
Το 2021 μπορεί να έκλεισε με μια κάποια διόρθωση για τους ναύλους των bulkers, ωστόσο στο σύνολό του το έτος μπορεί να χαρακτηριστεί από τα πιο κερδοφόρα για τον εν λόγω τύπο πλοίου.
Όπως είναι λογικό, οι υψηλοί ναύλοι πυροδότησαν ένα έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον στη δευτερογενή αγορά, με τις αγοραπωλησίες bulkers να ανέρχονται στο σύνολό τους στις 963 έναντι 621 το 2020 και 566 το 2019, σύμφωνα με την ετήσια ανασκοπική έκθεση της VesselsValue.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες με τις επιχειρήσεις τους πρωταγωνίστησαν και πέρυσι, δράττοντας την ευκαιρία να αναπτύξουν και να εκσυγχρονίσουν τους στόλους τους και παράλληλα να αξιοποιήσουν την πολύ καλή ναυλαγορά. Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue που εξασφάλισαν αποκλειστικά τα Ναυτικά Χρονικά, οι ελληνικές επενδύσεις το 2021 διαμορφώθηκαν σε 245 second-hand bulkers αξίας $4,5 δισ. Μάλιστα βρέθηκαν στην κορυφή της εν λόγω κατάταξης, με τις κινεζικών συμφερόντων εταιρείες να έρχονται δεύτερες, με επενδύσεις ύψους $3 δισ. για 205 μεταχειρισμένα bulkers.
Η Costamare αιφνιδίασε τη ναυτιλιακή κοινότητα με την απόφασή της να εισέλθει δυναμικά στη διαχείριση πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία αγόρασε 44 bulkers αξίας $707 εκατ., σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue. Με βάση τα ίδια στοιχεία, μια άλλη εισηγμένη στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές, η Seanergy, αύξησε εντυπωσιακά τον στόλο επενδύοντας σε επτά second-hand bulkers, αξίας $193 εκατ., ενώ η επίσης εισηγμένη Star Bulk Carriers αγόρασε εννέα πλοία αξίας $186 εκατ. Η Navios Maritime Partners LP επένδυσε σε έξι second-hand bulkers, αξίας $156 εκατ., ενώ η NGM Energy σε επίσης έξι πλοία αξίας $130 εκατ. Η Alpha Bulkers ενίσχυσε τον στόλο της με δύο second-hand πλοία, αξίας $128 εκατ., και η Dryships με τρία αξίας $105 εκατ. Οι επενδύσεις της Meadway Bulkers σε έξι πλοία ανήλθαν στα $105 εκατ.
Σημείωση: Τα δεδομένα της VesselsValue για τα Ναυτικά Χρονικά εξήχθησαν στα μέσα Δεκεμβρίου, συνεπώς έως το τέλος του 2021 ενδέχεται να υπήρξαν μικρές διαφοροποιήσεις στους προαναφερθέντες αριθμούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ισραηλινός στρατός επιβεβαίωσε ότι εξαπέλυσε επίθεση με στόχο υψηλόβαθμους αξιωματούχους της Χαμάς στο Κατάρ. Ο στρατός δεν διευκρίνισε σε ποιό σημείο έγινε η…
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2025 η τελετή εγκαινίων του Θεραπευτηρίου της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, η ανακαίνιση του οποίου αποτελεί δωρεά της εταιρείας ΜΟΤOR…
Την πρώτη μελέτη στην Ελλάδα με θέμα «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης» παρουσίασε το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) σε…
Μνημόνιο συνεργασίας για τη δημιουργία ενός πράσινου και ψηφιακού ναυτιλιακού διαδρόμου μεταξύ της Σιγκαπούρης και της Ινδίας υπέγραψαν, μεταξύ άλλων, οι πρωθυπουργοί των δύο…
Η Νιγηρία επανέρχεται δυναμικά στην παγκόσμια αγορά αργού πετρελαίου ως βασικός παραγωγός, σύμφωνα με δεδομένα από πρόσφατη έκθεση της Signal Ocean. Πιο συγκεκριμένα, οι…
Οι εξαγωγές σπάνιων γαιών της Κίνας τον Αύγουστο σημείωσαν πτώση 3,4% σε σχέση με τον Ιούλιο, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters. Ο μεγαλύτερος παραγωγός…
Η καθιέρωση της Τουρκίας ως διεθνούς κόμβου της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με την αρωγή της αυστριακής εταιρείας logistics Gebruder Weiss,…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου του γιόρτασε πρόσφατα ο νορβηγικός κολοσσός Odfjell. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, την Κυριακή 21 Αυγούστου πραγματοποιήθηκαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ