
Η επιτακτική ανάγκη για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας ωθεί τον κλάδο ναυπήγησης πλοίων να επιταχύνει τις διαδικασίες του για την κατασκευή πλοίων φιλικότερων προς το περιβάλλον.
Η Νότια Κορέα είναι πρωτοπόρος στην κατασκευή πλοίων εναλλακτικών καυσίμων. Μέχρι στιγμής, η πλέον επικρατούσα εναλλακτική λύση είναι η χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου για την πρόωση των πλοίων, με τα τρία μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας ‒την Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), την Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) και τη Samsung Heavy Industries‒ να επικεντρώνονται στο συγκεκριμένο εναλλακτικό καύσιμο. Ενδεικτικό αυτής της τάσης είναι το γεγονός ότι το 60% των παραγγελιών στους τρεις αυτούς κολοσσούς αφορά πλοία καύσης υγροποιημένων αερίων, όπως LNG και LPG. Ένα άλλο εναλλακτικό καύσιμο αποτελεί η μεθανόλη, με τη δανέζικη εταιρεία A.P. Moller-Maersk να έχει ήδη παραγγέλλει οκτώ πλοία καύσης μεθανόλης στα ναυπηγεία KSOE.
Το υδρογόνο και η αμμωνία συνιστούν δύο επιπλέον ανερχόμενες εναλλακτικές λύσεις. Ο αμερικανικός νηογνώμονας ABS προβλέπει ότι έως το 2050 τα δύο αυτά εναλλακτικά καύσιμα θα αντιπροσωπεύουν το 40% των καυσίμων που χρησιμοποιούνται από τη ναυτιλία. Ήδη τα ναυπηγεία DSME, Samsung Heavy Industries και Hyundai Mipo Dockyard έχουν λάβει έγκριση επί της αρχής από τον νηογνώμονα Lloyd’s Register για κατασκευή πλοίων καύσης αμμωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ