
Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία ενδέχεται να επηρεάσει τη διαθεσιμότητα των ναυτικών, ιδιαίτερα αξιωματικών, για τα πλοία του παγκόσμιου στόλου, με αποτέλεσμα να αυξηθούν τόσο τα μισθολόγιά τους όσο και τα λειτουργικά κόστη των πλοίων, σημειώνει η Drewry σε νέα ανάλυσή της.
Άλλωστε, Ρώσοι και Ουκρανοί ναυτικοί αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο ποσοστό του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού και, σύμφωνα με την Drewry, οι Ρώσοι αξιωματικοί ανέρχονται σε 46.500, ενώ οι Ουκρανοί σε 41.000. Oι αντίστοιχοι αριθμοί για τα κατώτερα πληρώματα είναι 41.200 και 32.400 αντίστοιχα. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η παγκόσμια προσφορά αξιωματικών στα πλοία είναι της τάξης των 650.000 και των κατώτερων πληρωμάτων 920.000, συνδυαστικά Ρώσοι και Ουκρανοί αντιπροσωπεύουν το 13% της παγκόσμιας προσφοράς αξιωματικών και το 8% της παγκόσμιας προσφοράς κατώτερων πληρωμάτων.
Προφανώς, από την όλη κατάσταση δεν θα επηρεαστεί το σύνολο των 161.400 Ρώσων και Ουκρανών ναυτικών, αλλά όσο η έκρυθμη κατάσταση παραμένει, ένα σημαντικό μέρος των αξιωματικών θα επηρεαστεί. Τα δε κατώτερα πληρώματα είναι οριακά περισσότερο ευέλικτα, καθώς η εκπαίδευσή τους απαιτεί λιγότερο χρόνο, τονίζει η Drewry.
Ρώσοι και Ουκρανοί αξιωματικοί απασχολούνται σε μεγάλο αριθμό δεξαμενόπλοιων, στα οποία οι ελλείψεις έμπειρων και καλά εκπαιδευμένων αξιωματικών είναι μεγαλύτερες. Συνεπώς, ο αντίκτυπος θα είναι περισσότερο εμφανής στο θαλάσσιο εμπόριο υγρών φορτίων, εκτιμά η Drewry.
Ο επαναπατρισμός Ουκρανών ναυτικών καθίσταται πλέον δύσκολος, ενώ όσοι θέλουν να μπαρκάρουν επίσης δεν θα μπορούν να μετακινηθούν. Το γεγονός ότι πολλές χώρες απαγορεύουν στους εναέριους χώρους τους ρωσικά αεροπλάνα αλλά και οι περιορισμοί της διεθνούς κοινότητας σε ό,τι αφορά τις βίζες θα πλήξουν και τους Ρώσους ναυτικούς. Οι κυρώσεις με στόχο το τραπεζικό σύστημα της Ρωσίας θα καταστήσουν δύσκολες τις πληρωμές τους και ως εκ τούτου πολλές εταιρείες ενδέχεται να στραφούν σε ναυτικούς άλλων εθνικοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό, οι Ινδοί ναυτικοί αποτελούν μια εναλλακτική, καθώς οι απολαβές τους είναι παρόμοιες με αυτές των Ρώσων και των Ουκρανών και η προσφορά τους υψηλότερη.
H Drewry αναμένει ότι η κρίση στην Ουκρανία θα οδηγήσει προς τα πάνω τις απολαβές των αξιωματικών, καθώς ήδη καταγράφονται ελλείψεις αναλογικά με τον παγκόσμιο στόλο. Η άνοδος των μισθολογίων και τα αυξανόμενα premiums ναυτασφαλίσεων θα αυξήσουν τα λειτουργικά κόστη των πλοίων, καταλήγει ο οίκος αναλύσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα εθνικά αεροδρόμια, με βάση δεδομένα που παραθέτει η Insete Intelligence, διαφαίνεται ότι το 2025 ελκύουν συλλογικά αυξημένη επισκεψιμότητα, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.…

Η Adani Enterprises, ναυαρχίδα του ομίλου Adani, εξήγγειλε στις 4 Νοεμβρίου σχέδια για άντληση 250 δισ. ρουπιών ($2,8 δισ.) μέσω rights issue μετοχών, σύμφωνα…

Η παραγωγή καυσίμων από διυλιστήρια της Νιγηρίας εισέρχεται σε νέα κλίμακα. Με την κυβέρνηση της αφρικανικής χώρας να καθιερώνει δασμούς ύψους 15% στις εισαγωγές…

Έπειτα από ένα εύφλεκτο εξάμηνο στις σχέσεις ΗΠΑ και Κίνας, οι Τραμπ και Σι Τζινπίνγκ αποφάσισαν να θάψουν (;) το τσεκούρι του (εμπορικού) πολέμου,…

Η βρετανική εταιρεία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας Ambrey ανακοίνωσε σήμερα πως υπάρχουν αναφορές ότι πειρατές έκαναν ρεσάλτο σε ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο με σημαία Μάλτας στα ανοικτά…

Η Γενική Συνέλευση της Τεχνολογικής Πλατφόρμας Waterborne επανεξέλεξε ως συντονίστρια την καθ. Μαρία Μποϊλέ, του Πανεπιστημίου Πειραιά και επικεφαλής του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και…

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταρρυθμίσεων Ραφαέλε Φίττο και ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας παρουσίασαν την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου το σχέδιο της Κομισιόν…

Συμφωνία για συμμετοχή της ExxonMobil με μερίδιο 60 % στην Κοινοπραξία Energean – Helleniq Energy που έχει τα δικαιώματα έρευνας υδρογονανθράκων στο «οικόπεδο 2»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ