
Αύξηση κατεγράφη στους ναύλους για μεγάλης διάρκειας χρονοναυλωμένα containerships, όπως αναφέρει σε έκθεσή της η Xeneta. Συγκεκριμένα, η εν λόγω αύξηση έλαβε χώρα μέσα στον Νοέμβριο και ήταν ίση με 16,3%. Με την εξέλιξη αυτή, το κόστος μεταφοράς ενός container, υπό συμβόλαιο χρονοναύλωσης, παρουσιάζει αύξηση 121,2% σε ετήσια βάση.
Ο Patrik Berglund, CEO της Xeneta, σχολίασε πως η «ανακούφιση» για τους ναυλωτές δεν αναμένεται να επέλθει σύντομα, καθώς η ζήτηση παραμένει σε υψηλά επίπεδα, τα οποία η παρούσα προσφορά δεν αρκεί για να την καλύψει. Ακόμη, οι εφοδιαστικές αλυσίδες παραμένουν υπό πίεση, με τα παραπάνω να συντελούν σε μια άνευ προηγουμένου έκρηξη των ναύλων. Αξίζει να σημειωθεί πως ο κ. Berglund δεν αποκλείει περαιτέρω αύξηση των ναύλων τους επόμενους μήνες, ενώ άλλοι αναλυτές εκτιμούν μια κάποια διόρθωση της αγοράς αργότερα μέσα στο 2022.
Παράλληλα, οι ναυτιλιακές εταιρείες απολαμβάνουν ισχυρά κέρδη, λόγω των καταγραφέντων ναύλων το 2021. Ενδεικτικά, η κινεζική Cosco Shipping Holdings σημείωσε αύξηση στα κέρδη της κατά 1.651% τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, ενώ τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 117,5%, στα $33,24 δισ.
Εν κατακλείδι, η είσοδος σε συμβόλαια μακράς χρονοναύλωσης τη δεδομένη περίοδο φαίνεται πως ευνοεί τις ναυτιλιακές εταιρείες που επιλέγουν αυτή τη στρατηγική. Άλλωστε, διασφαλίζουν υψηλούς ναύλους, προσφέροντας την ίδια ώρα μια δικλίδα ασφαλείας στους ναυλωτές, καθώς τους επιτρέπουν να προστατευτούν από περαιτέρω αυξήσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ