
Προς νέο ρεκόρ οδεύει η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με τη χρήση άνθρακα, σύμφωνα με έκθεση του Διεθνή Οργανισμού Ενέργειας (IEA) την Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου. Όπως υπογραμμίζεται στην έκθεση, η τάση αυτή υπονομεύει τους κλιματικούς στόχους που έχουν τεθεί με φόντο τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου. Την ίδια ώρα, ο Οργανισμός εκτιμά ότι είναι πιθανό το 2022 η παγκόσμια ζήτηση άνθρακα να καταγράψει νέο ρεκόρ.
Ειδικότερα, έπειτα από πτώσεις που κατεγράφησαν το 2019 και το 2020, η παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή με χρήση άνθρακα αναμένεται να αυξηθεί κατά 9% το 2021, στο ρεκόρ των 10.350 twh. Η τάση αυτή οδηγείται από τη γρήγορη οικονομική ανάκαμψη που προκάλεσε αύξηση των αναγκών ηλεκτροδότησης, με ρυθμούς τους οποίους οι φιλικότεροι προς το περιβάλλον τρόποι παραγωγής αδυνατούσαν να καλύψουν. Την ίδια ώρα, το ράλι των τιμών φυσικών αερίου εντός του έτους είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για άνθρακα, καθώς κατέστη μία οικονομικά βιωσιμότερη επιλογή.
Παράλληλα, η συνολική ζήτηση άνθρακα παγκοσμίως αναμένεται να αυξηθεί κατά 6% το 2021. Ακόμη και αν αυτή η αύξηση δεν επαρκεί προκειμένου να καταρριφθούν τα ρεκόρ ζήτησης του 2013 και του 2014, προετοιμάζει το έδαφος για το 2022, όποτε και ο IEA θεωρεί πως είναι πιθανό να καταγραφεί νέο ρεκόρ ζήτησης.
Αξίζει να σημειωθεί, πως Κίνα και Ινδία συνιστούν οδηγούς της ηλεκτροδότησης μέσω άνθρακα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το μερίδιο της Κίνας στην παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα για ηλεκτροδοτικούς σκοπούς αγγίζει το 50%. Στην Ινδία, ο άνθρακας έχει ισχυρή δυναμική στην ηλεκτροπαραγωγή, με το ποσοστό που καταλαμβάνει στην ηλεκτροπαραγωγή να οδεύει προς αύξηση 12% για το 2021. Εφόσον οι εκτιμήσεις αυτές επιβεβαιωθούν, και οι δύο χώρες θα σημειώσουν νέα ρεκόρ στα επίπεδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας μέσω άνθρακα.
Φωτό: Shepherd Zhou/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ