
Ανάμεικτες τάσεις στις ναυλαγορές καταδεικνύει η εβδομαδιαία έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons. Παρότι σε γενικό πλαίσιο οι ναυλαγορές δεν μεταβλήθηκαν σημαντικά, σημειώθηκαν πτώσεις σε εκείνη των bulkers ενώ εκείνη των containerships παρέμεινε σε ισχυρά επίπεδα.
Ειδικότερα, την περασμένη εβδομάδα (20-24/12) ο δείκτης ClarkSea, που λαμβάνει υπόψη τις επιμέρους αγορές, σημείωσε πτώση κατά 3% σε εβδομαδιαία βάση, στα $34.922 ημερησίως. Έτσι, η μέση τιμή του δείκτη από την αρχή του έτους παραμένει 95% υψηλότερα σε σύγκριση με πέρυσι και 111% υψηλότερα σε σύγκριση με τη μέση τιμή των τελευταίων δέκα ετών.
Όσον αφορά επιμέρους ναυλαγορές και δη εκείνες των ξηρών εμπορευμάτων, η spot αγορά των Capesizes οδηγήθηκε σε πτώση η οποία, βάσει της Clarksons, μπορεί να αποδοθεί στην εποχικότητα. Τα μέσα ημερήσια κέρδη των Capesizes μειώθηκαν κατά 19% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $13.968, το οποίο συνιστά χαμηλό εννέα μηνών.
Αντιθέτως, η ναυλαγορά των containerships αναμένεται να ολοκληρώσει το έτος σε ισχυρά επίπεδα. Η ζήτηση για small feeders και Panamaxes είναι υψηλή και οι ναύλοι βρίσκονται σε λίγο χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα του Οκτωβρίου. Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε συμβόλαιο 6-12 μηνών για ένα Panamax μεταφορικής ικανότητας 4.400 TEUs είναι ίσοι με $100.000/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ