
Ο Ιανουάριος βρήκε τη spot ναυλαγορά των dirty tankers κοντά στα χαμηλότερα επίπεδά της τα τελευταία πέντε έτη, εν μέσω αυξανόμενων τιμών καυσίμων. Όπως υπογραμμίζεται στην πρόσφατη έκθεση Φεβρουαρίου του OPEC, πτώση κατεγράφη και στη ναυλαγορά των clean tankers, παρότι προς τα τέλη του 2021 υπήρχαν σημάδια ανάκαμψης.
Ειδικότερα, η ναυλαγορά των VLCCs τον Ιανουάριο διαμορφώθηκε σε κατά 3% χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι. Εκείνη των Suezmaxes σημείωσε άνοδο 24% σε ετήσια βάση, ενώ εκείνη των Aframaxes 33% αύξηση. Όμως, τόσο για τα Suezmaxes όσο και για τα Aframaxes, η ναυλαγορά κατέγραψε πτώση σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2021.
Παράλληλα, οι ναυλαγορές των clean tankers εκκίνησαν το έτος σε 21% υψηλότερα επίπεδα έναντι του Ιανουαρίου του 2021. Μάλιστα, η άνοδος αυτή εστιάστηκε στα routes δυτικά της Διώρυγας του Σουέζ. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι, μεταξύ Δεκεμβρίου του 2021 και Ιανουαρίου του 2022, η ναυλαγορά κατέγραψε πτώσεις τόσο δυτικά όσο και ανατολικά της διώρυγας.
Οι κύριες προκλήσεις για τη ναυλαγορά από δω και στο εξής συνδέονται άρρηκτα με τη στρατηγική του OPEC για την προσφορά πετρελαίου, η οποία μεταβλήθηκε μετά την κατάρρευση της ζήτησης πετρελαίου το 2020. Παρότι η ζήτηση για tankers δείχνει σημάδια ανάκαμψης, η αύξηση του στόλου μεταθέτει την εξισορρόπηση της αγοράς, σύμφωνα με την έκθεση του OPEC. Η ναυλαγορά αναμένεται να βελτιωθεί στο β’ εξάμηνο του έτους, με περαιτέρω βελτίωση το 2023, τονίζεται χαρακτηριστικά στην έκθεση.
Φωτό: Bram Van Biezen/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ