
Η πορεία των ναυλαγορών το 2021 αποτυπώθηκε σε σημαντικό βαθμό στις διαλύσεις πλοίων. Συγκεκριμένα, κατεγράφη κορύφωση των διαλύσεων στα δεξαμενόπλοια, καθώς τα πωληθέντα προς διάλυση tankers διαμορφώθηκαν στα 298. Κατά πολύ μικρότερη ήταν η κινητικότητα σε bulkers, containerships και LNGCs, με τις διαλύσεις του προηγούμενου έτους να ανέρχονται σε 59, 11 και 25 πλοία αντίστοιχα.
Σε πρόσφατη έκθεση της VesselsValue, η οποία εμβαθύνει στην αγορά διαλύσεων, καταδεικνύεται ποιοι ήταν οι τύποι πλοίων που κυριάρχησαν στα διαλυτήρια. Ειδικότερα, τα Handymaxes κατέλαβαν ποσοστό 30% επί των συνολικών διαλύσεων bulkers, καθώς οι διαλύσεις τους ανήλθαν σε 18 πλοία. Αξίζει να σημειωθεί ότι πάνω από τα μισά bulk carriers που πωλήθηκαν προς διάλυση έπλευσαν προς τα διαλυτήρια του Μπανγκλαντές.
Παράλληλα, στην αγορά διαλύσεων δεξαμενόπλοιων, τα μικρότερου μεγέθους tankers διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο. Μάλιστα, τα 166 από τα συνολικά 298 tankers που πωλήθηκαν προς διάλυση ήταν της κατηγορίας Small Tankers. Δεξαμενόπλοια τέτοιου μεγέθους συνήθως ξεπερνούν την τυπική οικονομική ζωή τους. Ωστόσο, η αδύναμη ναυλαγορά του προηγούμενου έτους σε συνάρτηση με τις θελκτικές τιμές χάλυβα ώθησαν πολλούς ιδιοκτήτες να αποχαιρετήσουν τα πλοία τους.
Επιπλέον, ο αριθμός διαλύσεων φθίνει καθώς τα μεγέθη αυξάνονται. Ενδεικτικά, οι διαλύσεις των Handy Tankers και Aframax Tankers διαμορφώθηκαν σε 59 και 33 αντίστοιχα, ενώ εκείνες των Suezmaxes και VLCCs σε 17 και 11 αντίστοιχα.
Τέλος, η αυξημένη κινητικότητα στην αγορά διαλύσεων δεξαμενόπλοιων (+242% σε σχέση με το 2020) αναμένεται να συνεισφέρει στην επίτευξη ισορροπίας μεταξύ ζήτησης και προσφοράς στην αγορά, οδηγώντας στην επικείμενη ανάκαμψή της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ