
Τα projects της Ρωσίας με επίκεντρο το Βόρειο Πέρασμα και την ανάδειξή του σε σημαντική αρτηρία του θαλάσσιου εμπορίου συνεχίζουν να κεντρίζουν το ενδιαφέρον ιαπωνικών ναυτιλιακών εταιρειών.
Πιο συγκεκριμένα, η ιαπωνική Mitsui O.S.K. Lines (MOL) ανακοίνωσε τη συμμετοχή της στη μεταφορά εμπορεύματος για το ρωσικό project Arctic LNG 2. Η μεταφορά των εμπορευμάτων θα έχει ως αφετηρία τον Αρκτικό Κύκλο, και δη την Gydan Peninsula, και κύριο προορισμό την Ευρώπη μέσω του Βόρειου Περάσματος.
Ειδικότερα, η μεταφορά LNG θα γίνει με παγοθραυστικό δεξαμενόπλοιο μεταφορικής ικανότητας 54.800 κ.μ., το οποίο θα ναυπηγηθεί για λογαριασμό της MOL στο ναυπηγείο Guangzhou Shipyard International Company Limited και αναμένεται να παραδοθεί το 2024. Το εν λόγω πλοίο είναι ήδη ναυλωμένο για αξιοποίηση στο project από την εταιρεία που έχει αναλάβει το Arctic LNG 2, της οποίας ο μεγαλύτερος μέτοχος είναι η εταιρεία ενέργειας PAO Novatek που εδρεύει στη Ρωσία.
Υπενθυμίζεται ότι η MOL από το 2018 έχει διαχειριστεί τρία LNGCs στο Βόρειο Πέρασμα για το ρωσικό Yamal LNG Project. Εκτός αυτού, τρία ακόμα παγοθραυστικά LNGCs για το Arctic LNG 2 Project αναμένεται να εκκινήσουν την παροχή υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών το 2023.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2023 συνιστά έτος αυξημένου ενδιαφέροντος αναφορικά με το Βόρειο Πέρασμα, καθώς η Μόσχα ευελπιστεί να καταστεί εφικτή η ναυσιπλοΐα σε αυτό όλο τον χρόνο. Την ίδια ώρα, στους λοιπούς στόχους περιλαμβάνεται η αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου από το Βόρειο Πέρασμα στους 85 εκατ. τόνους ετησίως έως και το 2024.
Φωτό: www.mol.co.jp/en
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ