
Τη μηνιαία έκθεσή της για τις προοπτικές της αγοράς χύδην ξηρών φορτίων δημοσίευσε η Clarksons. Συγκεκριμένα ο ναυλομεσιτικός οίκος θεωρεί πως οι συνθήκες ζήτησης και προσφοράς παραμένουν υποστηρικτικές για τη ναυλαγορά.
Ειδικότερα, η ζήτηση τονομιλίων στα bulkers αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,8% το 2021 και κατά 2,2% το 2022. Από την άλλη, η αύξηση της προσφοράς εκτιμάται πως θα είναι μικρότερη, κατά 3,6% και 1,6% το 2021 και το 2022 αντίστοιχα.
Επιπλέον, το θαλάσσιο εμπόριο χύδην ξηρών φορτίων σε όρους όγκου αναμένεται να αυξηθεί κατά 4% το 2021, στους 5,4 δισ. τόνους, ξεπερνώντας κατά 2,3% τα επίπεδα του 2019 σε γενικά επίπεδα. Ιδιαίτερα για το εμπόριο άνθρακα, η Clarksons εκτιμά ότι θα μειωθεί κατά 4% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019. Αναφορικά με το 2022, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περαιτέρω αύξηση 1,6% στο θαλάσσιο εμπόριο χύδην ξηρών φορτίων καθώς ο άνθρακας θα «ξαναβρεί» τα πατήματά του, ωστόσο η Clarksons υπογραμμίζει πως επικρατεί αβεβαιότητα σε σχέση με τις εξελίξεις στο περιβαλλοντικό μέτωπο.
Την ίδια ώρα, το γεγονός πως οι αναταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες, και δη η λιμενική συμφόρηση, δεν έχουν υποχωρήσει σημαίνει ότι τα φαινόμενα «spillover» με «πρωταγωνίστρια» την αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα συνεχίσουν να προσφέρουν στήριξη στη ναυλαγορά των bulkers. Ενδεικτικά, έπειτα από μια παροδική πτώση στα τέλη Οκτωβρίου και τις αρχές Νοεμβρίου, o σταθμισμένος μέσος όρος των κερδών των bulk carriers είχε αυξηθεί στα $30.923 ημερησίως μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου.
Εν κατακλείδι, παρά την πιθανή διόρθωση στη ναυλαγορά των bulkers που αναμένεται λόγω εποχικότητας, το γενικότερο outlook παραμένει θετικό, βάσει της Clarksons. Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο, η συμφόρηση που μειώνει το διαθέσιμο προς ναύλωση τονάζ και η περιορισμένη εκτιμώμενη αύξηση του στόλου των bulkers το 2022 θα συνεχίσουν να στηρίζουν τη ναυλαγορά.
Φωτό: Michael D. Camphin/ Pixels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ