
Η ιαπωνική Mitsui O.S.K. Lines Ltd. (MOL) ανακοίνωσε πρόσφατα την ολοκλήρωση μιας αρχικής μελέτης για την ανάπτυξη πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) καυσίμου αμμωνίας, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Mitsubishi Shipbuilding Co. Ltd. του ομίλου Mitsubishi Heavy Industries.
Επιπλέον, οι εταιρείες MOL, Mitsubishi Shipbuilding και Kansai Electric Power Co. Inc. έχουν υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας (MoU) για την πραγματοποίηση κοινής μελέτης, η οποία θα εστιάζει στην εισαγωγή των FSRUs αμμωνίας στον ναυτιλιακό κλάδο, ως ένα σημαντικό βήμα για την ευρύτερη υιοθέτηση της αμμωνίας ως μιας μορφής ενέργειας απαλλαγμένης από τον άνθρακα.
Αυτή τη στιγμή οι ποσότητες αμμωνίας οι οποίες μεταφέρονται μέσω πλοίων είναι περιορισμένες, καθώς η αμμωνία χρησιμοποιείται προς το παρόν κυρίως ως πρώτη ύλη για λιπάσματα. Όσο όμως η αμμωνία προσελκύει την παγκόσμια προσοχή ως μια καθαρή πηγή ενέργειας η οποία παράγει μηδενικές εκπομπές CO2 κατά την καύση της, γίνονται όλο και περισσότερες κινήσεις παγκοσμίως με στόχο την ευρύτερη υιοθέτηση του εν λόγω εναλλακτικού καυσίμου.
Τα FSRUs, τα οποία έως τώρα χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση, την επαναεριοποίηση και τη διανομή του φυσικού αερίου στη στεριά, προσφέρουν αρκετά πλεονεκτήματα ως προς το κόστος και τον απαιτούμενο χρόνο κατασκευής σε σχέση με τους χερσαίους σταθμούς αποθήκευσης και επαναεριοποίησης, και αναμένεται να επιταχύνουν την υιοθέτηση της αμμωνίας ως ενός φιλικότερου προς το περιβάλλον καυσίμου επόμενης γενιάς.
Στο πλαίσιο της αρχικής μελέτης που πραγματοποιήθηκε, εξετάστηκαν οι προδιαγραφές του FSRU, τα μεγέθη των δεξαμενών του καθώς και η διαδικασία επαναεριοποίησης της αμμωνίας, ενώ η ομάδα εργασίας ανέπτυξε και τον σχεδιασμό ενός FSRU με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, το οποίο θα μπορούσε να τροφοδοτηθεί με ενέργεια που θα παράγεται καταναλώνοντας ως καύσιμο αμμωνία.
Φωτό: www.mol.co.jp/en/index
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ