
Ο πρόεδρος του Ιράν, Ebrahim Raisi, επιβεβαίωσε τη δέσμευση της κυβέρνησής του για την ακύρωση των κυρώσεων και την υιοθέτηση μιας ισορροπημένης εξωτερικής πολιτικής με όλες τις γειτονικές χώρες της περιοχής, τονίζοντας ότι η Τεχεράνη θα συνεχίσει να αναπτύσσει διπλωματικές και εμπορικές σχέσεις με όλα τα κράτη στην κεντρική Ασία και στον Καύκασο. Ωστόσο, επιβεβαίωσε ότι «δεν αναμένει κανένα θαύμα» στις συνομιλίες της Βιέννης για την επαναδιαπραγμάτευση της πυρηνικής συμφωνίας του 2015.
Μετά από επίσκεψη στη βόρεια επαρχία Golestan πριν από λίγες ημέρες, ο πρόεδρος Raisi τόνισε, μιλώντας σε δημοσιογράφους, ότι καμία χώρα της Δύσης δεν είναι δυνατόν να περιορίσει τις σχέσεις του Ιράν με κράτη της Ασίας.
Αποδοκιμάζοντας την εξωτερική πολιτική του τέως προέδρου των ΗΠΑ, ο Ebrahim Raisi δήλωσε ότι η χώρα πρέπει να προχωρήσει σε εμπορικές συμφωνίες με όμορα κράτη, χωρίς να εξαρτάται από τις δυτικές κυβερνήσεις.
Όσον αφορά μάλιστα τις συνομιλίες της Βιέννης, ο πρόεδρος δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «το Ιράν έχει εναποθέσει τις ελπίδες του πρώτα στον Θεό και μετά στους ανθρώπους».
Ως γνωστόν, οι συζητήσεις της Βιέννης μεταξύ του Ιράν και των άλλων μερών ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2020, μετά την αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας στον Λευκό Οίκο. Διεθνείς αναλυτές παρατηρούν ότι η έκρυθμη κατάσταση στη Ρωσία και στη Μαύρη Θάλασσα θα οδηγήσουν χώρες όπως η Κίνα και η Ινδία να απαιτήσουν το άνοιγμα των αγορών του Ιράν και την άρση των κυρώσεων.
Το Ιράν έχει ήδη ανακοινώσει την ετοιμότητά του να συνεργαστεί με την Αρμενία για την κατασκευή μιας νέας οδικής αλλά και σιδηροδρομικής αρτηρίας, μήκους 64 χλμ., που η Τεχεράνη ονομάζει «Διεθνή Μεταφορικό Διάδρομο Βορρά-Νότου», ενώνοντας το Ιράν με την Αρμενία και τη Γεωργία.
Ο Διεθνής Διάδρομος Μεταφορών Βορρά-Νότου είναι ένα δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών συνολικού μήκους 7.200 χλμ., συμπεριλαμβανομένων οδικών, σιδηροδρομικών και θαλάσσιων μεταφορών κυρίως εμπορευμάτων μεταξύ Ιράν, Ινδίας, Αφγανιστάν, Αζερμπαϊτζάν, Ρωσίας, Αρμενίας, Κεντρικής Ασίας και Ευρώπης. Η νέα αρτηρία θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών, αφού ουσιαστικά τα εμπορεύματα θα διακινούνται με ταχύτητα όχι μόνο σε δυσπρόσιτες περιοχές της Κεντρικής Ασίας, αλλά και μεταξύ όλων των χωρών από την Ινδική χερσόνησο μέχρι τη Μαύρη Θάλασσα, αποφεύγοντας το Σουέζ και τα Στενά των Δαρδανελίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ