουση στην Ουκρανία έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ασφάλεια των ναυτικών και της ναυτιλίας στην περιοχή. Όπως και με τον Covid, οι ναυτικοί εκτίθενται σε ζητήματα που δεν προέρχονται από αυτούς. Πολλά πλοία έχουν χτυπηθεί από πυρομαχικά, ναυτικοί έχουν σκοτωθεί και τραυματιστεί και αρκετοί ναυτικοί όλων των εθνικοτήτων έχουν παγιδευτεί σε πλοία ελλιμενισμένα στα λιμάνια της περιοχής. Είναι εξαιρετικά επείγον να διασφαλιστεί η απομάκρυνσή τους από αυτές τις περιοχές. Ο αντίκτυπος στους αθώους ναυτικούς και στις οικογένειές τους δεν μπορεί να υποτιμηθεί».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ