
Η Drewry Maritime Financial Research (DMFR), ο βραχίονας επενδυτικής ανάλυσης της Drewry, παραμένει «bullish» για συνέχιση της αύξησης των μετοχών και της κερδοφορίας των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά τακτικών γραμμών.
H DMFR χαρακτηρίζει «αστρονομικές» τις αποδόσεις των εν λόγω μετοχών από τις αρχές του 2020. Πιο συγκεκριμένα, η μετοχή της Yang Ming κατέγραψε αύξηση 1.583% από τις αρχές του 2020 έως τα μέσα Δεκεμβρίου του 2021. Παράλληλα, τα κέρδη της Evergreen άγγιξαν το 987% και της Wan Hai το 976% το ίδιο χρονικό διάστημα. Οι αποδόσεις για τις liner εταιρείες της Ευρώπης ήταν πιο περιορισμένες: +192% για τη μετοχή της Hapag-Lloyd και +123% για τη μετοχή της Maersk.
H εκρηκτική αυτή άνοδος αποτελεί απόρροια της βελτίωσης των ισολογισμών των εταιρειών διαχείρισης containerships, εξηγεί η DMFR. Δεδομένα από δώδεκα εταιρείες συνιστούν ότι οι συνολικές τους δανειακές υποχρεώσεις μειώθηκαν κατά $3,5 δισ. από τα τέλη Δεκεμβρίου του 2020 έως τα μέσα Σεπτεμβρίου του 2021, στα $73,2 δισ.
Προκειμένου να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο την αυτοπεποίθηση των επενδυτών, οι εταιρείες στις τακτικές γραμμές επαναγόρασαν μετοχές. Συγκεκριμένα, η Maersk ενέκρινε ένα πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών, αξίας $5 δισ., για τα έτη 2024 και 2025, αυξάνοντας το συνολικό πρόγραμμα στα $10 δισ. μεταξύ των ετών 2022 και 2025. Σε παρόμοια κίνηση προέβη και η Cosco, όπως ανακοίνωσε στις 6 Δεκεμβρίου.
Εν μέσω ισχυρών αποδόσεων για τις μετοχές των liner εταιρειών, είναι λογικό οι επενδυτές να σκέφτονται την έξοδό τους, με στόχο να αποκομίσουν τα σημαντικά κέρδη. Η DMFR ωστόσο παραμένει ιδιαίτερα αισιόδοξη για την πορεία της αγοράς για τρεις κυρίους λόγους:
– Η παραλλαγή Όμικρον ενδέχεται να παρατείνει την κρίση στις εφοδιαστικές αλυσίδες και να παράσχει στήριξη στους ναύλους.
– Οι ισχυρές ταμειακές ροές τα επόμενα δύο έτη θα ενισχύσουν τις μετοχές.
– Οι αποδόσεις στα επενδυθέντα κεφάλαια θα κινούνται πάνω από το μέσο σταθμισμένο κόστος κεφαλαίου (WACC) για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Η συμφόρηση αποτελεί μια ευκαιρία για τις ναυτιλιακές εταιρείες να εξασφαλίσουν μακροχρόνια συμβόλαια, καθώς οι ναυλωτές επιθυμούν από την πλευρά τους να εξασφαλίσουν ομαλή ροή των αγαθών τους και να αποφύγουν το ακραίο volatility των τιμών. Στο πλαίσιο αυτό, κέρδη και αποδόσεις μετοχών υπερβαίνουν το WACC.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…

Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…

Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…

To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…

Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…

Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…

Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…

Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ