
Μετά από πολλά 15 χρόνια εξυγίανσης του δανειακού χαρτοφυλακίου τους, οι ελληνικές τράπεζες βρίσκονται σε ένα σημείο καμπής με προοπτικές σημαντικής αύξησης της κερδοφορίας τους, αναφέρει η Goldman Sachs σε ανάλυσή της για τις τέσσερις συστημικές τράπεζες.
Ειδικότερα, η Goldman προβλέπει ότι έως το 2023:
1) Η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων (Return on Tangible Equity, ROTE) τους θα τείνει στο μέσο ευρωπαϊκό επίπεδο,
2) Τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματά τους (NPEs) θα συγκλίνουν με τα επίπεδα της ΕΕ και των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (EU/CEEMEA),
3) Ο λεγόμενος δείκτης Texas, που μετρά τα μη εξυπηρετούμενα στοιχεία ενεργητικού προς το μετοχικό κεφάλαιο (tangible common equity) συν τις προβλέψεις για επισφαλή δάνεια, θα μειωθεί στο μισό, περίπου στο 30% από 60% που εκτιμάται για το 2021, λόγω της μείωσης των NPEs και της αύξησης των κεφαλαιακών μαξιλαριών και των προβλέψεων και
4) Η διανομή μερισμάτων θα είναι ξανά στη συζήτηση.
Όσον αφορά τους δείκτες των μη εξυπηρετούμενων δανείων, η Goldman εκτιμά ότι θα γίνουν μονοψήφιοι το 2022.
Οι ελληνικές τράπεζες, αναφέρει, βρίσκονται σε τροχιά ισχυρής ανάκαμψης της απόδοσης των ιδίων κεφαλαίων τους (ROTE) και συγκεκριμένα προβλέπει ότι αυτή θα αυξηθεί από 5% το 2021 στο 8% το 2023. Η πρόβλεψη αυτή στηρίζεται: α) στη μείωση του οργανικού κόστους κινδύνου από 90 μονάδες βάσης το 2021 στις 60 μ.β. κατά μέσο όρο την περίοδο 2022-24, β) στην αύξηση των εξυπηρετούμενων δανείων, που είχαν μείνει σταθερά την περίοδο 2016-21, με μέσο ετήσιο ρυθμό 6,5%, και γ) αύξηση του λόγου των εσόδων προς τις δαπάνες τους κατά περισσότερο από 500 μ.β. την περίοδο 2021-24 χάρη στον έλεγχο του κόστους.
Επιπλέον, σημειώνει, τα υψηλότερα επιτόκια θα ενισχύσουν το καθαρό περιθώριο τόκων, με κάθε αύξηση 25 μ.β. στις αποδόσεις των ομολόγων να αυξάνουν 2% τα καθαρά κέρδη, κάτι που αναμένεται να αντισταθμίσει εν μέρει τον αρνητικό (αλλά διαχειρίσιμο) αντίκτυπο στα κεφάλαια από την αποτίμηση του ενεργητικού τους με βάση τις αγοραίες τιμές (Mark to Market).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων με τον τρόπο διακυβέρνησής του. Εκτός των άλλων, υπενθυμίζεται ότι έχει δεσμευτεί να εξαλείψει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ