
Τη σημασία του θαλάσσιου εμπορίου για την οικονομία της ΕΕ ποσοτικοποιεί και παρουσιάζει με νέα έκθεσή της η EMSA.
Ειδικότερα, στην έκθεση τονίζεται ότι η ΕΕ αντιπροσωπεύει το 5% του παγκόσμιου πληθυσμού, εντούτοις συνέβαλε κατά 14,9% στο παγκόσμιο ΑΕΠ το 2020. Στην οικονομική πραγματικότητα της ΕΕ σημαντικό ρόλο διαδραματίζει το θαλάσσιο εμπόριο, καθώς μέσω θαλάσσης πραγματοποιούνται τα τρία τέταρτα του εμπορίου από και προς τις χώρες της ΕΕ. Μάλιστα, το θαλάσσιο εμπόριο αγαθών σε όρους όγκου ξεπερνά κάθε άλλη μορφή μεταφοράς, ωστόσο η αξία των αγαθών που μεταφέρονται με πλοία είναι μικρότερη συγκριτικά με τους άλλους τύπους μεταφορών. Σύμφωνα με την έκθεση της EMSA, 1,736 δισ. τόνοι εμπορευμάτων μεταφέρθηκαν από και προς την ΕΕ μέσω θαλάσσης το 2018, ενώ ο συνολικός όγκος εμπορευμάτων στις χώρες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων και των άλλων τύπων μεταφοράς (οδικό δίκτυο, σιδηρόδρομος, αερομεταφορές), άγγιξε τους 2,475 δισ. τόνους. Ωστόσο, μεταξύ των χωρών της ΕΕ το εμπόριο πραγματοποιείται κατά κύριο λόγο μέσω οδικού δικτύου και με τη θάλασσα να αποτελεί τη δεύτερη σημαντικότερη επιλογή.
Την ίδια ώρα, αξίζει να σημειωθεί ότι η ανοικτή οικονομία και το δίκτυο εμπορικών συμφωνιών της ΕΕ την καθιστούν τον κύριο εμπορικό εταίρο για πάνω από 80 χώρες ανά τον κόσμο. Σε όρους διακινούμενου όγκου φορτίων, η Ρωσία αποτελεί τον κορυφαίο εμπορικό εταίρο, με το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, την Τουρκία και την Κίνα να αποτελούν την κορυφαία πεντάδα.
Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει το γεγονός ότι, μέσω των είκοσι κορυφαίων λιμανιών της ΕΕ, διακινήθηκε το 10% των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν διεθνώς.
Σε ό,τι αφορά την επιβατηγό ναυτιλία, περίπου 400 εκατ. επιβάτες επιβιβάζονται και αποβιβάζονται από λιμάνια της ΕΕ, με κύριους προορισμούς την Ιταλία, την Ελλάδα, τη Δανία, την Ισπανία και την Κροατία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ