
Οι κυρώσεις που επιβάλλουν διεθνείς δυνάμεις στη Ρωσία αυξάνονται συνεχώς, καθώς η κρίση στην Ανατολική Ευρώπη συνεχίζεται, δημιουργώντας αβεβαιότητα αναφορικά με την ικανότητα ρωσικών εταιρειών να χρηματοδοτήσουν τα projects τους. Όπως καταδεικνύουν διεθνή μέσα, τα ναυπηγικά σχέδια της Ρωσίας ακροβατούν σε τεντωμένο σχοινί. Ενδεικτικά, το orderbook της ρωσικής Sovcomflot ξεπερνά τα 30 πλοία, πολλά εκ των οποίων προβλέπεται να αξιοποιηθούν στο ρωσικό project Arctic LNG 2.
Οι κυρώσεις των ΗΠΑ εναντίον της Sovcomflot προκαλούν ανησυχία αναφορικά με την ικανότητά της να χρηματοδοτήσει τα υπάρχοντα ναυπηγικά της σχέδια. Αρκετά από τα υπό ναυπήγηση πλοία συνδέονται με ενεργειακούς κολοσσούς, όπως η Shell και η Total, οι οποίες ήδη κάνουν βήματα με επίκεντρο την έξοδό τους από ρωσικά projects.
Παράλληλα, το orderbook της Sovcomflot απαρτίζεται κυρίως από LNG carriers, τα οποία κατασκευάζονται σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας. Επομένως, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αντιμετωπίζουν κινδύνους, ενώ η Σεούλ δείχνει έντονο ζήλο να συμμετάσχει στις χρηματοοικονομικές κυρώσεις εναντίον της Ρωσίας. Μια πιθανή καθυστέρηση στις πληρωμές ενδέχεται να οδηγήσει σε σημαντικές ζημίες για τον νοτιοκορεατικό ναυπηγικό κλάδο.
Επιπλέον, σε περίπτωση που η Sovcomflot οδηγηθεί σε εγκατάλειψη των ναυπηγικών της σχεδίων, το μέλλον των εν λόγω πλοίων παραμένει αβέβαιο. Για κάποια από αυτά, ίσως τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αναζητήσουν νέους αγοραστές, ενώ άλλα θα εγκαταλειφθούν πλήρως, «ανοίγοντας» slots στα παγκοσμίως ασφυκτικά γεμάτα ναυπηγεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με το London International Shipping Week 2025 να βρίσκεται σε εξέλιξη, η VesselsValue προχώρησε σε μια ανάλυση για την κατανομή του «πράσινου» στόλου. Από…
Συνεχίζει τη δυναμική της ανάπτυξη το α’ εξάμηνο η AEGEAN προσφέροντας 9,4 εκατ. θέσεις, 5% περισσότερες σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2024,…
Επιτροπή Έρευνας του ΟΗΕ ανακοίνωσε χθες 16 Σεπτεμβρίου ότι κατέληξε στο συμπέρασμα πως το Ισραήλ διέπραξε γενοκτονία στη Γάζα και ότι υψηλόβαθμοι Ισραηλινοί αξιωματούχοι,…
Τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με τη ραγδαία επέκταση του «σκιώδους στόλου» δεξαμενόπλοιων κρούει ο επικεφαλής οικονομολόγος της Trafigura, Saad Rahim, σε τοποθέτησή του…
Σημαντική συμφωνία με την κορυφαία εταιρεία εξόρυξης της Βραζιλίας Vale υπέγραψε πρόσφατα η HMM. Συγκεκριμένα, πέντε πλοία της νοτιοκορεατικής εταιρείας θα μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα για…
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ