
Η Drewry Maritime Financial Research (DMFR), ο βραχίονας επενδυτικής ανάλυσης της Drewry, παραμένει «bullish» για συνέχιση της αύξησης των μετοχών και της κερδοφορίας των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά τακτικών γραμμών.
H DMFR χαρακτηρίζει «αστρονομικές» τις αποδόσεις των εν λόγω μετοχών από τις αρχές του 2020. Πιο συγκεκριμένα, η μετοχή της Yang Ming κατέγραψε αύξηση 1.583% από τις αρχές του 2020 έως τα μέσα Δεκεμβρίου του 2021. Παράλληλα, τα κέρδη της Evergreen άγγιξαν το 987% και της Wan Hai το 976% το ίδιο χρονικό διάστημα. Οι αποδόσεις για τις liner εταιρείες της Ευρώπης ήταν πιο περιορισμένες: +192% για τη μετοχή της Hapag-Lloyd και +123% για τη μετοχή της Maersk.
H εκρηκτική αυτή άνοδος αποτελεί απόρροια της βελτίωσης των ισολογισμών των εταιρειών διαχείρισης containerships, εξηγεί η DMFR. Δεδομένα από δώδεκα εταιρείες συνιστούν ότι οι συνολικές τους δανειακές υποχρεώσεις μειώθηκαν κατά $3,5 δισ. από τα τέλη Δεκεμβρίου του 2020 έως τα μέσα Σεπτεμβρίου του 2021, στα $73,2 δισ.
Προκειμένου να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο την αυτοπεποίθηση των επενδυτών, οι εταιρείες στις τακτικές γραμμές επαναγόρασαν μετοχές. Συγκεκριμένα, η Maersk ενέκρινε ένα πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών, αξίας $5 δισ., για τα έτη 2024 και 2025, αυξάνοντας το συνολικό πρόγραμμα στα $10 δισ. μεταξύ των ετών 2022 και 2025. Σε παρόμοια κίνηση προέβη και η Cosco, όπως ανακοίνωσε στις 6 Δεκεμβρίου.
Εν μέσω ισχυρών αποδόσεων για τις μετοχές των liner εταιρειών, είναι λογικό οι επενδυτές να σκέφτονται την έξοδό τους, με στόχο να αποκομίσουν τα σημαντικά κέρδη. Η DMFR ωστόσο παραμένει ιδιαίτερα αισιόδοξη για την πορεία της αγοράς για τρεις κυρίους λόγους:
– Η παραλλαγή Όμικρον ενδέχεται να παρατείνει την κρίση στις εφοδιαστικές αλυσίδες και να παράσχει στήριξη στους ναύλους.
– Οι ισχυρές ταμειακές ροές τα επόμενα δύο έτη θα ενισχύσουν τις μετοχές.
– Οι αποδόσεις στα επενδυθέντα κεφάλαια θα κινούνται πάνω από το μέσο σταθμισμένο κόστος κεφαλαίου (WACC) για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Η συμφόρηση αποτελεί μια ευκαιρία για τις ναυτιλιακές εταιρείες να εξασφαλίσουν μακροχρόνια συμβόλαια, καθώς οι ναυλωτές επιθυμούν από την πλευρά τους να εξασφαλίσουν ομαλή ροή των αγαθών τους και να αποφύγουν το ακραίο volatility των τιμών. Στο πλαίσιο αυτό, κέρδη και αποδόσεις μετοχών υπερβαίνουν το WACC.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ