
Ο όμιλος Damen έγινε το πρώτο ναυπηγείο που λαμβάνει επίσημα την πιστοποίηση Stage V της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το σύστημα μείωσης των εκπομπών που έχει αναπτύξει.
Δεδομένου ότι αρκετά από τα πλοία που ναυπηγούνται από την Damen επιχειρούν σε λιμάνια και πλωτές οδούς που βρίσκονται κοντά ή εντός αστικών περιοχών, ο όμιλος θεώρησε ότι έχει την υποχρέωση να αναπτύξει ένα σύστημα περιορισμού των εκπομπών, προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές βλαβερών σωματιδίων από τους κινητήρες πετρελαίου, οι οποίες προκαλούν αρκετά προβλήματα υγείας, καθώς και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που προκύπτουν από τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου των πλοίων.
Το Damen Emission Reduction System (ERS) είναι μια ολοκληρωμένη λύση, η οποία συνδυάζει φίλτρα αιθάλης με ένα σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής μείωσης για την απομάκρυνση των βλαβερών σωματιδίων και των οξειδίων του αζώτου (NOx) καθώς αυτά εξέρχονται από τον κινητήρα, ενώ παράλληλα προσφέρει σημαντική μείωση του παραγόμενου θορύβου της τάξης των 45 dB(A). Έτσι, η Damen μπορεί πλέον να προσφέρει στους πελάτες της ένα σύστημα το οποίο καλύπτει τις απαιτήσεις των κανονισμών IMO Tier III, ULEV και EU Stage V.
Το σύστημα έχει σχεδιαστεί τόσο για κύριες μηχανές όσο και για ηλεκτρομηχανές παραγόμενης ισχύος 300-700 kW, ενώ τα πλοία στα οποία εγκαθίσταται θα μπορούν να αποκτήσουν το class notation «Ultra Low Emission Vessel». Η ανάπτυξη του συστήματος ξεκίνησε το 2017, αφότου η Damen έλαβε πιστοποίηση συμμόρφωσης με τον κανονισμό Tier III του IMO για το σύστημα μείωσης των εκπομπών NOx που έχει αναπτύξει, ενώ για τη λήψη της πιστοποίησης Stage V η Damen συνεργάστηκε με τον νηογνώμονα Bureau Veritas.
Φωτό: AAD – DAMEN/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ