
Στη νέα της έκθεση «Maritime Financial Research», η Drewry προβαίνει στην ανασκόπηση των ναυλαγορών, λαμβάνοντας υπόψη τις τιμές των μετοχών εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε αυτές. Αναλυτικότερα:
Dry bulk shipping: Το θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων κινήθηκε σε υψηλά επίπεδα το 2021. Η υψηλή ζήτηση, σε συνδυασμό με τους περιορισμούς στην προσφορά bulkers, ώθησε στα ύψη τους ναύλους, τις ταμειακές ροές των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά και συνεπώς τις μετοχές τους. Κατά τo δ’ τρίμηνο του 2021 και στις αρχές του 2022 καταγράφεται μια διόρθωση στους ναύλους, οι οποίοι στις 19 Ιανουαρίου άγγιξαν χαμηλά 10 μηνών.
LNG shipping: O δείκτης της Drewry για τις μετοχές των εταιρειών στην αγορά του LNG κατέγραψε άνοδο 54,3% το 2021, ξεπερνώντας τα κέρδη του S&P, που ήταν της τάξεως του 26,9%. Εν μέσω ενεργειακής μετάβασης, τα εν λόγω πλοία μεταφοράς LNG έχουν καταστεί ιδιαίτερα ελκυστικά. Άλλωστε, το 2021 τρεις ανεξάρτητες εταιρείες διαχείρισης LNG εξαγοράστηκαν από equity funds.
Crude tanker shipping: Σε αντίθεση με τα LNG, ο αντίστοιχος δείκτης για τα δεξαμενόπλοια κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με βασικούς δείκτες, όπως ο S&P 500, ο Dow Jones και ο Nasdaq. Παρά την αύξηση της ζήτησης για πετρέλαιο και της τιμής του Brent το περασμένο έτος, οι ναύλοι δεν αυξήθηκαν, λόγω μειωμένου όγκου για θαλάσσια μεταφορά και καθώς πολλές χώρες που παραδοσιακά εξαρτώνται από τις εισαγωγές βασίστηκαν στα στρατηγικά πετρελαϊκά αποθέματά τους. Παρ’ όλα αυτά, οι τιμές των second-hand δεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν εν μέσω προσδοκιών για ανάκαμψη της ναυλαγοράς.
Container shipping: Οι προοπτικές είναι θετικές και για το 2022, καθώς επιμένουν οι ανισορροπίες στις εφοδιαστικές αλυσίδες. H Drewry αναμένει ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί μετά την κινεζική Πρωτοχρονιά, περίοδο κατά την οποία η βιομηχανική παραγωγή στον ασιατικό γίγαντα αναστέλλεται. Η διατήρηση της ζήτησης σε υψηλά επίπεδα θα δώσει φτερά στη ναυλαγορά, με τη spill-over επίδραση στους επενδυτές να χαρακτηρίζεται από αύξηση των τιμών των μετοχών και γενναία μερίσματα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ