
Ο όμιλος Damen έγινε το πρώτο ναυπηγείο που λαμβάνει επίσημα την πιστοποίηση Stage V της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το σύστημα μείωσης των εκπομπών που έχει αναπτύξει.
Δεδομένου ότι αρκετά από τα πλοία που ναυπηγούνται από την Damen επιχειρούν σε λιμάνια και πλωτές οδούς που βρίσκονται κοντά ή εντός αστικών περιοχών, ο όμιλος θεώρησε ότι έχει την υποχρέωση να αναπτύξει ένα σύστημα περιορισμού των εκπομπών, προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές βλαβερών σωματιδίων από τους κινητήρες πετρελαίου, οι οποίες προκαλούν αρκετά προβλήματα υγείας, καθώς και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που προκύπτουν από τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου των πλοίων.
Το Damen Emission Reduction System (ERS) είναι μια ολοκληρωμένη λύση, η οποία συνδυάζει φίλτρα αιθάλης με ένα σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής μείωσης για την απομάκρυνση των βλαβερών σωματιδίων και των οξειδίων του αζώτου (NOx) καθώς αυτά εξέρχονται από τον κινητήρα, ενώ παράλληλα προσφέρει σημαντική μείωση του παραγόμενου θορύβου της τάξης των 45 dB(A). Έτσι, η Damen μπορεί πλέον να προσφέρει στους πελάτες της ένα σύστημα το οποίο καλύπτει τις απαιτήσεις των κανονισμών IMO Tier III, ULEV και EU Stage V.
Το σύστημα έχει σχεδιαστεί τόσο για κύριες μηχανές όσο και για ηλεκτρομηχανές παραγόμενης ισχύος 300-700 kW, ενώ τα πλοία στα οποία εγκαθίσταται θα μπορούν να αποκτήσουν το class notation «Ultra Low Emission Vessel». Η ανάπτυξη του συστήματος ξεκίνησε το 2017, αφότου η Damen έλαβε πιστοποίηση συμμόρφωσης με τον κανονισμό Tier III του IMO για το σύστημα μείωσης των εκπομπών NOx που έχει αναπτύξει, ενώ για τη λήψη της πιστοποίησης Stage V η Damen συνεργάστηκε με τον νηογνώμονα Bureau Veritas.
Φωτό: AAD – DAMEN/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ