
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να επενδύσει παγκοσμίως 300 δισ. ευρώ μέχρι το 2027, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters. Συγκεκριμένα, οι επενδύσεις αφορούν projects υποδομών, ψηφιακά projects αλλά και ενεργειακής μετάβασης, με στόχο η Ευρωπαϊκή Ένωση να ανταγωνιστεί το φιλόδοξο Belt and Road Initiative (BRI) της Κίνας.
Το σχέδιο, το οποίο έχει λάβει την ονομασία Global Gateway, επικεντρώνεται στην ενίσχυση των εφοδιαστικών αλυσίδων της Ευρώπης, στην αύξηση του εμπορίου από και προς τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη μάχη ενάντια στην κλιματική αλλαγή. Σημαντικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσουν η ψηφιοποίηση, αλλά και η εκπαίδευση και η έρευνα.
Υπενθυμίζεται πως η Κίνα εκκίνησε το BRI το 2013, ώστε να αυξήσει το εμπόριό της με τον υπόλοιπο κόσμο, και έχει επενδύσει σημαντικά κεφάλαια μέχρι στιγμής σε δεκάδες χώρες. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Ένωση υποστηρίζει πως οι όροι χρηματοδότησης που προσφέρει η Κίνα δεν είναι βέλτιστοι και σε ορισμένες περιπτώσεις οδηγούν τις χώρες σε βαθιές οικονομικές κρίσεις, που τις καθιστούν εξαρτώμενες από την Κίνα.
Αντιθέτως, βάσει δηλώσεων της επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το Global Gateway θα διασφαλίσει την ευμάρεια των εμπλεκόμενων κοινοτήτων. Τα κεφάλαια θα διατεθούν με δίκαιους και ευνοϊκούς όρους, ώστε να μη δημιουργηθούν προβλήματα οφειλών για τις τρίτες χώρες.
Αξίζει να αναφερθεί πως, βάσει δηλώσεων της Επιτρόπου της Επίτροπος Διεθνών Εταιρικών Σχέσεων, Jutta Urpilainen, η Ευρώπη έχει διαθέσει περίπου τα ίδια κεφάλαια με την Κίνα μεταξύ του 2013 και του 2018 σε αναπτυξιακά προγράμματα τρίτων χωρών. Ωστόσο, η Ευρώπη κατά κύριο λόγο τα έχει διαθέσει υπό τη μορφή επιχορηγήσεων, ενώ η Κίνα υπό τη μορφή δανείου.
Τέλος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει πως, μέσω της παροχής βοήθειας σε τρίτες χώρες, η ΕΕ προωθεί τα ίδια συμφέροντά της, καθώς θα ενισχύσει τις εφοδιαστικές αλυσίδες της, των οποίων η ευαλωτότητα κατέστη εμφανής εν μέσω της πανδημίας Covid-19.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ