
Η εκτυλισσόμενη κρίση στην Ανατολική Ευρώπη προκαλεί αβεβαιότητα στις αγορές, με επίκεντρο ενεργειακά και μη αγαθά τα οποία εξάγονται από τη Ρωσία και την Ουκρανία. Σύμφωνα με πληθώρα ειδησεογραφικών μέσων, όπως το Reuters και το Bloomberg, οι τιμές πετρελαίου κατέγραψαν άνοδο την Τρίτη 1η Μαρτίου, εν μέσω της συνεχιζόμενης ρωσικής εισβολής και των αυξανόμενων κυρώσεων εναντίον της Ρωσίας.
Ειδικότερα, η αύξηση των τιμών αφορά κυρίως τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης, καθώς επικρατεί αβεβαιότητα για τη βιωσιμότητα της αγοράς βραχυπρόθεσμα. Πληθώρα αναλυτών επισημαίνουν ότι οι κυρώσεις στη Ρωσία, παρότι κυρίως οικονομικές, ενδέχεται να ωθήσουν το πετρέλαιο άνω των $100/βαρέλι βραχυπρόθεσμα.
Επιπλέον, η αβεβαιότητα αναφορικά με τη βραχυπρόθεσμη προσφορά συντέλεσε στην εκκίνηση συζητήσεων αναφορικά με πιθανή αποδέσμευση ποσοτήτων από τα Στρατηγικά Πετρελαϊκά Αποθέματα χωρών. Οι υπουργοί των χωρών που είναι μέλη της IEA, που εδρεύει στο Παρίσι, συμφώνησαν να αποδεσμεύσουν 60 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου για να μειώσουν την τιμή του «μαύρου χρυσού» στον απόηχο του «ράλι» που πυροδότησε η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Σημειώνεται ότι οι τρέχουσες εξελίξεις επηρεάζουν και τις αγορές της Μέσης Ανατολής. Η καταγραφείσα αύξηση στον μέσο όρο των τιμών πετρελαίου στο Ντουμπάι αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση των επίσημων τιμών πώλησης της Σαουδικής Αραβίας.
Παράλληλα, το ρωσικό πετρέλαιο, το οποίο συναντά σκοπέλους στην προσπάθειά του να φτάσει σε διεθνείς αγορές, δύναται να βρει χείρα βοηθείας στις αγορές της Κίνας. Άλλωστε, το Πεκίνο έχει εντρυφήσει στο παρελθόν στη διεξαγωγή εμπορίου με χώρες που αντιμετωπίζουν δασμούς, όπως η Βενεζουέλα και το Ιράν. Οι κινεζικές εταιρείες μπορούν να εκμεταλλευτούν την παρούσα κατάσταση, προκειμένου να εισαγάγουν πετρέλαιο σε ανταγωνιστικές τιμές, καλύπτοντας τις ενεργειακές τους ανάγκες και κτίζοντας τα αποθέματά τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ