
Τo International Chamber of Shipping (ICS) προειδοποιεί ότι η υπάρχουσα κρίση στις εφοδιαστικές αλυσίδες αναμένεται να διογκωθεί, καθώς οι συγκρούσεις στην Ουκρανία θα επηρεάσουν σημαντικά το διαθέσιμο εργατικό δυναμικό στα πλοία.
Σύμφωνα με το «Seafarer Workforce Report των BIMCO και ICS», 1,89 εκατ. ναυτικοί απασχολούνται στα 74.000 πλοία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.
Προκειμένου το εμπόριο να συνεχιστεί αδιαλείπτως, απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι ναυτικοί να μετακινούνται ελεύθερα. Η ρωσική εισβολή έχει επιφέρει σωρεία προβλημάτων στη ναυτική κίνηση, καθώς έχουν ακυρωθεί οι πτήσεις από και προς την περιοχή. Την ίδια ώρα, η ανησυχία για την ασφάλεια των ναυτικών και τα αυξημένα ασφαλιστικά premiums για τη μεταφορά εμπορευμάτων από και προς την Ουκρανία και τη Ρωσία αποθαρρύνουν τους πλοιοκτήτες να στείλουν τα πλοία τους στις χώρες αυτές. Ήδη κάποιοι ναυτικοί έχουν εγκαταλείψει τα πλοία τους λόγω ανησυχιών για την ασφάλειά τους.
Με αφορμή την έκτακτη σύνοδο του ΙΜΟ, στην οποία η ναυτιλιακή βιομηχανία θα παρουσιάσει σχέδιο οκτώ σημείων για την ασφάλεια των ναυτικών, ο γενικός γραμματέας του ICS, Guy Platten, ανέφερε: «Η σύγκρουση στην Ουκρανία έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ασφάλεια των ναυτικών και της ναυτιλίας στην περιοχή. Όπως και με τον Covid, οι ναυτικοί εκτίθενται σε ζητήματα που δεν προέρχονται από αυτούς. Πολλά πλοία έχουν χτυπηθεί από πυρομαχικά, ναυτικοί έχουν σκοτωθεί και τραυματιστεί και αρκετοί ναυτικοί όλων των εθνικοτήτων έχουν παγιδευτεί σε πλοία ελλιμενισμένα στα λιμάνια της περιοχής. Είναι εξαιρετικά επείγον να διασφαλιστεί η απομάκρυνσή τους από αυτές τις περιοχές. Ο αντίκτυπος στους αθώους ναυτικούς και στις οικογένειές τους δεν μπορεί να υποτιμηθεί».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ