
Είναι γνωστό πως η ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία αδυνατεί να ανταγωνιστεί αντίστοιχες ασιατικών κρατών, κυρίως λόγω των επιδοτήσεων που λαμβάνουν οι τελευταίες. Όμως, η ευρωπαϊκή τεχνογνωσία είναι ύψιστου επιπέδου, και αυτό διαφαίνεται στην κυριαρχία της στην κατασκευή δεξαμενών για LNGCs.
Ειδικότερα, η εισηγμένη στην κεφαλαιαγορά του Παρισιού Gaztransport & Technigaz (GTT) εξασφάλισε ακόμη ένα συμβόλαιο, βάσει του οποίου θα εξοπλίσει με δεξαμενές πλοίο που ναυπηγείται στη νοτιοκορεατική Samsung Heavy Industries. Μάλιστα, μέσα στον Δεκέμβριο του 2021, η GTT εξασφάλισε συμβόλαια για τον εξοπλισμό 16 LNGCs. H ίδια η GTT υπογραμμίζει πως τα δύο τρίτα των LNGCs είναι εξοπλισμένα με τεχνολογίες της.
Συνεπώς, καθίσταται εμφανές πως η GTT πρωταγωνιστεί στον εξοπλισμό LNGCs, το οποίο ωστόσο δεν συνιστά απαραίτητα επιλογή των ναυπηγείων. Μάλιστα, υπάρχει «κόντρα» μεταξύ της GTT και των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας, καθώς τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία καταβάλλουν δικαιώματα (royalties) για κάθε πλοίο που ναυπηγείται σε αυτά και εξοπλίζεται από την GTT.
Την ίδια ώρα, οι προσπάθειες των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων, όπως η SHI, η DSME και η HHI, να εισέλθουν ‒με ανταγωνίστριες της GTT‒ θυγατρικές στην αγορά εξοπλισμού πλοίων δεν έχουν αποδώσει επί του παρόντος τους επιθυμητούς καρπούς. Ο λόγος είναι πως η GTT συνιστά κορυφαία επιλογή ναυτιλιακών εταιρειών και ναυλωτών χάρη στην αξιοπιστία της σε θέματα ασφάλειας.
Καθώς οι παραγγελίες για LNGCs αυξάνονται, η Ευρώπη μέσω της GTT βρίσκεται σε περίοπτη θέση για να «καρπωθεί» την άνθηση της εν λόγω αγοράς ναυπηγήσεων.
Φωτό: Garry Chapple/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ