
Ενθαρρυντικά είναι τα νέα στοιχεία του Neptune Declaration Crew Change Indicator αναφορικά με τις αλλαγές πληρωμάτων.
Ο δείκτης για τον μήνα Ιανουάριο καταδεικνύει ότι το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται εν πλω, παρά το γεγονός ότι έχει λήξει η σύμβασή τους, υποχώρησε στο 3,7% από το 4,7% του Δεκεμβρίου. Πρόκειται μάλιστα για τον μικρότερο αριθμό από τον Μάιο του 2021. Να σημειωθεί ότι ο συγκεκριμένος δείκτης λαμβάνει δεδομένα από 10 διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων για περίπου 90.000 ναυτικούς.
Το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται πάνω από έντεκα μήνες στα πλοία μειώθηκε επίσης στο 0,4% έναντι 0,7% τον Δεκέμβριο. Τα τελευταία αυτά στοιχεία δείχνουν ότι η κατάσταση βελτιώνεται, αν και, όπως επισημαίνει το Global Maritime Forum, αυτά τα στοιχεία συλλέχθηκαν έως τις 15 Δεκεμβρίου, πριν δηλαδή ο αντίκτυπος της Όμικρον κάνει την εμφάνισή του.
Την ίδια ώρα, το ποσοστό των ναυτικών που έχουν εμβολιαστεί άγγιξε το 59,8%, όταν τον Δεκέμβριο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 49,5%.
Στο πλαίσιο ανάπτυξης του δείκτη, οι συμμετέχουσες διαχειρίστριες εταιρείες εντοπίζουν τις παρακάτω εξελίξεις:
– Η Όμικρον οδηγεί πολλές χώρες στην επαναξιολόγηση των πρωτοκόλλων του κορονοϊού, με αποτέλεσμα να ανακύπτουν νέες δυσκολίες στις αλλαγές πληρωμάτων σε σημαντικούς ναυτιλιακούς κόμβους.
– Καταγράφεται μια συνεχιζόμενη απροθυμία Ρώσων και Ανατολικοευρωπαίων ναυτικών να εμβολιαστούν.
– Περιορισμοί επανέρχονται σε πολλά ναυτικά κράτη της Ασίας και της Ευρώπης, καθώς ο αριθμός των κρουσμάτων αυξάνεται σημαντικά.
– Η έλλειψη κοινών παγκόσμιων προτύπων σε ό,τι αφορά τους εμβολιασμούς έχει ως αποτέλεσμα πολλές χώρες να μην αναγνωρίζουν εμβόλια τα οποία ωστόσο έχει εγκρίνει ο ΠΟΥ. Την ίδια ώρα, οι διαφορές που εντοπίζονται σε ό,τι αφορά τη διάρκεια ισχύος των πιστοποιητικών εμβολιασμού περιπλέκουν ακόμα περισσότερο τις μετακινήσεις των ναυτικών και τις αντικαταστάσεις τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ