
Ανοδικές τάσεις κατεγράφησαν στις ναυλαγορές και την εβδομάδα με τέλος τις 4 Μαρτίου, όπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons σε πρόσφατη έκθεσή του. Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης ClarkSea που λαμβάνει υπόψη τις επιμέρους ναυλαγορές, σημείωσε άνοδο 7% σε εβδομαδιαία βάση και άγγιξε τα $39.424/ημέρα.
Ειδικότερα, βελτιώσεις σημειώθηκαν στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, ωστόσο υπήρχαν μεικτές τάσεις ανάλογα με τον τύπο πλοίου και την περιοχή. Οι ναύλοι στην ευρύτερη περιοχή της Μαύρης και της Βαλτικής Θάλασσας ήταν σε υψηλά επίπεδα.
Παράλληλα, σταθερότητα κατεγράφη στη ναυλαγορά των Capesizes, όπου ο μέσος όρος των κερδών στη spot αγορά ήταν περίπου ίσος με $10.000/ημέρα. Στα μικρότερα μεγέθη σημειώθηκαν ανοδικές τάσεις, με επίκεντρο τον Ειρηνικό Ωκεανό: ο μέσος όρος των κερδών ταξιδιού των Supramaxes αυξήθηκε κατά 19% σε εβδομαδιαία βάση, αγγίζοντας τα $30.513/ημέρα. Επιπλέον, σε υψηλά επίπεδα διατηρήθηκε για ακόμη μία εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, και δη εκείνη των συμβολαίων χρονοναύλωσης μεγάλης διάρκειας.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με την Clarksons, σημειώθηκε άνοδος και στους ναύλους των VLGCs, όμως οι εκτοξευμένες τιμές καυσίμων οδήγησαν σε πτώση των κερδών. Ενδεικτικά, τα κέρδη στη διαδρομή Χιούστον-Τσίμπα σημείωσαν πτώση 7% σε εβδομαδιαία βάση, φτάνοντας τα $20.677/ημερησίως.
Τέλος, άνοδος κατεγράφη και στη ναυλαγορά των LNGCs. Ο μέσος όρος των ναύλων στη spot αγορά για LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. αυξήθηκε κατά 21% σε εβδομαδιαία βάση, στα $32.000/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ