
Η ιαπωνική Mitsui O.S.K. Lines Ltd. (MOL) ανακοίνωσε πρόσφατα την ολοκλήρωση μιας αρχικής μελέτης για την ανάπτυξη πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) καυσίμου αμμωνίας, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Mitsubishi Shipbuilding Co. Ltd. του ομίλου Mitsubishi Heavy Industries.
Επιπλέον, οι εταιρείες MOL, Mitsubishi Shipbuilding και Kansai Electric Power Co. Inc. έχουν υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας (MoU) για την πραγματοποίηση κοινής μελέτης, η οποία θα εστιάζει στην εισαγωγή των FSRUs αμμωνίας στον ναυτιλιακό κλάδο, ως ένα σημαντικό βήμα για την ευρύτερη υιοθέτηση της αμμωνίας ως μιας μορφής ενέργειας απαλλαγμένης από τον άνθρακα.
Αυτή τη στιγμή οι ποσότητες αμμωνίας οι οποίες μεταφέρονται μέσω πλοίων είναι περιορισμένες, καθώς η αμμωνία χρησιμοποιείται προς το παρόν κυρίως ως πρώτη ύλη για λιπάσματα. Όσο όμως η αμμωνία προσελκύει την παγκόσμια προσοχή ως μια καθαρή πηγή ενέργειας η οποία παράγει μηδενικές εκπομπές CO2 κατά την καύση της, γίνονται όλο και περισσότερες κινήσεις παγκοσμίως με στόχο την ευρύτερη υιοθέτηση του εν λόγω εναλλακτικού καυσίμου.
Τα FSRUs, τα οποία έως τώρα χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση, την επαναεριοποίηση και τη διανομή του φυσικού αερίου στη στεριά, προσφέρουν αρκετά πλεονεκτήματα ως προς το κόστος και τον απαιτούμενο χρόνο κατασκευής σε σχέση με τους χερσαίους σταθμούς αποθήκευσης και επαναεριοποίησης, και αναμένεται να επιταχύνουν την υιοθέτηση της αμμωνίας ως ενός φιλικότερου προς το περιβάλλον καυσίμου επόμενης γενιάς.
Στο πλαίσιο της αρχικής μελέτης που πραγματοποιήθηκε, εξετάστηκαν οι προδιαγραφές του FSRU, τα μεγέθη των δεξαμενών του καθώς και η διαδικασία επαναεριοποίησης της αμμωνίας, ενώ η ομάδα εργασίας ανέπτυξε και τον σχεδιασμό ενός FSRU με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, το οποίο θα μπορούσε να τροφοδοτηθεί με ενέργεια που θα παράγεται καταναλώνοντας ως καύσιμο αμμωνία.
Φωτό: www.mol.co.jp/en/index
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ