
Την εβδομαδιαία ανασκόπησή του για τις ναυλαγορές δημοσίευσε ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons. Ειδικότερα, την περασμένη εβδομάδα (13-17/12), ο δείκτης ClarkSea, που λαμβάνει υπόψη τις επιμέρους αγορές, μειώθηκε κατά 5% σε εβδομαδιαία βάση, στα $35.945 ημερησίως.
Όσον αφορά τις επιμέρους αγορές, η ναυλαγορά των VLCCs κατέγραψε αύξηση, με τα μέσα κέρδη να επιστρέφουν άνω των $4.000 ημερησίως, ενώ τα μέσα κέρδη των MR tankers στη spot αγορά παρέμειναν σταθερά στα $12.369 ημερησίως. Στη ναυλαγορά των bulkers κατεγράφησαν σημαντικές πτώσεις, με τα κέρδη των Capesizes στη spot αγορά να μειώνονται κατά 51%, στα $17.229 ημερησίως, στη χαμηλότερη τιμή τους από τον Μάρτιο του 2021. Πτώση και στη ναυλαγορά των Panamaxes, όπου τα κέρδη στη spot αγορά μειώθηκαν κατά 17%, στα $22.126 ημερησίως, βάσει της Clarksons.
Ακόμη, οι ναύλοι των feeder containerships κατέγραψαν πτώση σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα. Ωστόσο, η εν λόγω ναυλαγορά παραμένει ισχυρή, καθώς οι ναύλοι για ένα feeder μεταφορικής ικανότητας 2.750 TEUs σε συμβόλαιο χρονοναύλωσης 6-12 μηνών ήταν ίσοι με $70.000 ημερησίως.
Την ίδια ώρα, η ναυλαγορά των LNGCs συνεχίζει να παρουσιάζει σημάδια διόρθωσης από τα υψηλά που σημειώθηκαν πρόσφατα. Πιο συγκεκριμένα, οι ναύλοι ενός TFDE LNGC, μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ., κατέγραψαν πτώση 22% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $143.750 ημερησίως.
Τέλος, σύμφωνα με την Clarksons, τα κέρδη των VLGCs παρέμειναν ισχυρά, με τη διαδρομή Αραβικός Κόλπος-Ιαπωνία να σημειώνει άνοδο 12% σε εβδομαδιαία βάση, στα $53.186 ημερησίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Συνεχίζει τη δυναμική της ανάπτυξη το α’ εξάμηνο η AEGEAN προσφέροντας 9,4 εκατ. θέσεις, 5% περισσότερες σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2024,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ