
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να επενδύσει παγκοσμίως 300 δισ. ευρώ μέχρι το 2027, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters. Συγκεκριμένα, οι επενδύσεις αφορούν projects υποδομών, ψηφιακά projects αλλά και ενεργειακής μετάβασης, με στόχο η Ευρωπαϊκή Ένωση να ανταγωνιστεί το φιλόδοξο Belt and Road Initiative (BRI) της Κίνας.
Το σχέδιο, το οποίο έχει λάβει την ονομασία Global Gateway, επικεντρώνεται στην ενίσχυση των εφοδιαστικών αλυσίδων της Ευρώπης, στην αύξηση του εμπορίου από και προς τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη μάχη ενάντια στην κλιματική αλλαγή. Σημαντικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσουν η ψηφιοποίηση, αλλά και η εκπαίδευση και η έρευνα.
Υπενθυμίζεται πως η Κίνα εκκίνησε το BRI το 2013, ώστε να αυξήσει το εμπόριό της με τον υπόλοιπο κόσμο, και έχει επενδύσει σημαντικά κεφάλαια μέχρι στιγμής σε δεκάδες χώρες. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Ένωση υποστηρίζει πως οι όροι χρηματοδότησης που προσφέρει η Κίνα δεν είναι βέλτιστοι και σε ορισμένες περιπτώσεις οδηγούν τις χώρες σε βαθιές οικονομικές κρίσεις, που τις καθιστούν εξαρτώμενες από την Κίνα.
Αντιθέτως, βάσει δηλώσεων της επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το Global Gateway θα διασφαλίσει την ευμάρεια των εμπλεκόμενων κοινοτήτων. Τα κεφάλαια θα διατεθούν με δίκαιους και ευνοϊκούς όρους, ώστε να μη δημιουργηθούν προβλήματα οφειλών για τις τρίτες χώρες.
Αξίζει να αναφερθεί πως, βάσει δηλώσεων της Επιτρόπου της Επίτροπος Διεθνών Εταιρικών Σχέσεων, Jutta Urpilainen, η Ευρώπη έχει διαθέσει περίπου τα ίδια κεφάλαια με την Κίνα μεταξύ του 2013 και του 2018 σε αναπτυξιακά προγράμματα τρίτων χωρών. Ωστόσο, η Ευρώπη κατά κύριο λόγο τα έχει διαθέσει υπό τη μορφή επιχορηγήσεων, ενώ η Κίνα υπό τη μορφή δανείου.
Τέλος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει πως, μέσω της παροχής βοήθειας σε τρίτες χώρες, η ΕΕ προωθεί τα ίδια συμφέροντά της, καθώς θα ενισχύσει τις εφοδιαστικές αλυσίδες της, των οποίων η ευαλωτότητα κατέστη εμφανής εν μέσω της πανδημίας Covid-19.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ