
Η ιαπωνική Mitsui O.S.K. Lines Ltd. (MOL) ανακοίνωσε πρόσφατα την ολοκλήρωση μιας αρχικής μελέτης για την ανάπτυξη πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) καυσίμου αμμωνίας, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Mitsubishi Shipbuilding Co. Ltd. του ομίλου Mitsubishi Heavy Industries.
Επιπλέον, οι εταιρείες MOL, Mitsubishi Shipbuilding και Kansai Electric Power Co. Inc. έχουν υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας (MoU) για την πραγματοποίηση κοινής μελέτης, η οποία θα εστιάζει στην εισαγωγή των FSRUs αμμωνίας στον ναυτιλιακό κλάδο, ως ένα σημαντικό βήμα για την ευρύτερη υιοθέτηση της αμμωνίας ως μιας μορφής ενέργειας απαλλαγμένης από τον άνθρακα.
Αυτή τη στιγμή οι ποσότητες αμμωνίας οι οποίες μεταφέρονται μέσω πλοίων είναι περιορισμένες, καθώς η αμμωνία χρησιμοποιείται προς το παρόν κυρίως ως πρώτη ύλη για λιπάσματα. Όσο όμως η αμμωνία προσελκύει την παγκόσμια προσοχή ως μια καθαρή πηγή ενέργειας η οποία παράγει μηδενικές εκπομπές CO2 κατά την καύση της, γίνονται όλο και περισσότερες κινήσεις παγκοσμίως με στόχο την ευρύτερη υιοθέτηση του εν λόγω εναλλακτικού καυσίμου.
Τα FSRUs, τα οποία έως τώρα χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση, την επαναεριοποίηση και τη διανομή του φυσικού αερίου στη στεριά, προσφέρουν αρκετά πλεονεκτήματα ως προς το κόστος και τον απαιτούμενο χρόνο κατασκευής σε σχέση με τους χερσαίους σταθμούς αποθήκευσης και επαναεριοποίησης, και αναμένεται να επιταχύνουν την υιοθέτηση της αμμωνίας ως ενός φιλικότερου προς το περιβάλλον καυσίμου επόμενης γενιάς.
Στο πλαίσιο της αρχικής μελέτης που πραγματοποιήθηκε, εξετάστηκαν οι προδιαγραφές του FSRU, τα μεγέθη των δεξαμενών του καθώς και η διαδικασία επαναεριοποίησης της αμμωνίας, ενώ η ομάδα εργασίας ανέπτυξε και τον σχεδιασμό ενός FSRU με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, το οποίο θα μπορούσε να τροφοδοτηθεί με ενέργεια που θα παράγεται καταναλώνοντας ως καύσιμο αμμωνία.
Φωτό: www.mol.co.jp/en/index
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ