
Ο Ιανουάριος βρήκε τη spot ναυλαγορά των dirty tankers κοντά στα χαμηλότερα επίπεδά της τα τελευταία πέντε έτη, εν μέσω αυξανόμενων τιμών καυσίμων. Όπως υπογραμμίζεται στην πρόσφατη έκθεση Φεβρουαρίου του OPEC, πτώση κατεγράφη και στη ναυλαγορά των clean tankers, παρότι προς τα τέλη του 2021 υπήρχαν σημάδια ανάκαμψης.
Ειδικότερα, η ναυλαγορά των VLCCs τον Ιανουάριο διαμορφώθηκε σε κατά 3% χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι. Εκείνη των Suezmaxes σημείωσε άνοδο 24% σε ετήσια βάση, ενώ εκείνη των Aframaxes 33% αύξηση. Όμως, τόσο για τα Suezmaxes όσο και για τα Aframaxes, η ναυλαγορά κατέγραψε πτώση σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2021.
Παράλληλα, οι ναυλαγορές των clean tankers εκκίνησαν το έτος σε 21% υψηλότερα επίπεδα έναντι του Ιανουαρίου του 2021. Μάλιστα, η άνοδος αυτή εστιάστηκε στα routes δυτικά της Διώρυγας του Σουέζ. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι, μεταξύ Δεκεμβρίου του 2021 και Ιανουαρίου του 2022, η ναυλαγορά κατέγραψε πτώσεις τόσο δυτικά όσο και ανατολικά της διώρυγας.
Οι κύριες προκλήσεις για τη ναυλαγορά από δω και στο εξής συνδέονται άρρηκτα με τη στρατηγική του OPEC για την προσφορά πετρελαίου, η οποία μεταβλήθηκε μετά την κατάρρευση της ζήτησης πετρελαίου το 2020. Παρότι η ζήτηση για tankers δείχνει σημάδια ανάκαμψης, η αύξηση του στόλου μεταθέτει την εξισορρόπηση της αγοράς, σύμφωνα με την έκθεση του OPEC. Η ναυλαγορά αναμένεται να βελτιωθεί στο β’ εξάμηνο του έτους, με περαιτέρω βελτίωση το 2023, τονίζεται χαρακτηριστικά στην έκθεση.
Φωτό: Bram Van Biezen/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ