
Η ψηφιοποίηση ναυτιλιακών δεδομένων είναι πολύτιμη για εταιρείες – κολοσσούς αλλά και για κυβερνήσεις και κρατικές αρχές. Σε αυτό το πλαίσιο η Κίνα επιδιώκει να αυξήσει την προσβασιμότητά της στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και το Πεκίνο φαίνεται να αποκτά σταδιακά όλο και μεγαλύτερη πρόσβαση σε ναυτιλιακά και εμπορικά δεδομένα. Σκοπός είναι για τις κινεζικές αρχές η δυνατότητα να «συνδέουν» βάσεις δεδομένων και πληροφορίες από τα μεγαλύτερα λιμάνια παγκοσμίως και σταθμούς εμπορευμάτων σε μια πλατφόρμα με το όνομα LOGINK. Η επιδίωξη της Κίνας ανησυχεί έντονα τις Η.Π.Α. καθώς η γνώση τέτοιων δεδομένων μπορεί να προσδώσει στον κάτοχό τους ένα πλούτο πληροφοριών σε θέματα εθνικής ασφάλειας και κρίσιμων οικονομικών θεμάτων άλλων χωρών, αναφέρουν αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου.
Η πλατφόρμα αναπτύσσεται επί χρόνια, συμπεριλαμβάνοντας δεδομένα και οικονομικά στοιχεία από ανοικτές πηγές, ναυτιλιακές εταιρείες, κατασκευαστές και εταιρείες logistics.
Παράλληλα θα επιτρέπει την πρόσβαση σε πληροφοριακά συστήματα σημαντικών λιμανιών της Ασίας και σε άλλα συστήματα εμπορικών δεδομένων σε Ευρώπη και Ασία. Τη στιγμή που η πρόσβαση σε ναυτιλιακά δεδομένα όπως η τοποθεσία πλοίων στα ύδατα της Κίνας καθίσταται πιο δύσκολη για άλλες διεθνείς και εθνικές αρχές και πλατφόρμες λόγω της νέας νομοθεσίας της Κινεζικής Κυβέρνησης, η Κίνα θα μπορεί με την εν λόγω πλατφόρμα να έχει πρόσβαση σε μοναδικές πληροφορίες για παγκόσμιες ροές εμπορευμάτων.
Ακόμη και φορτία που δεν αφορούν την εγχώρια κινεζική αγορά συχνά εξακολουθούν να διέρχονται από τα παγκόσμια δίκτυα logistics της Κίνας, μέσω εξελιγμένων συστημάτων δεδομένων που παρακολουθούν όλες τις εμπορικές ροές σε τοποθεσίες με ειδικό ενδιαφέρον για τους Κινέζους. Ο έλεγχος της ροής των εμπορευμάτων και των πληροφοριών δίνει στο Πεκίνο μια προνομιακή εικόνα για το παγκόσμιο εμπόριο και ενδεχομένως τα μέσα για να το επηρεάσει, λένε υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ