
Η πορεία των ναυλαγορών το 2021 αποτυπώθηκε σε σημαντικό βαθμό στις διαλύσεις πλοίων. Συγκεκριμένα, κατεγράφη κορύφωση των διαλύσεων στα δεξαμενόπλοια, καθώς τα πωληθέντα προς διάλυση tankers διαμορφώθηκαν στα 298. Κατά πολύ μικρότερη ήταν η κινητικότητα σε bulkers, containerships και LNGCs, με τις διαλύσεις του προηγούμενου έτους να ανέρχονται σε 59, 11 και 25 πλοία αντίστοιχα.
Σε πρόσφατη έκθεση της VesselsValue, η οποία εμβαθύνει στην αγορά διαλύσεων, καταδεικνύεται ποιοι ήταν οι τύποι πλοίων που κυριάρχησαν στα διαλυτήρια. Ειδικότερα, τα Handymaxes κατέλαβαν ποσοστό 30% επί των συνολικών διαλύσεων bulkers, καθώς οι διαλύσεις τους ανήλθαν σε 18 πλοία. Αξίζει να σημειωθεί ότι πάνω από τα μισά bulk carriers που πωλήθηκαν προς διάλυση έπλευσαν προς τα διαλυτήρια του Μπανγκλαντές.
Παράλληλα, στην αγορά διαλύσεων δεξαμενόπλοιων, τα μικρότερου μεγέθους tankers διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο. Μάλιστα, τα 166 από τα συνολικά 298 tankers που πωλήθηκαν προς διάλυση ήταν της κατηγορίας Small Tankers. Δεξαμενόπλοια τέτοιου μεγέθους συνήθως ξεπερνούν την τυπική οικονομική ζωή τους. Ωστόσο, η αδύναμη ναυλαγορά του προηγούμενου έτους σε συνάρτηση με τις θελκτικές τιμές χάλυβα ώθησαν πολλούς ιδιοκτήτες να αποχαιρετήσουν τα πλοία τους.
Επιπλέον, ο αριθμός διαλύσεων φθίνει καθώς τα μεγέθη αυξάνονται. Ενδεικτικά, οι διαλύσεις των Handy Tankers και Aframax Tankers διαμορφώθηκαν σε 59 και 33 αντίστοιχα, ενώ εκείνες των Suezmaxes και VLCCs σε 17 και 11 αντίστοιχα.
Τέλος, η αυξημένη κινητικότητα στην αγορά διαλύσεων δεξαμενόπλοιων (+242% σε σχέση με το 2020) αναμένεται να συνεισφέρει στην επίτευξη ισορροπίας μεταξύ ζήτησης και προσφοράς στην αγορά, οδηγώντας στην επικείμενη ανάκαμψή της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ