
Ενθαρρυντικά είναι τα νέα στοιχεία του Neptune Declaration Crew Change Indicator αναφορικά με τις αλλαγές πληρωμάτων.
Ο δείκτης για τον μήνα Ιανουάριο καταδεικνύει ότι το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται εν πλω, παρά το γεγονός ότι έχει λήξει η σύμβασή τους, υποχώρησε στο 3,7% από το 4,7% του Δεκεμβρίου. Πρόκειται μάλιστα για τον μικρότερο αριθμό από τον Μάιο του 2021. Να σημειωθεί ότι ο συγκεκριμένος δείκτης λαμβάνει δεδομένα από 10 διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων για περίπου 90.000 ναυτικούς.
Το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται πάνω από έντεκα μήνες στα πλοία μειώθηκε επίσης στο 0,4% έναντι 0,7% τον Δεκέμβριο. Τα τελευταία αυτά στοιχεία δείχνουν ότι η κατάσταση βελτιώνεται, αν και, όπως επισημαίνει το Global Maritime Forum, αυτά τα στοιχεία συλλέχθηκαν έως τις 15 Δεκεμβρίου, πριν δηλαδή ο αντίκτυπος της Όμικρον κάνει την εμφάνισή του.
Την ίδια ώρα, το ποσοστό των ναυτικών που έχουν εμβολιαστεί άγγιξε το 59,8%, όταν τον Δεκέμβριο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 49,5%.
Στο πλαίσιο ανάπτυξης του δείκτη, οι συμμετέχουσες διαχειρίστριες εταιρείες εντοπίζουν τις παρακάτω εξελίξεις:
– Η Όμικρον οδηγεί πολλές χώρες στην επαναξιολόγηση των πρωτοκόλλων του κορονοϊού, με αποτέλεσμα να ανακύπτουν νέες δυσκολίες στις αλλαγές πληρωμάτων σε σημαντικούς ναυτιλιακούς κόμβους.
– Καταγράφεται μια συνεχιζόμενη απροθυμία Ρώσων και Ανατολικοευρωπαίων ναυτικών να εμβολιαστούν.
– Περιορισμοί επανέρχονται σε πολλά ναυτικά κράτη της Ασίας και της Ευρώπης, καθώς ο αριθμός των κρουσμάτων αυξάνεται σημαντικά.
– Η έλλειψη κοινών παγκόσμιων προτύπων σε ό,τι αφορά τους εμβολιασμούς έχει ως αποτέλεσμα πολλές χώρες να μην αναγνωρίζουν εμβόλια τα οποία ωστόσο έχει εγκρίνει ο ΠΟΥ. Την ίδια ώρα, οι διαφορές που εντοπίζονται σε ό,τι αφορά τη διάρκεια ισχύος των πιστοποιητικών εμβολιασμού περιπλέκουν ακόμα περισσότερο τις μετακινήσεις των ναυτικών και τις αντικαταστάσεις τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι θαλάσσιοι ελέφαντες, το κυριότερο είδος φώκιας στον κόσμο, αποδεκατίστηκαν από τη γρίπη των πτηνών, προειδοποιούν οι επιστήμονες, βασιζόμενοι στη ραγδαία μείωση του πληθυσμού…

Η DHL Group προχωρά σε ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά εγχειρήματά της στην Ασία, δεσμεύοντας 1 δισ. ευρώ έως το 2030 για την αναβάθμιση…

Το 2025 οδεύει με βεβαιότητα προς τη λίστα των τριών θερμότερων ετών που έχουν καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με την υπηρεσία κλιματικής παρακολούθησης Copernicus της…

Η Fleet Management Limited έχει ισχυρό παγκόσμιο αποτύπωμα. Πόσο σημαντική είναι η ελληνική ναυτιλιακή αγορά για τη συνολική στρατηγική σας; Η ομάδα έχει αναπτυχθεί…

Η Σερβία εξασφάλισε τρίμηνη αναστολή σχετικά με τη ρωσικής ιδιοκτησίας πετρελαϊκή εταιρία NIS, που υπόκειται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ οι οποίες απειλούν τον…

Η επιβίωση των πιγκουίνων Χούμπολτ, ενός είδους πτηνών που κατοικούν σε βραχώδεις ακτογραμμές της Χιλής, συνεχίζει να απειλείται αδιάλειπτα από παράγοντες όπως η κλιματική…

Η ξαφνική επιβράδυνση των κινεζικών αγορών αμερικανικής σόγιας, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της εμπορικής εκεχειρίας ΗΠΑ-Κίνας, δημιουργεί νέα αβεβαιότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία της ΕΤΜΕ και των Ναυπηγείων Σαλαμίνας – Salamis Shipyards με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας περνά στη φάση υλοποίησης, με την έναρξη των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ