
Είναι γνωστό πως η ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία αδυνατεί να ανταγωνιστεί αντίστοιχες ασιατικών κρατών, κυρίως λόγω των επιδοτήσεων που λαμβάνουν οι τελευταίες. Όμως, η ευρωπαϊκή τεχνογνωσία είναι ύψιστου επιπέδου, και αυτό διαφαίνεται στην κυριαρχία της στην κατασκευή δεξαμενών για LNGCs.
Ειδικότερα, η εισηγμένη στην κεφαλαιαγορά του Παρισιού Gaztransport & Technigaz (GTT) εξασφάλισε ακόμη ένα συμβόλαιο, βάσει του οποίου θα εξοπλίσει με δεξαμενές πλοίο που ναυπηγείται στη νοτιοκορεατική Samsung Heavy Industries. Μάλιστα, μέσα στον Δεκέμβριο του 2021, η GTT εξασφάλισε συμβόλαια για τον εξοπλισμό 16 LNGCs. H ίδια η GTT υπογραμμίζει πως τα δύο τρίτα των LNGCs είναι εξοπλισμένα με τεχνολογίες της.
Συνεπώς, καθίσταται εμφανές πως η GTT πρωταγωνιστεί στον εξοπλισμό LNGCs, το οποίο ωστόσο δεν συνιστά απαραίτητα επιλογή των ναυπηγείων. Μάλιστα, υπάρχει «κόντρα» μεταξύ της GTT και των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας, καθώς τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία καταβάλλουν δικαιώματα (royalties) για κάθε πλοίο που ναυπηγείται σε αυτά και εξοπλίζεται από την GTT.
Την ίδια ώρα, οι προσπάθειες των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων, όπως η SHI, η DSME και η HHI, να εισέλθουν ‒με ανταγωνίστριες της GTT‒ θυγατρικές στην αγορά εξοπλισμού πλοίων δεν έχουν αποδώσει επί του παρόντος τους επιθυμητούς καρπούς. Ο λόγος είναι πως η GTT συνιστά κορυφαία επιλογή ναυτιλιακών εταιρειών και ναυλωτών χάρη στην αξιοπιστία της σε θέματα ασφάλειας.
Καθώς οι παραγγελίες για LNGCs αυξάνονται, η Ευρώπη μέσω της GTT βρίσκεται σε περίοπτη θέση για να «καρπωθεί» την άνθηση της εν λόγω αγοράς ναυπηγήσεων.
Φωτό: Garry Chapple/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ