
Η επιτακτική ανάγκη για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας ωθεί τον κλάδο ναυπήγησης πλοίων να επιταχύνει τις διαδικασίες του για την κατασκευή πλοίων φιλικότερων προς το περιβάλλον.
Η Νότια Κορέα είναι πρωτοπόρος στην κατασκευή πλοίων εναλλακτικών καυσίμων. Μέχρι στιγμής, η πλέον επικρατούσα εναλλακτική λύση είναι η χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου για την πρόωση των πλοίων, με τα τρία μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας ‒την Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), την Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) και τη Samsung Heavy Industries‒ να επικεντρώνονται στο συγκεκριμένο εναλλακτικό καύσιμο. Ενδεικτικό αυτής της τάσης είναι το γεγονός ότι το 60% των παραγγελιών στους τρεις αυτούς κολοσσούς αφορά πλοία καύσης υγροποιημένων αερίων, όπως LNG και LPG. Ένα άλλο εναλλακτικό καύσιμο αποτελεί η μεθανόλη, με τη δανέζικη εταιρεία A.P. Moller-Maersk να έχει ήδη παραγγέλλει οκτώ πλοία καύσης μεθανόλης στα ναυπηγεία KSOE.
Το υδρογόνο και η αμμωνία συνιστούν δύο επιπλέον ανερχόμενες εναλλακτικές λύσεις. Ο αμερικανικός νηογνώμονας ABS προβλέπει ότι έως το 2050 τα δύο αυτά εναλλακτικά καύσιμα θα αντιπροσωπεύουν το 40% των καυσίμων που χρησιμοποιούνται από τη ναυτιλία. Ήδη τα ναυπηγεία DSME, Samsung Heavy Industries και Hyundai Mipo Dockyard έχουν λάβει έγκριση επί της αρχής από τον νηογνώμονα Lloyd’s Register για κατασκευή πλοίων καύσης αμμωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ