
Το 2021 μπορεί να έκλεισε με μια κάποια διόρθωση για τους ναύλους των bulkers, ωστόσο στο σύνολό του το έτος μπορεί να χαρακτηριστεί από τα πιο κερδοφόρα για τον εν λόγω τύπο πλοίου.
Όπως είναι λογικό, οι υψηλοί ναύλοι πυροδότησαν ένα έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον στη δευτερογενή αγορά, με τις αγοραπωλησίες bulkers να ανέρχονται στο σύνολό τους στις 963 έναντι 621 το 2020 και 566 το 2019, σύμφωνα με την ετήσια ανασκοπική έκθεση της VesselsValue.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες με τις επιχειρήσεις τους πρωταγωνίστησαν και πέρυσι, δράττοντας την ευκαιρία να αναπτύξουν και να εκσυγχρονίσουν τους στόλους τους και παράλληλα να αξιοποιήσουν την πολύ καλή ναυλαγορά. Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue που εξασφάλισαν αποκλειστικά τα Ναυτικά Χρονικά, οι ελληνικές επενδύσεις το 2021 διαμορφώθηκαν σε 245 second-hand bulkers αξίας $4,5 δισ. Μάλιστα βρέθηκαν στην κορυφή της εν λόγω κατάταξης, με τις κινεζικών συμφερόντων εταιρείες να έρχονται δεύτερες, με επενδύσεις ύψους $3 δισ. για 205 μεταχειρισμένα bulkers.
Η Costamare αιφνιδίασε τη ναυτιλιακή κοινότητα με την απόφασή της να εισέλθει δυναμικά στη διαχείριση πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία αγόρασε 44 bulkers αξίας $707 εκατ., σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue. Με βάση τα ίδια στοιχεία, μια άλλη εισηγμένη στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές, η Seanergy, αύξησε εντυπωσιακά τον στόλο επενδύοντας σε επτά second-hand bulkers, αξίας $193 εκατ., ενώ η επίσης εισηγμένη Star Bulk Carriers αγόρασε εννέα πλοία αξίας $186 εκατ. Η Navios Maritime Partners LP επένδυσε σε έξι second-hand bulkers, αξίας $156 εκατ., ενώ η NGM Energy σε επίσης έξι πλοία αξίας $130 εκατ. Η Alpha Bulkers ενίσχυσε τον στόλο της με δύο second-hand πλοία, αξίας $128 εκατ., και η Dryships με τρία αξίας $105 εκατ. Οι επενδύσεις της Meadway Bulkers σε έξι πλοία ανήλθαν στα $105 εκατ.
Σημείωση: Τα δεδομένα της VesselsValue για τα Ναυτικά Χρονικά εξήχθησαν στα μέσα Δεκεμβρίου, συνεπώς έως το τέλος του 2021 ενδέχεται να υπήρξαν μικρές διαφοροποιήσεις στους προαναφερθέντες αριθμούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ