
Άμεση ήταν η απάντηση της αμερικανικής κρατικής διοίκησης στον απόηχο της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Συγκεκριμένα, το αμερικανικό Υπουργείο Μεταφορών, σε συνεργασία με διεθνείς συμμάχους, επέβαλε οικονομικές κυρώσεις, με στόχο να πληγεί το ρωσικό χρηματοοικονομικό σύστημα. Τα νέα μέτρα επίσης στοχεύουν στο 80% των τραπεζικών περιουσιακών στοιχείων, ενώ μέχρι στιγμής κυρώσεις έχουν επιβληθεί στις δύο μεγαλύτερες ρωσικές τράπεζες και σε 90 θυγατρικές χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων σε όλο τον κόσμο.
Παράλληλα, το Office of Foreign Assets Control (OFAC) του αμερικανικού υπουργείου ανακοίνωσε ότι απαγορεύει σε αμερικανικά νομικά πρόσωπα να συναλλάσσονται με τη μεγαλύτερη ρωσική ναυτιλιακή εταιρεία Sovcomflot. Στόχος είναι οι μεγάλες ρωσικές εταιρείες να μην έχουν πρόσβαση στις αγορές για άντληση κεφαλαίων.
Η Sovcomflot διαθέτει έναν στόλο 133 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 108 δεξαμενόπλοιων και 14 gas carriers. Την ίδια ώρα, το orderbook της αποτελείται από 30 πλοία και πλέον με την κίνηση της αμερικανικής κρατικής διοίκησης δεν είναι βέβαιο πως οι επενδύσεις αυτές θα χρηματοδοτηθούν. Πέραν της Sovcomflot, κυρώσεις επιβλήθηκαν και στις εταιρείες Gazprom, Gazprom Neft και στην Transneft, που διαχειρίζεται πετρελαϊκούς αγωγούς. Μεγάλο μέρος των προαναφερθεισών εταιρειών έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στο Βόρειο Πέρασμα ως εναλλακτική και βιώσιμη αρτηρία του θαλάσσιου εμπορίου.
Ο αντίκτυπος για την εμπορική ναυτιλία δεν θα είναι μικρός και, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της VesselsValue, το 7,4% του στόλου των tankers και το 3,5% του στόλου των LNGCs ενδέχεται να επηρεαστεί, εξέλιξη η οποία ίσως προσφέρει στήριξη στην αγορά.
Φωτό: sovcomflot.ru/en
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Σε τροχιά ανάκαμψης βρίσκεται η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας, απόρροια της ανθεκτικής βιομηχανικής δραστηριότητας και των ισχυρών περιθωρίων των εγχώριων διυλιστηρίων. Στο πλαίσιο αυτό,…

Ένα νέο κεφάλαιο για τις εξαγωγές LNG του Κατάρ «εγκαινίασε» πρόσφατα η QatarEnergy στο Ηνωμένο Βασίλειο, με την παραχώρηση ενός εκ των μεγαλύτερων τερματικών…

Με το σταγονόμετρο ανακυκλώνονται containerships φέτος, καθώς, βάσει δεδομένων της BIMCO, ο εν λόγω αριθμός διαμορφώνεται στις δέκα ανακυκλώσεις μέχρι και σήμερα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ