
Οι κυρώσεις που επιβάλλουν διεθνείς δυνάμεις στη Ρωσία αυξάνονται συνεχώς, καθώς η κρίση στην Ανατολική Ευρώπη συνεχίζεται, δημιουργώντας αβεβαιότητα αναφορικά με την ικανότητα ρωσικών εταιρειών να χρηματοδοτήσουν τα projects τους. Όπως καταδεικνύουν διεθνή μέσα, τα ναυπηγικά σχέδια της Ρωσίας ακροβατούν σε τεντωμένο σχοινί. Ενδεικτικά, το orderbook της ρωσικής Sovcomflot ξεπερνά τα 30 πλοία, πολλά εκ των οποίων προβλέπεται να αξιοποιηθούν στο ρωσικό project Arctic LNG 2.
Οι κυρώσεις των ΗΠΑ εναντίον της Sovcomflot προκαλούν ανησυχία αναφορικά με την ικανότητά της να χρηματοδοτήσει τα υπάρχοντα ναυπηγικά της σχέδια. Αρκετά από τα υπό ναυπήγηση πλοία συνδέονται με ενεργειακούς κολοσσούς, όπως η Shell και η Total, οι οποίες ήδη κάνουν βήματα με επίκεντρο την έξοδό τους από ρωσικά projects.
Παράλληλα, το orderbook της Sovcomflot απαρτίζεται κυρίως από LNG carriers, τα οποία κατασκευάζονται σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας. Επομένως, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αντιμετωπίζουν κινδύνους, ενώ η Σεούλ δείχνει έντονο ζήλο να συμμετάσχει στις χρηματοοικονομικές κυρώσεις εναντίον της Ρωσίας. Μια πιθανή καθυστέρηση στις πληρωμές ενδέχεται να οδηγήσει σε σημαντικές ζημίες για τον νοτιοκορεατικό ναυπηγικό κλάδο.
Επιπλέον, σε περίπτωση που η Sovcomflot οδηγηθεί σε εγκατάλειψη των ναυπηγικών της σχεδίων, το μέλλον των εν λόγω πλοίων παραμένει αβέβαιο. Για κάποια από αυτά, ίσως τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αναζητήσουν νέους αγοραστές, ενώ άλλα θα εγκαταλειφθούν πλήρως, «ανοίγοντας» slots στα παγκοσμίως ασφυκτικά γεμάτα ναυπηγεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο πλαίσιο της επιταχυνόμενης προσπάθειας για απαλλαγή από τον άνθρακα, η Anemoi Marine Technologies Ltd ανακοινώνει νέα στρατηγική συνεργασία με τη Hafnia Limited, τα…
Με στόχο την ενίσχυση της περιφερειακής συνδεσιμότητας, η Folk Maritime επεκτείνει τον στόλο της επενδύοντας σε τρία επιπλέον πλοία. Η σαουδαραβική εταιρεία παροχής υπηρεσιών…
Οι συνεχείς βροχοπτώσεις καθυστέρησαν τη συγκομιδή σόγιας στην Αργεντινή, με μόνο το 28,7% της σοδειάς να έχει πωληθεί μέχρι τις 7 Μαΐου ‒ πολύ…
Σταθερά πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης και της ΕΕ, η ελληνική οικονομία προβλέπεται να διατηρήσει την ισχυρή της δυναμική και να αναπτυχθεί…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία απομακρυσμένης πλοήγησης, βασισμένη στη συνεχή ροή ναυτιλιακών δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, φέρνει η δανική εταιρεία Danelec σε συνεργασία με την DanPilot.…
Παρότι η κυβέρνηση Τραμπ έχει δώσει «σήμα» για αντίο στη Βενεζουέλα και στο πετρέλαιό της, οι κολοσσοί ενέργειας που συμμετέχουν σε projects στη Βενεζουέλα…
Η υπεράκτια μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα εισέρχεται σε νέα εποχή, με την καθέλκυση του «Carbon Destroyer 1», του πρώτου εξειδικευμένου πλοίου CO₂ που…
Ιδιαίτερα καρποφόρο διαφαίνεται το ταξίδι του Αμερικανικού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στη Μέση Ανατολή. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα δεσμεύτηκαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ