
Τον κώδωνα του κινδύνου για νέα κρίση στις εφοδιαστικές αλυσίδες κρούει ο ναυτιλιακός αναλυτής Lars Jensen με πρόσφατη ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συγκεκριμένα, ο κ. Jensen εστιάζεται στη στρατηγική που ακολουθεί η Κίνα προς αντιμετώπιση της εξάπλωσης της Covid-19 και στο πως η παραλλαγή Όμικρον δύναται να «παραλύσει» εκ νέου τις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Ειδικότερα, η Κίνα ακολουθεί μια πλήρως «αμυντική» στρατηγική, καθώς προκειμένου να περιορίσει την εξάπλωση της πανδημίας, επιβάλλει περιορισμούς σε ολόκληρες περιοχές. Συνεπώς, η πιθανότητα προσωρινού «λουκέτου» σε λιμένες της ασιατικής χώρας παραμένει υψηλή, με δυνητικά σοβαρές επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο.
Παράλληλα, βάσει του Lars Jensen, ήδη είναι ορατός ο αντίκτυπος του κλεισίματος εργοστασίων στην Κίνα λόγω της πανδημίας. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters στις 14 Δεκεμβρίου, πολλές εταιρείες έχουν προβεί σε αναστολή της λειτουργίας τους σε έναν εκ των σημαντικότερων βιομηχανικών κόμβων της Κίνας, την επαρχεία Τσετσιάνγκ. Η επίδραση της αναστολής λειτουργίας στην παραγωγή είναι εμφανής, καθώς «παγώνει» την παραγωγή διαφόρων εμπορευμάτων, μεταξύ άλλων μπαταρίες, προϊόντα ρουχισμού και πλαστικά.
Όπως υπογραμμίζει ο Lars Jensen, η πιθανή αναποτελεσματικότητα του κινεζικού εμβολίου Sinovac έναντι της παραλλαγής Όμικρον συνεπάγεται μεγαλύτερη πιθανότητα ταχείας εξάπλωσης της πανδημίας σε περίπτωση νέου ξεσπάσματος. Με τη σειρά του, αυτό αναμένεται να οδηγήσει σε ένα ντόμινο προσωρινών «λουκέτων».
Αναφορικά με την επίδραση των δυνητικών αυτών εξελίξεων στην αλυσίδα παραγωγής, η έλλειψη διαθεσιμότητας στα κινεζικά εργοστάσια θα ωθήσει τους αγοραστές σε αναζήτηση εναλλακτικών και εκτός Κίνας. Και καθώς το πλήθος διαθέσιμων εργοστασίων θα μειώνεται, ο ανταγωνισμός θα επιφέρει αύξηση τιμών και περαιτέρω πίεση στην αλυσίδα παραγωγής, με όσα συνεπάγεται το γεγονός αυτό για την «υγεία» των εφοδιαστικών αλυσίδων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Davie Defense Inc. εξήγγειλε τα σχέδια για την ανακαίνιση του ιστορικού ναυπηγείου Gulf Copper στο Galveston του Τέξας, ύψους $1 δισ., με στόχο…
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ