
Εξαιρετικά οικονομικά αποτελέσματα για το 2021 κατέγραψε η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Costamare Inc., με επικεφαλής τον Κωνσταντίνο Κωσταντακόπουλο, εν μέσω ιδιαίτερα πρόσφορων συνιστωσών στις ναυλαγορές που δραστηριοποιείται η εταιρεία. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η Costamare κατέγραψε κέρδη $435,1 εκατ. για το 2021 έναντι $8,9 εκατ. το 2020. Συνεπώς, η κερδοφορία της εταιρείας σημείωσε άνοδο ίση με περίπου 4.800%.
Παράλληλα, ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι επενδυτικές κινήσεις της Costamare για την ανανέωση και ενίσχυση του στόλου της. Ειδικότερα, η εταιρεία συμφώνησε ή ολοκλήρωσε την πώληση επτά containerships, με τα συνολικά εκτιμώμενα κέρδη από τις πωλήσεις να ανέρχονται σε περίπου $235,8 εκατ. Στον αντίποδα, η Costamare πρόσθεσε στον στόλο της ένα containership και 11 bulk carriers ενώ ακόμη ένα bulk carrier αναμένεται να παραληφθεί εντός του α’ τρίμηνου του έτους, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία των bulk carriers στον στόλο της.
Επιπλέον, η Costamare εισήλθε σε συνολικά 35 συμφωνίες χρονοναύλωσης για containerships της εντός του 2021, οι οποίες αναμένεται να επιφέρουν συνολικά έσοδα που αγγίζουν τα $1,4 δισ.
Ο κ. Γρηγόρης Ζήκος, Chief Financial Officer της Costamare δήλωσε τα εξής: «Το 2021 αποτέλεσε ένα έτος ρεκόρ για την Costamare. Με έναν στόλο 123 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 46 πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων, η εταιρεία κατέγραψε κέρδη άνω των $400 εκατ.»
Εκτός αυτού, αναφέρθηκε στις συνιστώσες της αγοράς των containerships που οδήγησαν σε εξαιρετική κερδοφορία ενώ στάθηκε και στην κίνηση της εταιρείας να εισέλθει στην αγορά των bulk carriers, αναφέροντας τα εξής:
«Αναφορικά με την επέκτασή μας στην dry bulk ναυτιλία, εισήλθαμε σε μια αγορά με τις συνθήκες προσφοράς και ζήτησης να ευνοούνται από το ιστορικά χαμηλό orderbook».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ