
Το 2021 μπορεί να έκλεισε με μια κάποια διόρθωση για τους ναύλους των bulkers, ωστόσο στο σύνολό του το έτος μπορεί να χαρακτηριστεί από τα πιο κερδοφόρα για τον εν λόγω τύπο πλοίου.
Όπως είναι λογικό, οι υψηλοί ναύλοι πυροδότησαν ένα έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον στη δευτερογενή αγορά, με τις αγοραπωλησίες bulkers να ανέρχονται στο σύνολό τους στις 963 έναντι 621 το 2020 και 566 το 2019, σύμφωνα με την ετήσια ανασκοπική έκθεση της VesselsValue.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες με τις επιχειρήσεις τους πρωταγωνίστησαν και πέρυσι, δράττοντας την ευκαιρία να αναπτύξουν και να εκσυγχρονίσουν τους στόλους τους και παράλληλα να αξιοποιήσουν την πολύ καλή ναυλαγορά. Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue που εξασφάλισαν αποκλειστικά τα Ναυτικά Χρονικά, οι ελληνικές επενδύσεις το 2021 διαμορφώθηκαν σε 245 second-hand bulkers αξίας $4,5 δισ. Μάλιστα βρέθηκαν στην κορυφή της εν λόγω κατάταξης, με τις κινεζικών συμφερόντων εταιρείες να έρχονται δεύτερες, με επενδύσεις ύψους $3 δισ. για 205 μεταχειρισμένα bulkers.
Η Costamare αιφνιδίασε τη ναυτιλιακή κοινότητα με την απόφασή της να εισέλθει δυναμικά στη διαχείριση πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία αγόρασε 44 bulkers αξίας $707 εκατ., σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue. Με βάση τα ίδια στοιχεία, μια άλλη εισηγμένη στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές, η Seanergy, αύξησε εντυπωσιακά τον στόλο επενδύοντας σε επτά second-hand bulkers, αξίας $193 εκατ., ενώ η επίσης εισηγμένη Star Bulk Carriers αγόρασε εννέα πλοία αξίας $186 εκατ. Η Navios Maritime Partners LP επένδυσε σε έξι second-hand bulkers, αξίας $156 εκατ., ενώ η NGM Energy σε επίσης έξι πλοία αξίας $130 εκατ. Η Alpha Bulkers ενίσχυσε τον στόλο της με δύο second-hand πλοία, αξίας $128 εκατ., και η Dryships με τρία αξίας $105 εκατ. Οι επενδύσεις της Meadway Bulkers σε έξι πλοία ανήλθαν στα $105 εκατ.
Σημείωση: Τα δεδομένα της VesselsValue για τα Ναυτικά Χρονικά εξήχθησαν στα μέσα Δεκεμβρίου, συνεπώς έως το τέλος του 2021 ενδέχεται να υπήρξαν μικρές διαφοροποιήσεις στους προαναφερθέντες αριθμούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ