
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να επενδύσει παγκοσμίως 300 δισ. ευρώ μέχρι το 2027, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters. Συγκεκριμένα, οι επενδύσεις αφορούν projects υποδομών, ψηφιακά projects αλλά και ενεργειακής μετάβασης, με στόχο η Ευρωπαϊκή Ένωση να ανταγωνιστεί το φιλόδοξο Belt and Road Initiative (BRI) της Κίνας.
Το σχέδιο, το οποίο έχει λάβει την ονομασία Global Gateway, επικεντρώνεται στην ενίσχυση των εφοδιαστικών αλυσίδων της Ευρώπης, στην αύξηση του εμπορίου από και προς τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη μάχη ενάντια στην κλιματική αλλαγή. Σημαντικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσουν η ψηφιοποίηση, αλλά και η εκπαίδευση και η έρευνα.
Υπενθυμίζεται πως η Κίνα εκκίνησε το BRI το 2013, ώστε να αυξήσει το εμπόριό της με τον υπόλοιπο κόσμο, και έχει επενδύσει σημαντικά κεφάλαια μέχρι στιγμής σε δεκάδες χώρες. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Ένωση υποστηρίζει πως οι όροι χρηματοδότησης που προσφέρει η Κίνα δεν είναι βέλτιστοι και σε ορισμένες περιπτώσεις οδηγούν τις χώρες σε βαθιές οικονομικές κρίσεις, που τις καθιστούν εξαρτώμενες από την Κίνα.
Αντιθέτως, βάσει δηλώσεων της επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το Global Gateway θα διασφαλίσει την ευμάρεια των εμπλεκόμενων κοινοτήτων. Τα κεφάλαια θα διατεθούν με δίκαιους και ευνοϊκούς όρους, ώστε να μη δημιουργηθούν προβλήματα οφειλών για τις τρίτες χώρες.
Αξίζει να αναφερθεί πως, βάσει δηλώσεων της Επιτρόπου της Επίτροπος Διεθνών Εταιρικών Σχέσεων, Jutta Urpilainen, η Ευρώπη έχει διαθέσει περίπου τα ίδια κεφάλαια με την Κίνα μεταξύ του 2013 και του 2018 σε αναπτυξιακά προγράμματα τρίτων χωρών. Ωστόσο, η Ευρώπη κατά κύριο λόγο τα έχει διαθέσει υπό τη μορφή επιχορηγήσεων, ενώ η Κίνα υπό τη μορφή δανείου.
Τέλος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει πως, μέσω της παροχής βοήθειας σε τρίτες χώρες, η ΕΕ προωθεί τα ίδια συμφέροντά της, καθώς θα ενισχύσει τις εφοδιαστικές αλυσίδες της, των οποίων η ευαλωτότητα κατέστη εμφανής εν μέσω της πανδημίας Covid-19.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ