
Στη νέα της έκθεση «Maritime Financial Research», η Drewry προβαίνει στην ανασκόπηση των ναυλαγορών, λαμβάνοντας υπόψη τις τιμές των μετοχών εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε αυτές. Αναλυτικότερα:
Dry bulk shipping: Το θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων κινήθηκε σε υψηλά επίπεδα το 2021. Η υψηλή ζήτηση, σε συνδυασμό με τους περιορισμούς στην προσφορά bulkers, ώθησε στα ύψη τους ναύλους, τις ταμειακές ροές των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά και συνεπώς τις μετοχές τους. Κατά τo δ’ τρίμηνο του 2021 και στις αρχές του 2022 καταγράφεται μια διόρθωση στους ναύλους, οι οποίοι στις 19 Ιανουαρίου άγγιξαν χαμηλά 10 μηνών.
LNG shipping: O δείκτης της Drewry για τις μετοχές των εταιρειών στην αγορά του LNG κατέγραψε άνοδο 54,3% το 2021, ξεπερνώντας τα κέρδη του S&P, που ήταν της τάξεως του 26,9%. Εν μέσω ενεργειακής μετάβασης, τα εν λόγω πλοία μεταφοράς LNG έχουν καταστεί ιδιαίτερα ελκυστικά. Άλλωστε, το 2021 τρεις ανεξάρτητες εταιρείες διαχείρισης LNG εξαγοράστηκαν από equity funds.
Crude tanker shipping: Σε αντίθεση με τα LNG, ο αντίστοιχος δείκτης για τα δεξαμενόπλοια κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με βασικούς δείκτες, όπως ο S&P 500, ο Dow Jones και ο Nasdaq. Παρά την αύξηση της ζήτησης για πετρέλαιο και της τιμής του Brent το περασμένο έτος, οι ναύλοι δεν αυξήθηκαν, λόγω μειωμένου όγκου για θαλάσσια μεταφορά και καθώς πολλές χώρες που παραδοσιακά εξαρτώνται από τις εισαγωγές βασίστηκαν στα στρατηγικά πετρελαϊκά αποθέματά τους. Παρ’ όλα αυτά, οι τιμές των second-hand δεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν εν μέσω προσδοκιών για ανάκαμψη της ναυλαγοράς.
Container shipping: Οι προοπτικές είναι θετικές και για το 2022, καθώς επιμένουν οι ανισορροπίες στις εφοδιαστικές αλυσίδες. H Drewry αναμένει ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί μετά την κινεζική Πρωτοχρονιά, περίοδο κατά την οποία η βιομηχανική παραγωγή στον ασιατικό γίγαντα αναστέλλεται. Η διατήρηση της ζήτησης σε υψηλά επίπεδα θα δώσει φτερά στη ναυλαγορά, με τη spill-over επίδραση στους επενδυτές να χαρακτηρίζεται από αύξηση των τιμών των μετοχών και γενναία μερίσματα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ