
Είναι γνωστό πως η ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία αδυνατεί να ανταγωνιστεί αντίστοιχες ασιατικών κρατών, κυρίως λόγω των επιδοτήσεων που λαμβάνουν οι τελευταίες. Όμως, η ευρωπαϊκή τεχνογνωσία είναι ύψιστου επιπέδου, και αυτό διαφαίνεται στην κυριαρχία της στην κατασκευή δεξαμενών για LNGCs.
Ειδικότερα, η εισηγμένη στην κεφαλαιαγορά του Παρισιού Gaztransport & Technigaz (GTT) εξασφάλισε ακόμη ένα συμβόλαιο, βάσει του οποίου θα εξοπλίσει με δεξαμενές πλοίο που ναυπηγείται στη νοτιοκορεατική Samsung Heavy Industries. Μάλιστα, μέσα στον Δεκέμβριο του 2021, η GTT εξασφάλισε συμβόλαια για τον εξοπλισμό 16 LNGCs. H ίδια η GTT υπογραμμίζει πως τα δύο τρίτα των LNGCs είναι εξοπλισμένα με τεχνολογίες της.
Συνεπώς, καθίσταται εμφανές πως η GTT πρωταγωνιστεί στον εξοπλισμό LNGCs, το οποίο ωστόσο δεν συνιστά απαραίτητα επιλογή των ναυπηγείων. Μάλιστα, υπάρχει «κόντρα» μεταξύ της GTT και των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας, καθώς τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία καταβάλλουν δικαιώματα (royalties) για κάθε πλοίο που ναυπηγείται σε αυτά και εξοπλίζεται από την GTT.
Την ίδια ώρα, οι προσπάθειες των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων, όπως η SHI, η DSME και η HHI, να εισέλθουν ‒με ανταγωνίστριες της GTT‒ θυγατρικές στην αγορά εξοπλισμού πλοίων δεν έχουν αποδώσει επί του παρόντος τους επιθυμητούς καρπούς. Ο λόγος είναι πως η GTT συνιστά κορυφαία επιλογή ναυτιλιακών εταιρειών και ναυλωτών χάρη στην αξιοπιστία της σε θέματα ασφάλειας.
Καθώς οι παραγγελίες για LNGCs αυξάνονται, η Ευρώπη μέσω της GTT βρίσκεται σε περίοπτη θέση για να «καρπωθεί» την άνθηση της εν λόγω αγοράς ναυπηγήσεων.
Φωτό: Garry Chapple/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…

Εν μέσω του θερμού καλοκαιρού και εν αναμονή του ψυχρού χειμώνα, οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Γηραιά Ήπειρο συνεχίστηκαν με αμείωτο ρυθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ