
Μετά από πολλά 15 χρόνια εξυγίανσης του δανειακού χαρτοφυλακίου τους, οι ελληνικές τράπεζες βρίσκονται σε ένα σημείο καμπής με προοπτικές σημαντικής αύξησης της κερδοφορίας τους, αναφέρει η Goldman Sachs σε ανάλυσή της για τις τέσσερις συστημικές τράπεζες.
Ειδικότερα, η Goldman προβλέπει ότι έως το 2023:
1) Η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων (Return on Tangible Equity, ROTE) τους θα τείνει στο μέσο ευρωπαϊκό επίπεδο,
2) Τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματά τους (NPEs) θα συγκλίνουν με τα επίπεδα της ΕΕ και των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (EU/CEEMEA),
3) Ο λεγόμενος δείκτης Texas, που μετρά τα μη εξυπηρετούμενα στοιχεία ενεργητικού προς το μετοχικό κεφάλαιο (tangible common equity) συν τις προβλέψεις για επισφαλή δάνεια, θα μειωθεί στο μισό, περίπου στο 30% από 60% που εκτιμάται για το 2021, λόγω της μείωσης των NPEs και της αύξησης των κεφαλαιακών μαξιλαριών και των προβλέψεων και
4) Η διανομή μερισμάτων θα είναι ξανά στη συζήτηση.
Όσον αφορά τους δείκτες των μη εξυπηρετούμενων δανείων, η Goldman εκτιμά ότι θα γίνουν μονοψήφιοι το 2022.
Οι ελληνικές τράπεζες, αναφέρει, βρίσκονται σε τροχιά ισχυρής ανάκαμψης της απόδοσης των ιδίων κεφαλαίων τους (ROTE) και συγκεκριμένα προβλέπει ότι αυτή θα αυξηθεί από 5% το 2021 στο 8% το 2023. Η πρόβλεψη αυτή στηρίζεται: α) στη μείωση του οργανικού κόστους κινδύνου από 90 μονάδες βάσης το 2021 στις 60 μ.β. κατά μέσο όρο την περίοδο 2022-24, β) στην αύξηση των εξυπηρετούμενων δανείων, που είχαν μείνει σταθερά την περίοδο 2016-21, με μέσο ετήσιο ρυθμό 6,5%, και γ) αύξηση του λόγου των εσόδων προς τις δαπάνες τους κατά περισσότερο από 500 μ.β. την περίοδο 2021-24 χάρη στον έλεγχο του κόστους.
Επιπλέον, σημειώνει, τα υψηλότερα επιτόκια θα ενισχύσουν το καθαρό περιθώριο τόκων, με κάθε αύξηση 25 μ.β. στις αποδόσεις των ομολόγων να αυξάνουν 2% τα καθαρά κέρδη, κάτι που αναμένεται να αντισταθμίσει εν μέρει τον αρνητικό (αλλά διαχειρίσιμο) αντίκτυπο στα κεφάλαια από την αποτίμηση του ενεργητικού τους με βάση τις αγοραίες τιμές (Mark to Market).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ