
Τα projects της Ρωσίας με επίκεντρο το Βόρειο Πέρασμα και την ανάδειξή του σε σημαντική αρτηρία του θαλάσσιου εμπορίου συνεχίζουν να κεντρίζουν το ενδιαφέρον ιαπωνικών ναυτιλιακών εταιρειών.
Πιο συγκεκριμένα, η ιαπωνική Mitsui O.S.K. Lines (MOL) ανακοίνωσε τη συμμετοχή της στη μεταφορά εμπορεύματος για το ρωσικό project Arctic LNG 2. Η μεταφορά των εμπορευμάτων θα έχει ως αφετηρία τον Αρκτικό Κύκλο, και δη την Gydan Peninsula, και κύριο προορισμό την Ευρώπη μέσω του Βόρειου Περάσματος.
Ειδικότερα, η μεταφορά LNG θα γίνει με παγοθραυστικό δεξαμενόπλοιο μεταφορικής ικανότητας 54.800 κ.μ., το οποίο θα ναυπηγηθεί για λογαριασμό της MOL στο ναυπηγείο Guangzhou Shipyard International Company Limited και αναμένεται να παραδοθεί το 2024. Το εν λόγω πλοίο είναι ήδη ναυλωμένο για αξιοποίηση στο project από την εταιρεία που έχει αναλάβει το Arctic LNG 2, της οποίας ο μεγαλύτερος μέτοχος είναι η εταιρεία ενέργειας PAO Novatek που εδρεύει στη Ρωσία.
Υπενθυμίζεται ότι η MOL από το 2018 έχει διαχειριστεί τρία LNGCs στο Βόρειο Πέρασμα για το ρωσικό Yamal LNG Project. Εκτός αυτού, τρία ακόμα παγοθραυστικά LNGCs για το Arctic LNG 2 Project αναμένεται να εκκινήσουν την παροχή υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών το 2023.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2023 συνιστά έτος αυξημένου ενδιαφέροντος αναφορικά με το Βόρειο Πέρασμα, καθώς η Μόσχα ευελπιστεί να καταστεί εφικτή η ναυσιπλοΐα σε αυτό όλο τον χρόνο. Την ίδια ώρα, στους λοιπούς στόχους περιλαμβάνεται η αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου από το Βόρειο Πέρασμα στους 85 εκατ. τόνους ετησίως έως και το 2024.
Φωτό: www.mol.co.jp/en
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ