
Η σημαντικότητα των λιμένων της Καλιφόρνια, Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς, για το διεθνές εμπόριο αντανακλάται στο γεγονός πως το 40% όλων των εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρονται μέσω θαλάσσης διέρχονται από τους τερματικούς τους. Μέσα στο 2021, η επιμένουσα λιμενική συμφόρηση οδήγησε στη συσσώρευση εμπορευματοκιβωτίων στους τερματικούς αυτών των λιμένων, ωθώντας τις αρμόδιες λιμενικές αρχές να ανακοινώσουν, τον Οκτώβριο του 2021, την επιβολή προστίμου σε ναυτιλιακές εταιρείες των οποίων τα εμπορευματοκιβώτια παρέμεναν άνω του επιτρεπομένου στους τερματικούς σταθμούς τους. Έκτοτε, όμως, η επιβολή του εν λόγω έκτακτου μέτρου αποσυμφόρησης μεταφέρεται από εβδομάδα σε εβδομάδα.
Ειδικότερα, βάσει ανακοίνωσης της λιμενικής αρχής του Λος Άντζελες, η επιβολή του μέτρου αναβάλλεται και θα επανεξεταστεί στις 10 Ιανουαρίου 2022. Σημειώνεται πως, από όταν ανακοινώθηκε το μέτρο, στις 25 Οκτωβρίου, τα δύο λιμάνια σημείωσαν αθροιστική μείωση της τάξεως του 35% στον αριθμό των containers που παρέμεναν στους τερματικούς τους άνω του επιτρεπομένου.
Εφόσον το μέτρο τεθεί σε ισχύ, οι ναυτιλιακές εταιρείες θα έρθουν αντιμέτωπες με ιδιαίτερα υψηλά πρόστιμα, τα οποία θα αυξάνονται με τον τάχιστο ρυθμό των $100 ανά ημέρα ανά container από το εναρκτήριο ποσό των $100.
Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει ο κ. Lars Jensen, CEO της Vespucci Maritime, σε πρόσφατη ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η βελτίωση που είχε καταγραφεί εντός του Δεκεμβρίου στην απομάκρυνση των containers έχει σχεδόν εξανεμιστεί και πλέον επιστρέφουμε στα επίπεδα Νοεμβρίου, οπότε και η μείωση των containers ήταν στο 33%.
Παράλληλα, το λιμάνι του Λος Άντζελες ανακοίνωσε στα τέλη του 2021 πως προσβλέπει στη θέσπιση ενός αντίστοιχου μέτρου για τα άδεια containers που παραμένουν στον λιμένα περισσότερο από εννέα ημέρες. Όπως δήλωσε o Executive Director του λιμένα, Gene Seroka, τα μέτρα αυτά δεν έχουν ως στόχο την επιβολή προστίμων αλλά να λειτουργήσουν ως καταλύτες της αποσυμφόρησης των λιμένων της Καλιφόρνια.
Φωτό: Etienne Laurent/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ