
Αλαλούμ στις διεθνείς αγορές και στο θαλάσσιο εμπόριο προκάλεσε η απόφαση της Ινδονησίας την τελευταία ημέρα του 2021 για απαγόρευση των εξαγωγών άνθρακα προς διασφάλιση της εγχώριας επάρκειας.
Η απόφαση συνάντησε δριμείες αντιδράσεις από εταιρείες εξόρυξης αλλά και χώρες εισαγωγής που βασίζουν πολλά στον άνθρακα, όπως η Ιαπωνία και οι Φιλιππίνες. Μάλιστα, η πρεσβεία της Ιαπωνίας στην Τζακάρτα κάλεσε τις ινδονησιακές αρχές να άρουν την απαγόρευση. Παρά το γεγονός ότι τίποτα δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο για τη συνέχιση ή μη της απαγόρευσης, ο αντίκτυπος για τους ναύλους των bulkers σε περίπτωση που η απαγόρευση συνεχιστεί επί μακρόν θα είναι σημαντικός, τονίζει η VesselsValue.
Η απόφαση του μεγαλύτερου εξαγωγέα θερμικού άνθρακα του κόσμου, όπως ήταν λογικό, πυροδότησε άνοδο των τιμών κυρίως σε Αυστραλία και Κίνα. Mε δεδομένο ότι η Ινδονησία εξάγει κάθε μήνα 40 εκατ. τόνους άνθρακα, το stop των εξαγωγών θα επιφέρει σημαντικές απώλειες για τη ζήτηση bulkers στον Ειρηνικό, εκτιμά η VesselsValue.
Λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία των ινδονησιακών λιμένων άνθρακα, από την ανακοίνωση της απαγόρευσης διαφαίνεται μια ξεκάθαρα πτωτική τάση των πλοίων που θα φτάνουν στα εν λόγω λιμάνια, όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα:
Tελευταία εξέλιξη (11/01/2022 – 15:00)
Η Ινδονησία χαλάρωσε τους περιορισμούς στις εξαγωγές άνθρακα και σύμφωνα με το Reuters επέτρεψε χθες, Δευτέρα 10 Ιανουαρίου, σε 14 έμφορτα πλοία να αναχωρήσουν από τα λιμάνια της χώρας. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί απόρροια του γεγονότος ότι τα αποθέματα άνθρακα της κρατικής PLN αυξήθηκαν. Η ινδονησιακή κυβέρνηση θα επανεξετάσει την κατάσταση αύριο Τετάρτη 12 Ιανουαρίου.
Φωτό: EPA/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ