
Η στρατηγική απόφαση των Ελλήνων πλοιοκτητών να επενδύσουν έγκαιρα στα LNG carriers τους δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα εν μέσω μιας εξελισσόμενης ενεργειακής μετάβασης την ίδια ώρα που η Ευρώπη επιχειρεί να καλύψει τις ενεργειακές της ανάγκες με το συγκεκριμένο καύσιμο, αναφέρει δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt.
«Αυτή είναι μία καλή είδηση για τους Έλληνες πλοιοκτήτες, καθώς έχουν επενδύσει μεγάλα κεφάλαια τα τελευταία χρόνια στην κατασκευή δεξαμενόπλοιων LNG και σήμερα διαθέτουν τον πιο σύγχρονο στόλο αυτών των εξειδικευμένων πλοίων στον κόσμο», αναφέρει χαρακτηριστικά η εφημερίδα και παραθέτει στοιχεία από τη βάση δεδομένων VesselsValue, σύμφωνα με τα οποία η Ελλάδα διέθετε στο τέλος του 2021 δεξαμενόπλοια LNG αξίας 19,11 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό τοποθετεί τους Έλληνες πλοιοκτήτες παγκοσμίως στην κορυφή, με δεύτερη την Ιαπωνία με 18,1 δισεκατομμύρια δολάρια και τρίτη την Κίνα με 10,5 δισεκατομμύρια. Οι Γερμανοί πλοιοκτήτες έως τώρα αγνοούσαν σχεδόν πλήρως τη συγκεκριμένη τάση, με τον αντίστοιχο στόλο τους να αξίζει μόλις 440 εκατομμύρια δολάρια.
Ο ελληνόκτητος στόλος LNG αυξήθηκε πέρυσι από 82 σε 105 πλοία, ενώ η κατά μέσο όρο ηλικία τους είναι μόλις 5,3 ετών. Επιπλέον, από τα 127 δεξαμενόπλοια LNG που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή, τα 57 ανήκουν σε Έλληνες πλοιοκτήτες.
Όπως αναφέρει η Handelsblatt, ο παγκόσμιος όγκος συναλλαγών LNG έχει διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία και οι Έλληνες πλοιοκτήτες εντόπισαν νωρίς την τάση προς το υγροποιημένο αέριο, επενδύοντας στοχευμένα σε τέτοια δεξαμενόπλοια από τη δεκαετία του ’90. Είχαν μάλιστα σημαντική επιρροή στον σχεδιασμό των πλοίων, όπως στην ανάπτυξη ιδιαίτερα ελαφρών δεξαμενών αερίου. Μέχρι τώρα, τα πλοία των Ελλήνων πλοιοκτητών ναυλώνονταν κυρίως στην Ασία, καθώς η Κίνα, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Ταϊβάν είναι παραδοσιακά οι μεγαλύτεροι αγοραστές LNG. Από τους σημαντικότερους προμηθευτές στην ίδια περιοχή είναι η Αυστραλία. Στο μεταξύ οι ΗΠΑ εξελίσσονται σε μια από τις πιο σημαντικές χώρες-προμηθευτές φυσικού αερίου για τον εφοδιασμό της Ευρώπης. Αναμένεται μάλιστα να ξεπεράσουν και την Αυστραλία και το Κατάρ και να γίνουν οι μεγαλύτεροι εξαγωγείς LNG στον κόσμο.
Από τις αρχές του 2016, συνεχίζει το δημοσίευμα, οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια LNG έχουν εξαπλασιαστεί. «Ενώ η ημερήσια τιμή για ένα πλοίο χωρητικότητας 160.000 κυβικών μέτρων ήταν 50.000 δολάρια στο τέλος Σεπτεμβρίου 2021, περισσότερα από 200.000 δολάρια πληρώνονταν ήδη από τον Οκτώβριο και μετά», εξηγεί ο συντάκτης και σημειώνει ότι παρατηρητές τής αγοράς περιμένουν μείωση των τιμών εντός του 2022, η μεταφορά ωστόσο του LNG εκτιμάται ότι θα παραμείνει εξαιρετικά κερδοφόρα συναλλαγή, καθώς οι δυνατότητες μεταφοράς του είναι περιορισμένες. Σύμφωνα μάλιστα με παρατηρητές της ελληνικής ναυτιλιακής αγοράς, η παγκόσμια ζήτηση για χωρητικότητα LNG θα διπλασιαστεί μέχρι το 2040.
Το δημοσίευμα αναφέρεται ακόμη στην κατασκευή τερματικού σταθμού LNG στα ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης, από την ελληνοβουλγαρική κοινοπραξία Gastrade, η οποία, με ειδική πλωτή εγκατάσταση, θα μπορεί από το 2023 να παραδίδει LNG στα δεξαμενόπλοια, όπου θα αποθηκεύεται προσωρινά και μετά θα επαναεριοποιείται. «Η Αλεξανδρούπολη μπορεί έτσι να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ενεργειακή ασφάλεια της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Τεχνικά θα ήταν δυνατόν μέσω της εγκατάστασης να προμηθεύονται φυσικό αέριο ακόμα και η Μολδαβία και η Ουκρανία», αναφέρει η Gastrade στην Handelsblatt.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Celestyal διεύρυνε το πρόγραμμα εκδρομών στην στεριά για τις νέες επερχόμενες κρουαζιέρες «Εικόνες Αραβίας» του 2025, με το δεύτερο πλοίο της που θα…

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου εισάγει νέο ρυθμιστικό πλαίσιο απαγόρευσης παροχής ναυτιλιακών και ασφαλιστικών υπηρεσιών που σχετίζονται με τη διαμεσολάβηση εξαγωγών ρωσικού LNG, στο…

Η ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές γνωρίζει σε παγκόσμια κλίμακα αύξηση της ζήτησης υψηλότερη από αυτή από ορυκτά καύσιμα, παρά την αλλαγή της πολιτικής των…

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota, η μεγαλύτερη παγκοσμίως, ανακοίνωσε σήμερα ότι θα επενδύσει έως 10 δισ. δολάρια επιπλέον στις ΗΠΑ τα επόμενα πέντε χρόνια, επιβεβαιώνοντας…

Η διεθνής αγορά ανακυκλώσεων πλοίων παραμένει υποτονική, με το Μπανγκλαντές να διατηρεί το ανταγωνιστικό προβάδισμά του έναντι των λοιπών αγορών της Νότιας Ασίας. Παρά…

Η θαλάσσια αρτηρία του Bab el-Mandeb, κρίσιμος κόμβος στη σύνδεση του Ινδικού Ωκεανού με τη Μεσόγειο, παρουσιάζει σαφή σημάδια ομαλοποίησης μετά τους μήνες έντασης…

Τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας «Νέοι και Εργασία 2025», που εξετάζει τη στάση της Generation Z (νέων έως 29 ετών) απέναντι στην εργασία, στην…

Τις εκτιμήσεις του για την πορεία των ναυλαγορών το 2026 έδωσε ο κ. Θανάσης Μαρτίνος, Managing Director της Eastern Mediterranean Maritime Ltd. μιλώντας στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ