
Ανοδικές τάσεις κατεγράφησαν στις ναυλαγορές και την εβδομάδα με τέλος τις 4 Μαρτίου, όπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons σε πρόσφατη έκθεσή του. Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης ClarkSea που λαμβάνει υπόψη τις επιμέρους ναυλαγορές, σημείωσε άνοδο 7% σε εβδομαδιαία βάση και άγγιξε τα $39.424/ημέρα.
Ειδικότερα, βελτιώσεις σημειώθηκαν στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, ωστόσο υπήρχαν μεικτές τάσεις ανάλογα με τον τύπο πλοίου και την περιοχή. Οι ναύλοι στην ευρύτερη περιοχή της Μαύρης και της Βαλτικής Θάλασσας ήταν σε υψηλά επίπεδα.
Παράλληλα, σταθερότητα κατεγράφη στη ναυλαγορά των Capesizes, όπου ο μέσος όρος των κερδών στη spot αγορά ήταν περίπου ίσος με $10.000/ημέρα. Στα μικρότερα μεγέθη σημειώθηκαν ανοδικές τάσεις, με επίκεντρο τον Ειρηνικό Ωκεανό: ο μέσος όρος των κερδών ταξιδιού των Supramaxes αυξήθηκε κατά 19% σε εβδομαδιαία βάση, αγγίζοντας τα $30.513/ημέρα. Επιπλέον, σε υψηλά επίπεδα διατηρήθηκε για ακόμη μία εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, και δη εκείνη των συμβολαίων χρονοναύλωσης μεγάλης διάρκειας.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με την Clarksons, σημειώθηκε άνοδος και στους ναύλους των VLGCs, όμως οι εκτοξευμένες τιμές καυσίμων οδήγησαν σε πτώση των κερδών. Ενδεικτικά, τα κέρδη στη διαδρομή Χιούστον-Τσίμπα σημείωσαν πτώση 7% σε εβδομαδιαία βάση, φτάνοντας τα $20.677/ημερησίως.
Τέλος, άνοδος κατεγράφη και στη ναυλαγορά των LNGCs. Ο μέσος όρος των ναύλων στη spot αγορά για LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. αυξήθηκε κατά 21% σε εβδομαδιαία βάση, στα $32.000/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ