
Ο πρόεδρος του Ιράν, Ebrahim Raisi, επιβεβαίωσε τη δέσμευση της κυβέρνησής του για την ακύρωση των κυρώσεων και την υιοθέτηση μιας ισορροπημένης εξωτερικής πολιτικής με όλες τις γειτονικές χώρες της περιοχής, τονίζοντας ότι η Τεχεράνη θα συνεχίσει να αναπτύσσει διπλωματικές και εμπορικές σχέσεις με όλα τα κράτη στην κεντρική Ασία και στον Καύκασο. Ωστόσο, επιβεβαίωσε ότι «δεν αναμένει κανένα θαύμα» στις συνομιλίες της Βιέννης για την επαναδιαπραγμάτευση της πυρηνικής συμφωνίας του 2015.
Μετά από επίσκεψη στη βόρεια επαρχία Golestan πριν από λίγες ημέρες, ο πρόεδρος Raisi τόνισε, μιλώντας σε δημοσιογράφους, ότι καμία χώρα της Δύσης δεν είναι δυνατόν να περιορίσει τις σχέσεις του Ιράν με κράτη της Ασίας.
Αποδοκιμάζοντας την εξωτερική πολιτική του τέως προέδρου των ΗΠΑ, ο Ebrahim Raisi δήλωσε ότι η χώρα πρέπει να προχωρήσει σε εμπορικές συμφωνίες με όμορα κράτη, χωρίς να εξαρτάται από τις δυτικές κυβερνήσεις.
Όσον αφορά μάλιστα τις συνομιλίες της Βιέννης, ο πρόεδρος δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «το Ιράν έχει εναποθέσει τις ελπίδες του πρώτα στον Θεό και μετά στους ανθρώπους».
Ως γνωστόν, οι συζητήσεις της Βιέννης μεταξύ του Ιράν και των άλλων μερών ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2020, μετά την αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας στον Λευκό Οίκο. Διεθνείς αναλυτές παρατηρούν ότι η έκρυθμη κατάσταση στη Ρωσία και στη Μαύρη Θάλασσα θα οδηγήσουν χώρες όπως η Κίνα και η Ινδία να απαιτήσουν το άνοιγμα των αγορών του Ιράν και την άρση των κυρώσεων.
Το Ιράν έχει ήδη ανακοινώσει την ετοιμότητά του να συνεργαστεί με την Αρμενία για την κατασκευή μιας νέας οδικής αλλά και σιδηροδρομικής αρτηρίας, μήκους 64 χλμ., που η Τεχεράνη ονομάζει «Διεθνή Μεταφορικό Διάδρομο Βορρά-Νότου», ενώνοντας το Ιράν με την Αρμενία και τη Γεωργία.
Ο Διεθνής Διάδρομος Μεταφορών Βορρά-Νότου είναι ένα δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών συνολικού μήκους 7.200 χλμ., συμπεριλαμβανομένων οδικών, σιδηροδρομικών και θαλάσσιων μεταφορών κυρίως εμπορευμάτων μεταξύ Ιράν, Ινδίας, Αφγανιστάν, Αζερμπαϊτζάν, Ρωσίας, Αρμενίας, Κεντρικής Ασίας και Ευρώπης. Η νέα αρτηρία θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών, αφού ουσιαστικά τα εμπορεύματα θα διακινούνται με ταχύτητα όχι μόνο σε δυσπρόσιτες περιοχές της Κεντρικής Ασίας, αλλά και μεταξύ όλων των χωρών από την Ινδική χερσόνησο μέχρι τη Μαύρη Θάλασσα, αποφεύγοντας το Σουέζ και τα Στενά των Δαρδανελίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ