
Ο Νίκος Καββαδίας γεννήθηκε, σαν σήμερα, στις 11 Ιανουαρίου 1910 στο Nikolsk-Ussuriysky στη Ρωσία, από Κεφαλλονίτες γονείς. Με το ξέσπασμα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, η οικογένεια του θα εγκατασταθεί στο Αργοστόλι κι έπειτα στον Πειραιά, το 1921. Μετά το σχολείο, και τον θάνατο του πατέρα του, θα έκανε το πρώτο του μπάρκο το 1929. Εργάστηκε για πολλές δεκαετίες ως ασυρματιστής σε πλοία του εμπορικού ναυτικού. Μεταξύ άλλων ο Καββαδίας κατά τη διάρκεια της καριέρας του είχε εργαστεί και στο επιβατηγό πλοίο «Ιωνία».
Κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του στη θάλασσα, συνέγραψε μικρό αριθμό ποιημάτων τα οποία όμως έμελλε να αφήσουν το δικό τους ξεχωριστό αποτύπωμα στην ελληνική ποίηση. Το ιδιαίτερο ποιητικό του ύφος δημιούργησε τη δική του σχολή και οι δημιουργίες του Νίκου Καββαδία αντανακλούν το πνεύμα των ανθρώπων που δεν πτοούνταν από τις δυσκολίες και την κούραση της ζωής εν πλω. Ως ναυτικός, ενσάρκωσε τον χαρακτηριστικό τύπο του ανθρώπου της θάλασσας. Ταπεινός και μετριόφρων δεν έδειχνε ποτέ να επηρεάζεται από την αναγνώριση που έλαβε κατά τη διάρκεια της ζωής του.
Οι στίχοι του Καββαδία τραγουδούν τις δυσκολίες, τις ιδιαιτερότητες αλλά και τη μοναδικότητα του ναυτικού επαγγέλματος μέσα από τη ματιά ενός εκπροσώπου του. Ο αναγνώστης των ποιημάτων του αντιλαμβάνεται το μεγάλο πάθος και μια μοναδική αγάπη για τη θάλασσα. Καθώς και αυτός έζησε τις χαρές, τους καημούς, την επιθυμία για ταξίδι αλλά και την ικανοποίηση της επιστροφής.
Ο Νίκος Καββαδίας απεβίωσε το 1975 στην Αθήνα, πριν την έκδοση της τρίτης συλλογής ποιημάτων του, «Τραβέρσο». Η μελοποίηση πολλών ποιημάτων του μετά τον θάνατό του, έφεραν τις δημιουργίες του Νίκου Καββαδία πιο κοντά στην ελληνική κοινωνία προσδίδοντάς τους ιδιαίτερη δημοφιλία.
Αξιοσημείωτο είναι ότι μετά τον θάνατο του ποιητή, το ΥΕΝ θέσπισε τον θεσμό των Βραβείων Καββαδία για ναυτικούς που διακρίνονταν στον πεζό ή ποιητικό λόγο. Το 1ο Βραβείο του 1981 είχε λάβει ο συνεργάτης των Ναυτικών Χρονικών Νίκος Παλμός.

ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ