
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να επενδύσει παγκοσμίως 300 δισ. ευρώ μέχρι το 2027, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters. Συγκεκριμένα, οι επενδύσεις αφορούν projects υποδομών, ψηφιακά projects αλλά και ενεργειακής μετάβασης, με στόχο η Ευρωπαϊκή Ένωση να ανταγωνιστεί το φιλόδοξο Belt and Road Initiative (BRI) της Κίνας.
Το σχέδιο, το οποίο έχει λάβει την ονομασία Global Gateway, επικεντρώνεται στην ενίσχυση των εφοδιαστικών αλυσίδων της Ευρώπης, στην αύξηση του εμπορίου από και προς τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη μάχη ενάντια στην κλιματική αλλαγή. Σημαντικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσουν η ψηφιοποίηση, αλλά και η εκπαίδευση και η έρευνα.
Υπενθυμίζεται πως η Κίνα εκκίνησε το BRI το 2013, ώστε να αυξήσει το εμπόριό της με τον υπόλοιπο κόσμο, και έχει επενδύσει σημαντικά κεφάλαια μέχρι στιγμής σε δεκάδες χώρες. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Ένωση υποστηρίζει πως οι όροι χρηματοδότησης που προσφέρει η Κίνα δεν είναι βέλτιστοι και σε ορισμένες περιπτώσεις οδηγούν τις χώρες σε βαθιές οικονομικές κρίσεις, που τις καθιστούν εξαρτώμενες από την Κίνα.
Αντιθέτως, βάσει δηλώσεων της επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το Global Gateway θα διασφαλίσει την ευμάρεια των εμπλεκόμενων κοινοτήτων. Τα κεφάλαια θα διατεθούν με δίκαιους και ευνοϊκούς όρους, ώστε να μη δημιουργηθούν προβλήματα οφειλών για τις τρίτες χώρες.
Αξίζει να αναφερθεί πως, βάσει δηλώσεων της Επιτρόπου της Επίτροπος Διεθνών Εταιρικών Σχέσεων, Jutta Urpilainen, η Ευρώπη έχει διαθέσει περίπου τα ίδια κεφάλαια με την Κίνα μεταξύ του 2013 και του 2018 σε αναπτυξιακά προγράμματα τρίτων χωρών. Ωστόσο, η Ευρώπη κατά κύριο λόγο τα έχει διαθέσει υπό τη μορφή επιχορηγήσεων, ενώ η Κίνα υπό τη μορφή δανείου.
Τέλος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει πως, μέσω της παροχής βοήθειας σε τρίτες χώρες, η ΕΕ προωθεί τα ίδια συμφέροντά της, καθώς θα ενισχύσει τις εφοδιαστικές αλυσίδες της, των οποίων η ευαλωτότητα κατέστη εμφανής εν μέσω της πανδημίας Covid-19.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ