
Η σημαντικότητα των λιμένων της Καλιφόρνια, Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς, για το διεθνές εμπόριο αντανακλάται στο γεγονός πως το 40% όλων των εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρονται μέσω θαλάσσης διέρχονται από τους τερματικούς τους. Μέσα στο 2021, η επιμένουσα λιμενική συμφόρηση οδήγησε στη συσσώρευση εμπορευματοκιβωτίων στους τερματικούς αυτών των λιμένων, ωθώντας τις αρμόδιες λιμενικές αρχές να ανακοινώσουν, τον Οκτώβριο του 2021, την επιβολή προστίμου σε ναυτιλιακές εταιρείες των οποίων τα εμπορευματοκιβώτια παρέμεναν άνω του επιτρεπομένου στους τερματικούς σταθμούς τους. Έκτοτε, όμως, η επιβολή του εν λόγω έκτακτου μέτρου αποσυμφόρησης μεταφέρεται από εβδομάδα σε εβδομάδα.
Ειδικότερα, βάσει ανακοίνωσης της λιμενικής αρχής του Λος Άντζελες, η επιβολή του μέτρου αναβάλλεται και θα επανεξεταστεί στις 10 Ιανουαρίου 2022. Σημειώνεται πως, από όταν ανακοινώθηκε το μέτρο, στις 25 Οκτωβρίου, τα δύο λιμάνια σημείωσαν αθροιστική μείωση της τάξεως του 35% στον αριθμό των containers που παρέμεναν στους τερματικούς τους άνω του επιτρεπομένου.
Εφόσον το μέτρο τεθεί σε ισχύ, οι ναυτιλιακές εταιρείες θα έρθουν αντιμέτωπες με ιδιαίτερα υψηλά πρόστιμα, τα οποία θα αυξάνονται με τον τάχιστο ρυθμό των $100 ανά ημέρα ανά container από το εναρκτήριο ποσό των $100.
Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει ο κ. Lars Jensen, CEO της Vespucci Maritime, σε πρόσφατη ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η βελτίωση που είχε καταγραφεί εντός του Δεκεμβρίου στην απομάκρυνση των containers έχει σχεδόν εξανεμιστεί και πλέον επιστρέφουμε στα επίπεδα Νοεμβρίου, οπότε και η μείωση των containers ήταν στο 33%.
Παράλληλα, το λιμάνι του Λος Άντζελες ανακοίνωσε στα τέλη του 2021 πως προσβλέπει στη θέσπιση ενός αντίστοιχου μέτρου για τα άδεια containers που παραμένουν στον λιμένα περισσότερο από εννέα ημέρες. Όπως δήλωσε o Executive Director του λιμένα, Gene Seroka, τα μέτρα αυτά δεν έχουν ως στόχο την επιβολή προστίμων αλλά να λειτουργήσουν ως καταλύτες της αποσυμφόρησης των λιμένων της Καλιφόρνια.
Φωτό: Etienne Laurent/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ