
Στη νέα της έκθεση «Maritime Financial Research», η Drewry προβαίνει στην ανασκόπηση των ναυλαγορών, λαμβάνοντας υπόψη τις τιμές των μετοχών εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε αυτές. Αναλυτικότερα:
Dry bulk shipping: Το θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων κινήθηκε σε υψηλά επίπεδα το 2021. Η υψηλή ζήτηση, σε συνδυασμό με τους περιορισμούς στην προσφορά bulkers, ώθησε στα ύψη τους ναύλους, τις ταμειακές ροές των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά και συνεπώς τις μετοχές τους. Κατά τo δ’ τρίμηνο του 2021 και στις αρχές του 2022 καταγράφεται μια διόρθωση στους ναύλους, οι οποίοι στις 19 Ιανουαρίου άγγιξαν χαμηλά 10 μηνών.
LNG shipping: O δείκτης της Drewry για τις μετοχές των εταιρειών στην αγορά του LNG κατέγραψε άνοδο 54,3% το 2021, ξεπερνώντας τα κέρδη του S&P, που ήταν της τάξεως του 26,9%. Εν μέσω ενεργειακής μετάβασης, τα εν λόγω πλοία μεταφοράς LNG έχουν καταστεί ιδιαίτερα ελκυστικά. Άλλωστε, το 2021 τρεις ανεξάρτητες εταιρείες διαχείρισης LNG εξαγοράστηκαν από equity funds.
Crude tanker shipping: Σε αντίθεση με τα LNG, ο αντίστοιχος δείκτης για τα δεξαμενόπλοια κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με βασικούς δείκτες, όπως ο S&P 500, ο Dow Jones και ο Nasdaq. Παρά την αύξηση της ζήτησης για πετρέλαιο και της τιμής του Brent το περασμένο έτος, οι ναύλοι δεν αυξήθηκαν, λόγω μειωμένου όγκου για θαλάσσια μεταφορά και καθώς πολλές χώρες που παραδοσιακά εξαρτώνται από τις εισαγωγές βασίστηκαν στα στρατηγικά πετρελαϊκά αποθέματά τους. Παρ’ όλα αυτά, οι τιμές των second-hand δεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν εν μέσω προσδοκιών για ανάκαμψη της ναυλαγοράς.
Container shipping: Οι προοπτικές είναι θετικές και για το 2022, καθώς επιμένουν οι ανισορροπίες στις εφοδιαστικές αλυσίδες. H Drewry αναμένει ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί μετά την κινεζική Πρωτοχρονιά, περίοδο κατά την οποία η βιομηχανική παραγωγή στον ασιατικό γίγαντα αναστέλλεται. Η διατήρηση της ζήτησης σε υψηλά επίπεδα θα δώσει φτερά στη ναυλαγορά, με τη spill-over επίδραση στους επενδυτές να χαρακτηρίζεται από αύξηση των τιμών των μετοχών και γενναία μερίσματα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ