
Η ζήτηση για νέους τρόπους εργασίας θα δώσει ώθηση στην προτυποποίηση και σε μια νέα προσέγγιση στο σχεδιασμό δικτύων, λέει ο Tore Morten Olsen, Πρόεδρος της Maritime, Marlink.
Ο συνδυασμός εμπορικών κινήτρων και ρυθμιστικών παραγόντων ασκεί πίεση στους διαχειριστές σκαφών να αποδεχθούν την ψηφιοποίηση και να ενισχύσουν τη χρήση της πληροφορικής και λειτουργικής τεχνολογίας. Η ναυτιλία υπόκειται σε αυξανόμενες πιέσεις να βελτιώσει την αποδοτικότητά της και παράλληλα να μειώσει τις εκπομπές της και να ενισχύσει την έκθεση πληροφοριών σε μια ευρύτερη ομάδα ενδιαφερομένων.
Για μια ναυτιλιακή εταιρεία με μεγάλο, μικτό στόλο η πρόκληση είναι παρόμοια με αυτή που αντιμετωπίζει οποιοσδήποτε παγκόσμιος οργανισμός: με ποιον τρόπο θα διαχειριστεί ένα όλο και πιο απομακρυσμένο εργατικό δυναμικό σε ένα περιβάλλον όπου η ταχύτητα και η πολυπλοκότητα των απαιτήσεων των πελατών ενδέχεται να αυξηθούν σχεδόν εκθετικά.
Η ανάγκη να πληρούνται οι τοπικές και παγκόσμιες προδιαγραφές ρύθμισης, πιστοποίησης και συμμόρφωσης είναι επίσης μέρος της εξίσωσης. O διαχειριστής Πληροφορικής του στόλου, παράλληλα με τη συντήρηση του ίδιου του δικτύου, πρέπει να εξετάσει πώς θα προστατεύσει τη μελλοντική λειτουργική αποτελεσματικότητα, παρακολούθηση και έκθεση πληροφοριών.
Η παραδοσιακή προσέγγιση – στην οποία οι διαχειριστές επέλεγαν στοιχεία πληροφορικής με αποσπασματικό τρόπο – συνδυάζοντας λογισμικό και διαδικασίες κατά παραγγελία – έχει φτάσει στο τέλος της και αντικαθίσταται από μια «βιομηχανοποιημένη» προσέγγιση. Η ανάγκη υιοθέτησης συνεργατικών τρόπων εργασίας –εφαρμογές όπως το MS-Teams και το Zoom– σημαίνει τον σχεδιασμό ενός δικτύου και των δομικών στοιχείων του από την αρχή και επίσης την εξέταση μιας λύσης δικτύου ως μία ολοκληρωμένη υπηρεσία για την κάλυψη των ειδικών απαιτήσεων των λειτουργιών του στόλου.
Οποιοσδήποτε στόλος, οποιουδήποτε μεγέθους
Η ναυτιλία παραμένει ένας εξαιρετικά κατακερματισμένος κλάδος, αλλά χαρακτηρίζεται από την παρουσία ενοποιημένων παγκόσμιων παραγόντων. Για τις μεγάλες διαχειρίστριες εταιρείες, η ικανότητα να ανταγωνίζονται και να είναι πιο αποτελεσματικές αυξάνει την ανάγκη ενοποίησης των δραστηριοτήτων τους γύρω από μία μεγαλύτερη αυτοματοποίηση και χρήση τυποποιημένων συστημάτων.
Όλο και περισσότεροι πλοιοκτήτες λένε «χρησιμοποιούμε το MS-Teams στην ξηρά, θέλουμε να το χρησιμοποιήσουμε και επί του πλοίου», επομένως, ο πάροχος λύσεων πρέπει να βρει τρόπους να το κάνει αυτό. Για έναν μεγάλο παίκτη, οι προκλήσεις έγκεινται στη δημιουργία προτύπων δεδομένων κοινής χρήσης και τη διατήρηση της ποιότητας και της ασφάλειας. Αυτό απαιτεί επανεξέταση του τρόπου με τον οποίο θα πρέπει να σχεδιάζονται τα δίκτυα ώστε να υποστηρίζουν βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους επιχειρηματικούς στόχους αλλά και τους στόχους ασφάλειας και κανονιστικούς στόχους του ευρύτερου κλάδου.
Για τους μικρότερους παίκτες, η πρόκληση είναι μεγαλύτερη, ειδικά εάν τα πλοία τους είναι παλαιότερα ή διαφορετικών τύπων και ηλικιών. Επίσης, δεν έχουν ένα σαφές επενδυτικό κίνητρο εάν η χωρητικότητα είναι σε μακροπρόθεσμη ναύλωση, επομένως η διαδικασία είναι εκ φύσεως πιο αργή.
Δεν υπάρχει ωστόσο λόγος να μην επωφεληθούν από τις αλλαγές που συντελούνται. Η Marlink πρόσφατα συνεργάστηκε με μία παραδοσιακή οικογενειακή ναυτιλιακή εταιρεία με μικτό στόλο και διαπίστωσε ότι η ηλικία των σκαφών δεν αποτελεί εμπόδιο στην επένδυση σε δορυφορική επικοινωνία VSAT για την αύξηση της αποτελεσματικότητας. Ο συγκεκριμένος πλοιοκτήτης δοκιμάζει επίσης το MS-Teams για να συνδέσει τα κεντρικά της εταιρείας με τα σκάφη.
Υπάρχουν στοιχεία πληροφορικής και λειτουργικής τεχνολογίας στα δεδομένα που πρέπει να συλλεχθούν και να κοινοποιηθούν. Τα δεδομένα του πλου από τις λειτουργίες πλοήγησης και γέφυρας πρέπει να αναλύονται μαζί με τα δεδομένα από τους αισθητήρες του εξοπλισμού του μηχανοστασίου.
Τα αντλούμενα δεδομένα τροφοδοτούν βελτιώσεις στην απόδοση του πλου και σε έννοιες όπως η ‘απομακρυσμένη πρόσβαση’, καθώς και σε καθιερωμένες διαδικασίες όπως η προγραμματισμένη και η προληπτική συντήρηση. Με τις ρυθμιστικές απαιτήσεις και τις απαιτήσεις έκθεσης πληροφοριών να αυξάνονται, έχει επίσης αυξηθεί η ανάγκη απόδειξης της συμμόρφωσης. Οι απαιτήσεις τεκμηρίωσης, η αυτοματοποιημένη συλλογή δεδομένων και η ανάγκη διατήρησης δικτύων πληροφορικής σε συμμόρφωση με τους κανονισμούς ασφάλειας στον κυβερνοχώρο αποτελούν τυπικά στοιχεία. Οι ιδιοκτήτες λένε ότι η δυνατότητα να μοιράζονται έγγραφα, εικόνες και δεδομένα σε ένα μέρος καθιστά την εφαρμογή εργαλείων συνεργασίας όλο και πιο ενδιαφέρουσα.
Διευκόλυνση της συνδεσιμότητας και συνεργασίας
Η σύνδεση των μεμονωμένων συσκευών και εξοπλισμών είναι σχετικά εύκολη, αλλά η τάση διατήρησης της συμμόρφωσης, αύξησης της ορατότητας των πελατών και των ενδιαφερομένων – και διατήρησης ενός λειτουργικού πλεονεκτήματος – δημιουργεί έναν βαθμό πολυπλοκότητας που πολλοί διαχειριστές πλοίων συνειδητοποιούν ότι δεν μπορούν να ξεπεράσουν μόνοι τους.
Αυτός ο συνδυασμός συνδεσιμότητας και συνεργασίας θα αυξηθεί περαιτέρω αφού οι απαιτήσεις της ψηφιοποίησης καθιστούν τις λειτουργίες των πλοίων πιο διαφανείς και αυξάνουν την ανάγκη να απομακρυνθούμε από τα εσωτερικά ιδιοταγή συστήματα προς μια βιομηχανοποιημένη προσέγγιση.
Καθώς αυξάνεται η πίεση για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τα επόμενα χρόνια, η ζήτηση για διαφάνεια θα αυξηθεί περαιτέρω και ταχύτερα από πριν. Η ανάγκη να αποδεικνύεται μια στρατηγική σε θέματα περιβάλλοντος, κοινωνίας και εταιρικής διακυβέρνησης στους ενδιαφερόμενους επεκτείνεται από τη διαχείριση ανθρώπινων πόρων έως και τις εκθέσεις απόδοσης σε πολλούς βασικούς δείκτες.
Οι απαιτήσεις αυτές συνεχίζουν να αυξάνονται, επομένως θα αυξηθεί και η συνειδητοποίηση ότι η εξυπνότερη ναυτιλιακή εταιρεία είναι εκείνη που επικεντρώνεται στα φορτία και βασίζεται σε έναν ειδικό για την παροχή της υποδομής που τη διατηρεί συνδεδεμένη και συμμορφούμενη με το κανονιστικό πλαίσιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ