
Οι νέες εξελίξεις στον θαλάσσιο τουρισμό διαφοροποιούν τα δεδομένα και τις προβλέψεις για το έτος 2022, όπως προσφάτως προδιαγράφονταν.
Στους υπάρχοντες προβληματισμούς που υφίστανται σχετικά με την πανδημία (έστω και σε βελτιωμένη κατάσταση) και με την οικονομική και ενεργειακή κρίση προστίθενται τώρα και οι γεωπολιτικές εξελίξεις με τον Ρωσο-Ουκρανικό πόλεμο να δημιουργεί πρόσθετους σκοπέλους.
Μεγάλες εταιρείες όπως η Carnival, RCCL, NCL, OCEANIA, ATLAS και πολλές ακόμα που θα προστεθούν στην λίστα έχουν ήδη ανακοινώσει την αποχώρησή τους από τη Βαλτική αλλά και από την Μαύρη Θάλασσα.
Οι εξελίξεις το επόμενο χρονικό διάστημα αλλά και η στρατηγική των ΗΠΑ, της Ευρώπης και του ΝΑΤΟ με τις αποφάσεις που θα πάρουν θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμες για την τουριστική κίνηση ίσως και για την ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης και ιδιαίτερα την περιοχή της Τουρκίας και το Αιγαίο.
Το τμήμα της Κρουαζιέρας είναι για μια φορά ακόμη το άμεσα πληττόμενο από τον θαλάσσιο τουρισμό με τα πρόσθετα δεδομένα και την εξέλιξη των καταστάσεων.
Επιπροσθέτως, μεγάλος προβληματισμός προκαλείται αναφορικά με τις αλλαγές πληρωμάτων. Ο αριθμός Ουκρανών εργαζομένων σε κρουαζιερόπλοια είναι μεγάλος και η τωρινή κατάσταση προκαλεί σκοπέλους, τόσο στον επαναπατρισμό τους, όσο και στη δυνατότητα προσέλευσής τους στα πλοία για να εργαστούν.
Παράλληλα, οι υπερβολικές αυξήσεις προμηθειών αλλά και η τρομερή αύξηση καυσίμων και λιπαντικών προβληματίζουν την τουριστική βιομηχανία σε παγκόσμιο επίπεδο.
Επιπλέον η γενικευμένη κρίση στον τομέα της ενέργειας και όχι μόνο, αλλά και ο επιταχυνόμενος πληθωρισμός των ευρωπαϊκών χωρών αλλά και των ΗΠΑ που θα φέρει σχετικές αυξήσεις στα προϊόντα αλλά και στις υπηρεσίες, ίσως προβληματίσει ιδιαίτερα τους τουρίστες που επιθυμούν να απολαύσουν τις διακοπές τους μετά από διετή και πλέον αποχή λόγω της πανηδμίας. Γενικότερα, ο ελληνικός τουρισμός ίσως επηρρεασθεί αρνητικά από ορισμένες αγορές αντιμετωπίζοντας ένα καίριο πλήγμα από τους Ρώσους και τους Ουκρανούς τουρίστες.
Η ρωσική αγορά εκπροσωπείται από περίπου 900.000 τουρίστες και η ουκρανική από περίπου 150.000 με κύριους τουριστικούς προορισμούς τη Χαλκιδική, το Ιόνιο, το Νότιο Αιγαίο, την Κρήτη αλλά και την Αθήνα, με ένα ποσοστό περίπου του 20% εξ’ αυτών να συμπεριλαμβάνουν στις διακοπές τους και τον θαλάσσιο τουρισμό (κρουαζιέρα – yachting).
Εν κατακλείδι, τα προαναφερθέντα προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία για τυχόν αρνητικές επιπτώσεις στον κλάδο του τουρισμού.
Φωτό: Alexey Komissarov/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ