
Εξαιρετικά οικονομικά αποτελέσματα για το 2021 κατέγραψε η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Costamare Inc., με επικεφαλής τον Κωνσταντίνο Κωσταντακόπουλο, εν μέσω ιδιαίτερα πρόσφορων συνιστωσών στις ναυλαγορές που δραστηριοποιείται η εταιρεία. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η Costamare κατέγραψε κέρδη $435,1 εκατ. για το 2021 έναντι $8,9 εκατ. το 2020. Συνεπώς, η κερδοφορία της εταιρείας σημείωσε άνοδο ίση με περίπου 4.800%.
Παράλληλα, ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι επενδυτικές κινήσεις της Costamare για την ανανέωση και ενίσχυση του στόλου της. Ειδικότερα, η εταιρεία συμφώνησε ή ολοκλήρωσε την πώληση επτά containerships, με τα συνολικά εκτιμώμενα κέρδη από τις πωλήσεις να ανέρχονται σε περίπου $235,8 εκατ. Στον αντίποδα, η Costamare πρόσθεσε στον στόλο της ένα containership και 11 bulk carriers ενώ ακόμη ένα bulk carrier αναμένεται να παραληφθεί εντός του α’ τρίμηνου του έτους, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία των bulk carriers στον στόλο της.
Επιπλέον, η Costamare εισήλθε σε συνολικά 35 συμφωνίες χρονοναύλωσης για containerships της εντός του 2021, οι οποίες αναμένεται να επιφέρουν συνολικά έσοδα που αγγίζουν τα $1,4 δισ.
Ο κ. Γρηγόρης Ζήκος, Chief Financial Officer της Costamare δήλωσε τα εξής: «Το 2021 αποτέλεσε ένα έτος ρεκόρ για την Costamare. Με έναν στόλο 123 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 46 πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων, η εταιρεία κατέγραψε κέρδη άνω των $400 εκατ.»
Εκτός αυτού, αναφέρθηκε στις συνιστώσες της αγοράς των containerships που οδήγησαν σε εξαιρετική κερδοφορία ενώ στάθηκε και στην κίνηση της εταιρείας να εισέλθει στην αγορά των bulk carriers, αναφέροντας τα εξής:
«Αναφορικά με την επέκτασή μας στην dry bulk ναυτιλία, εισήλθαμε σε μια αγορά με τις συνθήκες προσφοράς και ζήτησης να ευνοούνται από το ιστορικά χαμηλό orderbook».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ