
Τις εκτιμήσεις του για την πορεία της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2022 παρουσίασε ο οίκος αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας Fitch. Συγκεκριμένα, βάσει του οίκου, οι προοπτικές των ναυλαγορών παραμένουν ουδέτερες (neutral) εν μέσω ισχυρής ζήτησης στην αγορά μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων και ενώ κύκλοι της αγοράς και διαχειριστές δεξαμενόπλοιων αναμένουν την ανάκαμψη του κλάδου εντός 2022.
Σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης, οι προοπτικές της ναυτιλίας εξαρτώνται άμεσα των παγκόσμιων οικονομικών συνθηκών. Κίνδυνοι για την πορεία της ναυτιλίας ενδέχεται να αποτελέσουν μεταξύ άλλων μια «νωχελικότερη» του εκτιμώμενου οικονομική ανάκαμψη, ως απόρροια νέας έξαρσης κρουσμάτων Covid-19, η οποία αναμφισβήτητα θα οδηγούσε σε κατάρρευση της ζήτησης.
Επιπλέον, ο οίκος Fitch εκτιμά πως η «ζυγαριά» ζήτησης – προσφοράς θα συνεχίσει να ευνοεί τις ναυτιλιακές αγορές, λόγω της περιορισμένης αύξησης του στόλου που θα λάβει χώρα εντός του 2022. Όμως, η τάση αυτή αναμένεται να ανατραπεί από το 2023 και έπειτα και δη στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου πολλά υπό ναυπήγηση containerships θα εισχωρήσουν στον παγκόσμιο στόλο, απορροφώντας τη ζήτηση.
Την ίδια ώρα, μια κάποια διόρθωση από τα υψηλά επίπεδα φέτος εκτιμά ο οίκος για την dry αγορά, η οποία αποδίδεται σε εκτιμήσεις για μειωμένα φορτία άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος. Από την άλλη, ο ρυθμός αύξησης του στόλου των bulkers θα επιβραδυνθεί στο 1,5% εντός 2022.
Τέλος, θετικές οι προοπτικές για τη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων, εν μέσω εκτιμήσεων για προβάδισμα της ζήτησης έναντι της προσφοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ