
Η έκθεση του εισηγητή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ΕΚ), ευρωβουλευτή κ. Peter Liese, σχετικά με την αναθεώρηση του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU ETS), στο πλαίσιο του νομοθετικού πακέτου «Fit for 55», ουσιαστικά υποστηρίζει την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» και χαιρετίζεται από την INTERCARGO.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της INTERCARGO, η αναγνώριση ότι συχνά οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν αποτελούν τις εμπορικές οντότητες που ελέγχουν τις λειτουργίες των πλοίων και συνεπώς δεν είναι υπεύθυνες για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, έχει καθυστερήσει.
«Παρά το γεγονός ότι διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας για το ΕTS στο σύνολό του, με ικανοποίηση βλέπουμε την ΕΕ να κάνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς οι νομοθέτες κατανοούν επιτέλους ορισμένες από τις πραγματικότητες του κλάδου μας», αναφέρει ο πρόεδρος της INTERCARGO, Δημήτριος Φαφαλιός.
Ο κ. Φαφαλιός προσθέτει ότι ένα μεγάλο μέρος των λειτουργιών των bulkers πραγματοποιείται από τους ναυλωτές οι οποίοι, πέραν της ευθύνης τους για την αγορά των καυσίμων, λαμβάνουν αποφάσεις που επηρεάζουν άμεσα τις εκπομπές CO2. Παρά τη θετική αυτή εξέλιξη αναφορικά με την αναθεώρηση του ETS και τη ρήτρα στα ναυλοσύμφωνα, ο κ. Φαφαλιός τονίζει ότι «είναι πιο εύκολο να λέγεται από το να υλοποιείται».
Την ίδια ώρα, στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι η INTERCARGO δεσμεύεται πλήρως να υποστηρίζει τον ρόλο του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία. Παρ’ όλα αυτά υποστηρίζει οποιαδήποτε πρωτοβουλία έχει ως στόχο να διευκολύνει τη μετάβαση των διαχειριστών πλοίων και ως εκ τούτου υποστηρίζει την πρόταση του ευρωβουλευτή Peter Liese για την ίδρυση ενός fund για τη χρηματοδότηση της έρευνας και της ανάπτυξης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ