
Η σημαντικότητα των λιμένων της Καλιφόρνια, Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς, για το διεθνές εμπόριο αντανακλάται στο γεγονός πως το 40% όλων των εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρονται μέσω θαλάσσης διέρχονται από τους τερματικούς τους. Μέσα στο 2021, η επιμένουσα λιμενική συμφόρηση οδήγησε στη συσσώρευση εμπορευματοκιβωτίων στους τερματικούς αυτών των λιμένων, ωθώντας τις αρμόδιες λιμενικές αρχές να ανακοινώσουν, τον Οκτώβριο του 2021, την επιβολή προστίμου σε ναυτιλιακές εταιρείες των οποίων τα εμπορευματοκιβώτια παρέμεναν άνω του επιτρεπομένου στους τερματικούς σταθμούς τους. Έκτοτε, όμως, η επιβολή του εν λόγω έκτακτου μέτρου αποσυμφόρησης μεταφέρεται από εβδομάδα σε εβδομάδα.
Ειδικότερα, βάσει ανακοίνωσης της λιμενικής αρχής του Λος Άντζελες, η επιβολή του μέτρου αναβάλλεται και θα επανεξεταστεί στις 10 Ιανουαρίου 2022. Σημειώνεται πως, από όταν ανακοινώθηκε το μέτρο, στις 25 Οκτωβρίου, τα δύο λιμάνια σημείωσαν αθροιστική μείωση της τάξεως του 35% στον αριθμό των containers που παρέμεναν στους τερματικούς τους άνω του επιτρεπομένου.
Εφόσον το μέτρο τεθεί σε ισχύ, οι ναυτιλιακές εταιρείες θα έρθουν αντιμέτωπες με ιδιαίτερα υψηλά πρόστιμα, τα οποία θα αυξάνονται με τον τάχιστο ρυθμό των $100 ανά ημέρα ανά container από το εναρκτήριο ποσό των $100.
Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει ο κ. Lars Jensen, CEO της Vespucci Maritime, σε πρόσφατη ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η βελτίωση που είχε καταγραφεί εντός του Δεκεμβρίου στην απομάκρυνση των containers έχει σχεδόν εξανεμιστεί και πλέον επιστρέφουμε στα επίπεδα Νοεμβρίου, οπότε και η μείωση των containers ήταν στο 33%.
Παράλληλα, το λιμάνι του Λος Άντζελες ανακοίνωσε στα τέλη του 2021 πως προσβλέπει στη θέσπιση ενός αντίστοιχου μέτρου για τα άδεια containers που παραμένουν στον λιμένα περισσότερο από εννέα ημέρες. Όπως δήλωσε o Executive Director του λιμένα, Gene Seroka, τα μέτρα αυτά δεν έχουν ως στόχο την επιβολή προστίμων αλλά να λειτουργήσουν ως καταλύτες της αποσυμφόρησης των λιμένων της Καλιφόρνια.
Φωτό: Etienne Laurent/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Σε τροχιά ανάκαμψης βρίσκεται η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας, απόρροια της ανθεκτικής βιομηχανικής δραστηριότητας και των ισχυρών περιθωρίων των εγχώριων διυλιστηρίων. Στο πλαίσιο αυτό,…

Ένα νέο κεφάλαιο για τις εξαγωγές LNG του Κατάρ «εγκαινίασε» πρόσφατα η QatarEnergy στο Ηνωμένο Βασίλειο, με την παραχώρηση ενός εκ των μεγαλύτερων τερματικών…

Με το σταγονόμετρο ανακυκλώνονται containerships φέτος, καθώς, βάσει δεδομένων της BIMCO, ο εν λόγω αριθμός διαμορφώνεται στις δέκα ανακυκλώσεις μέχρι και σήμερα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ