
Προσφορά για την εξαγορά του 100% της Bolloré Africa Logistics, έναντι 5,7 δισ. ευρώ, κατέθεσε η MSC, σύμφωνα με ανακοίνωση του γαλλικού ομίλου Bolloré τη Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2021.
Με την κίνηση αυτή, η MSC προσβλέπει στην επέκτασή της στις εφοδιαστικές αλυσίδες της Αφρικής.
Εφόσον η εξαγορά ολοκληρωθεί, το χαρτοφυλάκιο του ομίλου MSC δύναται να επεκταθεί και στην Ελλάδα, καθώς η Bolloré Africa Logistics συμμετέχει σε κοινοπραξία που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης.
Υπενθυμίζεται πως, τον περασμένο Μάρτιο, το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ προεπέλεξε τέσσερα επενδυτικά σχήματα για τη Β’ φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση συμμετοχής σε ποσοστό τουλάχιστον 67% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης» (ΟΛΑ ΑΕ).
Στη Β’ φάση του διαγωνισμού είχαν προκριθεί τα εξής επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά):
1) QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT
2) Κοινοπραξία CAMERON SA ‒ GOLDAIR CARGO AE ‒ BOLLORE AFRICA LOGISTICS
3) Κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS ‒ EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
4) ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ
Εν κατακλείδι, με τις νέες επενδυτικές κινήσεις, με επίκεντρο τις εφοδιαστικές αλυσίδες, η MSC θα επεκταθεί στην Αφρική, η οποία αναμένεται να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στο διεθνές εμπόριο μακροπρόθεσμα. Την ίδια ώρα, της προσφέρουν δίοδο για ενίσχυση της παρουσίας της στη Μεσόγειο, και δη στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Αξίζει να σημειωθεί πως η MSC δεν αποτελεί τον μοναδικό κολοσσό στις τακτικές γραμμές που καλοβλέπει τις προοπτικές των ελληνικών λιμένων. Συγκεκριμένα, η CMA CGM, μέσω της θυγατρικής της Terminal Link, συμμετέχει σε κοινοπραξία που κατέχει μερίδιο στην ΟΛΘ ΑΕ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση κατά 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάρτιο φέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη του Μάρτιου 2024, έναντι μείωσης κατά…
Ως διά μαγείας τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο εξαφανίζονται από τα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης της ναυτιλιακής κίνησης. Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας υποχώρησαν…
Τα venture capitals που εστιάζουν στην τεχνητή νοημοσύνη οδηγούν την ανάπτυξη στην αγορά των startups, την ίδια ώρα που άλλες εταιρείες αδυνατούν να σηκώσουν…
Τις επόμενες στρατηγικές κινήσεις της στη «σκακιέρα» των ναυπηγήσεων φαίνεται να ζυγίζει η Νότια Κορέα, η οποία εστιάζει στις επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα προκύψουν…
Το νέο ferry «Nerthus» της Molslinjen είναι πλήρως ηλεκτρικό, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Το πλοίο, το οποίο σχεδίασε η…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Hapag-Lloyd στην αγορά των containerships, καθώς η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών έφτασε πρόσφατα σε ένα σημαντικό ορόσημο…
Καθώς οι τιμές πετρελαίου σημειώνουν πτωτική πορεία, το ίδιο ισχύει και για το αργό της Ρωσίας, το οποίο πωλείται σε τιμές που το καθιστούν…
Τα projects ναυπήγησης σύγχρονων πλοίων για λογαριασμό Ελλήνων πλοιοκτητών βαίνουν δυναμικά σε διεθνή ναυπηγεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ