
Ανοδικές τάσεις κατεγράφησαν στις ναυλαγορές και την εβδομάδα με τέλος τις 4 Μαρτίου, όπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons σε πρόσφατη έκθεσή του. Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης ClarkSea που λαμβάνει υπόψη τις επιμέρους ναυλαγορές, σημείωσε άνοδο 7% σε εβδομαδιαία βάση και άγγιξε τα $39.424/ημέρα.
Ειδικότερα, βελτιώσεις σημειώθηκαν στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, ωστόσο υπήρχαν μεικτές τάσεις ανάλογα με τον τύπο πλοίου και την περιοχή. Οι ναύλοι στην ευρύτερη περιοχή της Μαύρης και της Βαλτικής Θάλασσας ήταν σε υψηλά επίπεδα.
Παράλληλα, σταθερότητα κατεγράφη στη ναυλαγορά των Capesizes, όπου ο μέσος όρος των κερδών στη spot αγορά ήταν περίπου ίσος με $10.000/ημέρα. Στα μικρότερα μεγέθη σημειώθηκαν ανοδικές τάσεις, με επίκεντρο τον Ειρηνικό Ωκεανό: ο μέσος όρος των κερδών ταξιδιού των Supramaxes αυξήθηκε κατά 19% σε εβδομαδιαία βάση, αγγίζοντας τα $30.513/ημέρα. Επιπλέον, σε υψηλά επίπεδα διατηρήθηκε για ακόμη μία εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, και δη εκείνη των συμβολαίων χρονοναύλωσης μεγάλης διάρκειας.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με την Clarksons, σημειώθηκε άνοδος και στους ναύλους των VLGCs, όμως οι εκτοξευμένες τιμές καυσίμων οδήγησαν σε πτώση των κερδών. Ενδεικτικά, τα κέρδη στη διαδρομή Χιούστον-Τσίμπα σημείωσαν πτώση 7% σε εβδομαδιαία βάση, φτάνοντας τα $20.677/ημερησίως.
Τέλος, άνοδος κατεγράφη και στη ναυλαγορά των LNGCs. Ο μέσος όρος των ναύλων στη spot αγορά για LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. αυξήθηκε κατά 21% σε εβδομαδιαία βάση, στα $32.000/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ