
«Θέλουμε να είμαστε μπροστά στις εξελίξεις. Η ναυτιλία έχει μέλλον και οι νέοι ενδιαφέρονται για τον κλάδο. Νομίζω ότι Ελλάδα και Κύπρος έχουν ένα πολύ φιλικό περιβάλλον στο αναπτυχθεί μία ναυτιλιακή επιχείρηση και αυτό θα πρέπει να το προσέξουμε πολύ και να το κρατήσουμε γιατί αν τελειώσει και φύγει η ελληνική ναυτιλία θα τελειώσει και θα φύγει και η ευρωπαϊκή».
Αυτό τόνισε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Safe Bulkers Inc, Πόλυς Χατζηιωάνου, παρουσιάζοντας την εταιρεία του σε Έλληνες δημοσιογράφους.
Κάνοντας αναφορά στον διεθνή ανταγωνισμό στην ναυτιλία, είπε ότι δεν είναι απλό πράγμα, καθώς υπάρχουν “μαχαίρια” εκεί έξω, και οι ανταγωνιστές είναι Ασιάτες και Ινδοί.
«Αν εμείς δεν είμαστε καλοί στη δουλειά μας θα χάσουμε τη ναυτιλία σε 20 ή 30 χρόνια, και πρέπει να είμαστε πολύ προσεχτικοί στο πώς κάνουμε τη διαχείριση και να είμαστε μπροστά στις αλλαγές και όχι να ακολουθούμε πίσω» ανέφερε.
Σημείωσε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές είναι ό,τι το πιο ανταγωνιστικό υπάρχει στο θέμα των ναύλων και γι αυτό και κρατάνε τα ηνία του εφοπλισμού διεθνώς.
Απαντώντας σε ερώτηση αν θα δούμε στο μέλλον διαπραγμάτευση μετοχών ναυτιλιακών εταιρειών στο ΧΑ δεν το απέκλεισε, τονίζοντας ότι το ελληνικό χρηματιστήριο μέσω της έκδοσης ομολόγων έχει κάνει τεράστιο άνοιγμα στην ελληνική ναυτιλία, ανοίγοντας τον δρόμο και για την εισαγωγή μετοχών ναυτιλιακών εταιρειών.
Ο κ. Χατζηιωάνου προσέθεσε ότι στην Ελλάδα υπάρχει μια παγκόσμια αντίληψη ότι τα πράγματα αλλάζουν αργά και σταθερά προς το καλύτερο, έρχονται επενδύσεις, ενώ βλέπουμε project όπως αυτό που ξεκίνησε στο Ελληνικό.
Προέβλεψε θετικές εξελίξεις για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου για τα επόμενα χρόνια.
Εκτίμησε ότι αναμένεται μικρή καθαρή αύξηση του παγκοσμίου στόλου, τα επόμενα χρόνια, μόλις 2% ετησίως, με αποτέλεσμα να μην καλύπτεται η αυξημένη ζήτηση που θα προκύψει από επενδύσεις σε δημόσιες υποδομές σε μεγάλες ανεπτυγμένες οικονομίες.
Για τη Safe Bulkers είπε ότι η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας που είναι εισηγμένη στο NYSE φτάνει τα 427 εκατ. δολ. ενώ οι συμφωνημένες ναυλώσεις έχουν κλειδώσει έσοδα ύψους 431 εκατ. δολ.
Τόνισε επίσης ότι η εταιρεία τον τελευταίο χρόνο μείωσε το δανεισμό από 611 σε 413 εκατ. δολ., ενώ είναι εγγυήτρια του ομολόγου ύψους 100 εκατ. ευρώ που θα εκδώσει η SAFE BULKERS PARTICIPATIONS PLC, με στόχο την απόκτηση τεσσάρων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Η SafeBulkers Inc. ειδικεύεται στην ιδιοκτησία πλοίων ξηρού φορτίου χύδην. Από τον Ιανουάριο του 2022, ο στόλος της είναι 39 πλοία -12 Panamax, 7 Kamsarmax, 15 Post-Panamax και 5 πλοία κατηγορίας Capesize- με μέση ηλικία 10,3 ετών και συνολική μεταφορική ικανότητα 3,7εκατομμύρια dwt. Το 80% του στόλου έχει ναυπηγηθεί σε ιαπωνικά ναυπηγεία.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ