
Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία ενδέχεται να επηρεάσει τη διαθεσιμότητα των ναυτικών, ιδιαίτερα αξιωματικών, για τα πλοία του παγκόσμιου στόλου, με αποτέλεσμα να αυξηθούν τόσο τα μισθολόγιά τους όσο και τα λειτουργικά κόστη των πλοίων, σημειώνει η Drewry σε νέα ανάλυσή της.
Άλλωστε, Ρώσοι και Ουκρανοί ναυτικοί αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο ποσοστό του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού και, σύμφωνα με την Drewry, οι Ρώσοι αξιωματικοί ανέρχονται σε 46.500, ενώ οι Ουκρανοί σε 41.000. Oι αντίστοιχοι αριθμοί για τα κατώτερα πληρώματα είναι 41.200 και 32.400 αντίστοιχα. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η παγκόσμια προσφορά αξιωματικών στα πλοία είναι της τάξης των 650.000 και των κατώτερων πληρωμάτων 920.000, συνδυαστικά Ρώσοι και Ουκρανοί αντιπροσωπεύουν το 13% της παγκόσμιας προσφοράς αξιωματικών και το 8% της παγκόσμιας προσφοράς κατώτερων πληρωμάτων.
Προφανώς, από την όλη κατάσταση δεν θα επηρεαστεί το σύνολο των 161.400 Ρώσων και Ουκρανών ναυτικών, αλλά όσο η έκρυθμη κατάσταση παραμένει, ένα σημαντικό μέρος των αξιωματικών θα επηρεαστεί. Τα δε κατώτερα πληρώματα είναι οριακά περισσότερο ευέλικτα, καθώς η εκπαίδευσή τους απαιτεί λιγότερο χρόνο, τονίζει η Drewry.
Ρώσοι και Ουκρανοί αξιωματικοί απασχολούνται σε μεγάλο αριθμό δεξαμενόπλοιων, στα οποία οι ελλείψεις έμπειρων και καλά εκπαιδευμένων αξιωματικών είναι μεγαλύτερες. Συνεπώς, ο αντίκτυπος θα είναι περισσότερο εμφανής στο θαλάσσιο εμπόριο υγρών φορτίων, εκτιμά η Drewry.
Ο επαναπατρισμός Ουκρανών ναυτικών καθίσταται πλέον δύσκολος, ενώ όσοι θέλουν να μπαρκάρουν επίσης δεν θα μπορούν να μετακινηθούν. Το γεγονός ότι πολλές χώρες απαγορεύουν στους εναέριους χώρους τους ρωσικά αεροπλάνα αλλά και οι περιορισμοί της διεθνούς κοινότητας σε ό,τι αφορά τις βίζες θα πλήξουν και τους Ρώσους ναυτικούς. Οι κυρώσεις με στόχο το τραπεζικό σύστημα της Ρωσίας θα καταστήσουν δύσκολες τις πληρωμές τους και ως εκ τούτου πολλές εταιρείες ενδέχεται να στραφούν σε ναυτικούς άλλων εθνικοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό, οι Ινδοί ναυτικοί αποτελούν μια εναλλακτική, καθώς οι απολαβές τους είναι παρόμοιες με αυτές των Ρώσων και των Ουκρανών και η προσφορά τους υψηλότερη.
H Drewry αναμένει ότι η κρίση στην Ουκρανία θα οδηγήσει προς τα πάνω τις απολαβές των αξιωματικών, καθώς ήδη καταγράφονται ελλείψεις αναλογικά με τον παγκόσμιο στόλο. Η άνοδος των μισθολογίων και τα αυξανόμενα premiums ναυτασφαλίσεων θα αυξήσουν τα λειτουργικά κόστη των πλοίων, καταλήγει ο οίκος αναλύσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ