
Η πορεία των ναυλαγορών το 2021 αποτυπώθηκε σε σημαντικό βαθμό στις διαλύσεις πλοίων. Συγκεκριμένα, κατεγράφη κορύφωση των διαλύσεων στα δεξαμενόπλοια, καθώς τα πωληθέντα προς διάλυση tankers διαμορφώθηκαν στα 298. Κατά πολύ μικρότερη ήταν η κινητικότητα σε bulkers, containerships και LNGCs, με τις διαλύσεις του προηγούμενου έτους να ανέρχονται σε 59, 11 και 25 πλοία αντίστοιχα.
Σε πρόσφατη έκθεση της VesselsValue, η οποία εμβαθύνει στην αγορά διαλύσεων, καταδεικνύεται ποιοι ήταν οι τύποι πλοίων που κυριάρχησαν στα διαλυτήρια. Ειδικότερα, τα Handymaxes κατέλαβαν ποσοστό 30% επί των συνολικών διαλύσεων bulkers, καθώς οι διαλύσεις τους ανήλθαν σε 18 πλοία. Αξίζει να σημειωθεί ότι πάνω από τα μισά bulk carriers που πωλήθηκαν προς διάλυση έπλευσαν προς τα διαλυτήρια του Μπανγκλαντές.
Παράλληλα, στην αγορά διαλύσεων δεξαμενόπλοιων, τα μικρότερου μεγέθους tankers διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο. Μάλιστα, τα 166 από τα συνολικά 298 tankers που πωλήθηκαν προς διάλυση ήταν της κατηγορίας Small Tankers. Δεξαμενόπλοια τέτοιου μεγέθους συνήθως ξεπερνούν την τυπική οικονομική ζωή τους. Ωστόσο, η αδύναμη ναυλαγορά του προηγούμενου έτους σε συνάρτηση με τις θελκτικές τιμές χάλυβα ώθησαν πολλούς ιδιοκτήτες να αποχαιρετήσουν τα πλοία τους.
Επιπλέον, ο αριθμός διαλύσεων φθίνει καθώς τα μεγέθη αυξάνονται. Ενδεικτικά, οι διαλύσεις των Handy Tankers και Aframax Tankers διαμορφώθηκαν σε 59 και 33 αντίστοιχα, ενώ εκείνες των Suezmaxes και VLCCs σε 17 και 11 αντίστοιχα.
Τέλος, η αυξημένη κινητικότητα στην αγορά διαλύσεων δεξαμενόπλοιων (+242% σε σχέση με το 2020) αναμένεται να συνεισφέρει στην επίτευξη ισορροπίας μεταξύ ζήτησης και προσφοράς στην αγορά, οδηγώντας στην επικείμενη ανάκαμψή της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ