
Τη μηνιαία έκθεσή της για τις προοπτικές της αγοράς χύδην ξηρών φορτίων δημοσίευσε η Clarksons. Συγκεκριμένα ο ναυλομεσιτικός οίκος θεωρεί πως οι συνθήκες ζήτησης και προσφοράς παραμένουν υποστηρικτικές για τη ναυλαγορά.
Ειδικότερα, η ζήτηση τονομιλίων στα bulkers αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,8% το 2021 και κατά 2,2% το 2022. Από την άλλη, η αύξηση της προσφοράς εκτιμάται πως θα είναι μικρότερη, κατά 3,6% και 1,6% το 2021 και το 2022 αντίστοιχα.
Επιπλέον, το θαλάσσιο εμπόριο χύδην ξηρών φορτίων σε όρους όγκου αναμένεται να αυξηθεί κατά 4% το 2021, στους 5,4 δισ. τόνους, ξεπερνώντας κατά 2,3% τα επίπεδα του 2019 σε γενικά επίπεδα. Ιδιαίτερα για το εμπόριο άνθρακα, η Clarksons εκτιμά ότι θα μειωθεί κατά 4% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019. Αναφορικά με το 2022, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περαιτέρω αύξηση 1,6% στο θαλάσσιο εμπόριο χύδην ξηρών φορτίων καθώς ο άνθρακας θα «ξαναβρεί» τα πατήματά του, ωστόσο η Clarksons υπογραμμίζει πως επικρατεί αβεβαιότητα σε σχέση με τις εξελίξεις στο περιβαλλοντικό μέτωπο.
Την ίδια ώρα, το γεγονός πως οι αναταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες, και δη η λιμενική συμφόρηση, δεν έχουν υποχωρήσει σημαίνει ότι τα φαινόμενα «spillover» με «πρωταγωνίστρια» την αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα συνεχίσουν να προσφέρουν στήριξη στη ναυλαγορά των bulkers. Ενδεικτικά, έπειτα από μια παροδική πτώση στα τέλη Οκτωβρίου και τις αρχές Νοεμβρίου, o σταθμισμένος μέσος όρος των κερδών των bulk carriers είχε αυξηθεί στα $30.923 ημερησίως μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου.
Εν κατακλείδι, παρά την πιθανή διόρθωση στη ναυλαγορά των bulkers που αναμένεται λόγω εποχικότητας, το γενικότερο outlook παραμένει θετικό, βάσει της Clarksons. Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο, η συμφόρηση που μειώνει το διαθέσιμο προς ναύλωση τονάζ και η περιορισμένη εκτιμώμενη αύξηση του στόλου των bulkers το 2022 θα συνεχίσουν να στηρίζουν τη ναυλαγορά.
Φωτό: Michael D. Camphin/ Pixels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Παρά την αύξηση της παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η Ελλάδα παραμένει σταθερά ανάμεσα στις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης στην προημερήσια αγορά ηλεκτρικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ