
Τον κώδωνα του κινδύνου για νέα κρίση στις εφοδιαστικές αλυσίδες κρούει ο ναυτιλιακός αναλυτής Lars Jensen με πρόσφατη ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συγκεκριμένα, ο κ. Jensen εστιάζεται στη στρατηγική που ακολουθεί η Κίνα προς αντιμετώπιση της εξάπλωσης της Covid-19 και στο πως η παραλλαγή Όμικρον δύναται να «παραλύσει» εκ νέου τις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Ειδικότερα, η Κίνα ακολουθεί μια πλήρως «αμυντική» στρατηγική, καθώς προκειμένου να περιορίσει την εξάπλωση της πανδημίας, επιβάλλει περιορισμούς σε ολόκληρες περιοχές. Συνεπώς, η πιθανότητα προσωρινού «λουκέτου» σε λιμένες της ασιατικής χώρας παραμένει υψηλή, με δυνητικά σοβαρές επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο.
Παράλληλα, βάσει του Lars Jensen, ήδη είναι ορατός ο αντίκτυπος του κλεισίματος εργοστασίων στην Κίνα λόγω της πανδημίας. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters στις 14 Δεκεμβρίου, πολλές εταιρείες έχουν προβεί σε αναστολή της λειτουργίας τους σε έναν εκ των σημαντικότερων βιομηχανικών κόμβων της Κίνας, την επαρχεία Τσετσιάνγκ. Η επίδραση της αναστολής λειτουργίας στην παραγωγή είναι εμφανής, καθώς «παγώνει» την παραγωγή διαφόρων εμπορευμάτων, μεταξύ άλλων μπαταρίες, προϊόντα ρουχισμού και πλαστικά.
Όπως υπογραμμίζει ο Lars Jensen, η πιθανή αναποτελεσματικότητα του κινεζικού εμβολίου Sinovac έναντι της παραλλαγής Όμικρον συνεπάγεται μεγαλύτερη πιθανότητα ταχείας εξάπλωσης της πανδημίας σε περίπτωση νέου ξεσπάσματος. Με τη σειρά του, αυτό αναμένεται να οδηγήσει σε ένα ντόμινο προσωρινών «λουκέτων».
Αναφορικά με την επίδραση των δυνητικών αυτών εξελίξεων στην αλυσίδα παραγωγής, η έλλειψη διαθεσιμότητας στα κινεζικά εργοστάσια θα ωθήσει τους αγοραστές σε αναζήτηση εναλλακτικών και εκτός Κίνας. Και καθώς το πλήθος διαθέσιμων εργοστασίων θα μειώνεται, ο ανταγωνισμός θα επιφέρει αύξηση τιμών και περαιτέρω πίεση στην αλυσίδα παραγωγής, με όσα συνεπάγεται το γεγονός αυτό για την «υγεία» των εφοδιαστικών αλυσίδων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ