
Τη μηνιαία έκθεσή της για τις προοπτικές της αγοράς χύδην ξηρών φορτίων δημοσίευσε η Clarksons. Συγκεκριμένα ο ναυλομεσιτικός οίκος θεωρεί πως οι συνθήκες ζήτησης και προσφοράς παραμένουν υποστηρικτικές για τη ναυλαγορά.
Ειδικότερα, η ζήτηση τονομιλίων στα bulkers αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,8% το 2021 και κατά 2,2% το 2022. Από την άλλη, η αύξηση της προσφοράς εκτιμάται πως θα είναι μικρότερη, κατά 3,6% και 1,6% το 2021 και το 2022 αντίστοιχα.
Επιπλέον, το θαλάσσιο εμπόριο χύδην ξηρών φορτίων σε όρους όγκου αναμένεται να αυξηθεί κατά 4% το 2021, στους 5,4 δισ. τόνους, ξεπερνώντας κατά 2,3% τα επίπεδα του 2019 σε γενικά επίπεδα. Ιδιαίτερα για το εμπόριο άνθρακα, η Clarksons εκτιμά ότι θα μειωθεί κατά 4% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019. Αναφορικά με το 2022, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περαιτέρω αύξηση 1,6% στο θαλάσσιο εμπόριο χύδην ξηρών φορτίων καθώς ο άνθρακας θα «ξαναβρεί» τα πατήματά του, ωστόσο η Clarksons υπογραμμίζει πως επικρατεί αβεβαιότητα σε σχέση με τις εξελίξεις στο περιβαλλοντικό μέτωπο.
Την ίδια ώρα, το γεγονός πως οι αναταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες, και δη η λιμενική συμφόρηση, δεν έχουν υποχωρήσει σημαίνει ότι τα φαινόμενα «spillover» με «πρωταγωνίστρια» την αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα συνεχίσουν να προσφέρουν στήριξη στη ναυλαγορά των bulkers. Ενδεικτικά, έπειτα από μια παροδική πτώση στα τέλη Οκτωβρίου και τις αρχές Νοεμβρίου, o σταθμισμένος μέσος όρος των κερδών των bulk carriers είχε αυξηθεί στα $30.923 ημερησίως μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου.
Εν κατακλείδι, παρά την πιθανή διόρθωση στη ναυλαγορά των bulkers που αναμένεται λόγω εποχικότητας, το γενικότερο outlook παραμένει θετικό, βάσει της Clarksons. Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο, η συμφόρηση που μειώνει το διαθέσιμο προς ναύλωση τονάζ και η περιορισμένη εκτιμώμενη αύξηση του στόλου των bulkers το 2022 θα συνεχίσουν να στηρίζουν τη ναυλαγορά.
Φωτό: Michael D. Camphin/ Pixels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ