
Ιδιαίτερα θετικές είναι οι συνθήκες για τη ναυλαγορά των bulkers, σύμφωνα με την εταιρική παρουσίαση της Golden Ocean με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων.
Πιο συγκεκριμένα τονίζεται ότι η διαρκής ανάπτυξη του παγκόσμιου ΑΕΠ έως τουλάχιστον το 2023 θα δώσει ώθηση στους ναύλους. Για το 2022 και το 2023, οι αναδυόμενες οικονομίες θα καταγράψουν αύξηση του ΑΕΠ 4,8% και 4,7% αντίστοιχα. Οι αντίστοιχες αυξήσεις για τις ανεπτυγμένες οικονομίες εκτιμώνται στο 3,9% και 2,6%, ενώ συνολικά το παγκόσμιο ΑΕΠ θα σημειώσει άνοδο 4,4% το 2022 και 3,8% το 2023.
Στο μέτωπο της προσφοράς, το orderbook αναμένεται να παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Golden Ocean, ως απόρροια κυρίως των περιορισμένων slots στα ναυπηγεία, των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών και της μείωσης της τραπεζικής χρηματοδότησης. Για το 2022, οι παραδόσεις πλοίων εκτιμώνται στα 36 εκατ. dwt, με την αύξηση του στόλου να αγγίζει το 2,2%. Σε ό,τι αφορά την ισορροπία ζήτησης και προσφοράς, η μεν πρώτη φέτος θα αυξηθεί κατά 4,2%, ενώ η δεύτερη θα αυξηθεί κατά 2,2%, δίνοντας φτερά στους ναύλους. Για το 2023, οι αντίστοιχες αυξήσεις θα είναι 3,5% και 1,1%.
Τα κέρδη της Golden Ocean το 2021, οπότε η ναυλαγορά κυμάνθηκε σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, διαμορφώθηκαν στα $527 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ