
Η ψηφιοποίηση ναυτιλιακών δεδομένων είναι πολύτιμη για εταιρείες – κολοσσούς αλλά και για κυβερνήσεις και κρατικές αρχές. Σε αυτό το πλαίσιο η Κίνα επιδιώκει να αυξήσει την προσβασιμότητά της στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και το Πεκίνο φαίνεται να αποκτά σταδιακά όλο και μεγαλύτερη πρόσβαση σε ναυτιλιακά και εμπορικά δεδομένα. Σκοπός είναι για τις κινεζικές αρχές η δυνατότητα να «συνδέουν» βάσεις δεδομένων και πληροφορίες από τα μεγαλύτερα λιμάνια παγκοσμίως και σταθμούς εμπορευμάτων σε μια πλατφόρμα με το όνομα LOGINK. Η επιδίωξη της Κίνας ανησυχεί έντονα τις Η.Π.Α. καθώς η γνώση τέτοιων δεδομένων μπορεί να προσδώσει στον κάτοχό τους ένα πλούτο πληροφοριών σε θέματα εθνικής ασφάλειας και κρίσιμων οικονομικών θεμάτων άλλων χωρών, αναφέρουν αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου.
Η πλατφόρμα αναπτύσσεται επί χρόνια, συμπεριλαμβάνοντας δεδομένα και οικονομικά στοιχεία από ανοικτές πηγές, ναυτιλιακές εταιρείες, κατασκευαστές και εταιρείες logistics.
Παράλληλα θα επιτρέπει την πρόσβαση σε πληροφοριακά συστήματα σημαντικών λιμανιών της Ασίας και σε άλλα συστήματα εμπορικών δεδομένων σε Ευρώπη και Ασία. Τη στιγμή που η πρόσβαση σε ναυτιλιακά δεδομένα όπως η τοποθεσία πλοίων στα ύδατα της Κίνας καθίσταται πιο δύσκολη για άλλες διεθνείς και εθνικές αρχές και πλατφόρμες λόγω της νέας νομοθεσίας της Κινεζικής Κυβέρνησης, η Κίνα θα μπορεί με την εν λόγω πλατφόρμα να έχει πρόσβαση σε μοναδικές πληροφορίες για παγκόσμιες ροές εμπορευμάτων.
Ακόμη και φορτία που δεν αφορούν την εγχώρια κινεζική αγορά συχνά εξακολουθούν να διέρχονται από τα παγκόσμια δίκτυα logistics της Κίνας, μέσω εξελιγμένων συστημάτων δεδομένων που παρακολουθούν όλες τις εμπορικές ροές σε τοποθεσίες με ειδικό ενδιαφέρον για τους Κινέζους. Ο έλεγχος της ροής των εμπορευμάτων και των πληροφοριών δίνει στο Πεκίνο μια προνομιακή εικόνα για το παγκόσμιο εμπόριο και ενδεχομένως τα μέσα για να το επηρεάσει, λένε υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…

Τη χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης του νέου συστήματος γεωεντοπισμού για όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες αναλαμβάνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του…

Αλλαγές στην ηγεσία του φορέα εκπροσώπησης των Ευρωπαίων Εφοπλιστών, της ECSA θα υπάρξουν από την 1η Ιανουαρίου 2026, με έντονο το ελληνικό «χρώμα». Συγκεκριμένα,…

Σε μία από τις σημαντικότερες κινήσεις εξωστρέφειας στην ιστορία της, η Sembcorp ανακοίνωσε την εξαγορά της αυστραλιανής Alinta Energy έναντι Enterprise $4,32 δισ., σύμφωνα…

Η ταχεία πρόοδος των ψηφιακών τεχνολογιών και της τηλεμετρίας εισάγει μια νέα εποχή για την κλάση πλοίων, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο ασφαλείς, «έξυπνες»…

Ξεκινούν οι πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου, συνολικού ύψους 22.160.000 ευρώ, για κατοίκους και επιχειρήσεις νησιών, μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων ελέγχων και την εκκαθάριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ