
Το προηγούμενο έτος αδιαμφισβήτητα μπορεί να χαρακτηριστεί «λαμπρό» για την αγορά LNG αλλά και για τη ναυλαγορά των LNGCs. Όπως σημειώνει ετήσια έκθεση του πετρελαϊκού κολοσσού Shell, το παγκόσμιο εμπόριο LNG διαμορφώθηκε στους 380 εκατ. τόνους για το 2021, αυξημένο κατά 6% (21 εκατ. τόνους) σε σχέση με το 2020.
Οδηγοί της αγοράς LNG ήταν η Κίνα και οι ΗΠΑ, με την Κίνα να αποτελεί τον κορυφαίο εισαγωγέα του ενεργειακού αγαθού (79 εκατ. τόνους) και τις ΗΠΑ τον κορυφαίο εξαγωγέα (24 εκατ. τόνους). Μάλιστα, η Κίνα υπέγραψε συμβόλαια μακράς διάρκειας με επίκεντρο την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της, τα οποία αφορούν φορτία που ξεπερνούν τους 20 εκατ. τόνους ετησίως. Συνεπώς, διαφαίνεται ότι το φυσικό αέριο θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο ενεργειακό μείγμα της Κίνας και κατ’ επέκταση στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της κινεζικής οικονομίας.
Παράλληλα, ο ρόλος του LNG θα αναβαθμιστεί σε γενικότερο πλαίσιο τα επόμενα έτη. Άλλωστε, σύμφωνα με τη Shell, η παγκόσμια ζήτηση LNG αναμένεται να ξεπεράσει τους 700 εκατ. τόνους ετησίως έως το 2040.
Τέλος, ο «αέρας» αλλαγής έχει αρχίσει να κάνει αισθητή την παρουσία του και στη ναυτιλία. Το 30% των νέων παραγγελιών μεγάλων πλοίων σε όρους τονάζ το 2021 αφορούσε πλοία που δύνανται να καταναλώσουν LNG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ