
Ο Ιανουάριος βρήκε τη spot ναυλαγορά των dirty tankers κοντά στα χαμηλότερα επίπεδά της τα τελευταία πέντε έτη, εν μέσω αυξανόμενων τιμών καυσίμων. Όπως υπογραμμίζεται στην πρόσφατη έκθεση Φεβρουαρίου του OPEC, πτώση κατεγράφη και στη ναυλαγορά των clean tankers, παρότι προς τα τέλη του 2021 υπήρχαν σημάδια ανάκαμψης.
Ειδικότερα, η ναυλαγορά των VLCCs τον Ιανουάριο διαμορφώθηκε σε κατά 3% χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι. Εκείνη των Suezmaxes σημείωσε άνοδο 24% σε ετήσια βάση, ενώ εκείνη των Aframaxes 33% αύξηση. Όμως, τόσο για τα Suezmaxes όσο και για τα Aframaxes, η ναυλαγορά κατέγραψε πτώση σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2021.
Παράλληλα, οι ναυλαγορές των clean tankers εκκίνησαν το έτος σε 21% υψηλότερα επίπεδα έναντι του Ιανουαρίου του 2021. Μάλιστα, η άνοδος αυτή εστιάστηκε στα routes δυτικά της Διώρυγας του Σουέζ. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι, μεταξύ Δεκεμβρίου του 2021 και Ιανουαρίου του 2022, η ναυλαγορά κατέγραψε πτώσεις τόσο δυτικά όσο και ανατολικά της διώρυγας.
Οι κύριες προκλήσεις για τη ναυλαγορά από δω και στο εξής συνδέονται άρρηκτα με τη στρατηγική του OPEC για την προσφορά πετρελαίου, η οποία μεταβλήθηκε μετά την κατάρρευση της ζήτησης πετρελαίου το 2020. Παρότι η ζήτηση για tankers δείχνει σημάδια ανάκαμψης, η αύξηση του στόλου μεταθέτει την εξισορρόπηση της αγοράς, σύμφωνα με την έκθεση του OPEC. Η ναυλαγορά αναμένεται να βελτιωθεί στο β’ εξάμηνο του έτους, με περαιτέρω βελτίωση το 2023, τονίζεται χαρακτηριστικά στην έκθεση.
Φωτό: Bram Van Biezen/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ