
Το 2021 έχει αποδειχθεί μια εξαιρετική χρονιά για τη ναυλαγορά των containerships, γεγονός το οποίο αντανακλάται και στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές.
Συγκεκριμένα, ο όμιλος CMA CGM ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του γ΄ τριμήνου του 2021, οπότε κατέγραψε κερδοφορία της τάξης των $5,63 δισ., εξαιρετικά αυξημένη σε σύγκριση με το γ΄ τρίμηνο του 2020, όταν είχε ανέλθει σε $567 εκατ. Ειδικότερα, οι θαλάσσιες δραστηριότητες του γαλλικού ομίλου συνεισέφεραν σημαντικά στην κερδοφορία του. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) από θαλάσσιες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν στα $6,8 δισ., αυξημένα κατά 356,3% σε σύγκριση με το γ’ τρίμηνο του 2020, οπότε και είχαν ανέλθει σε $1,5 δισ. Κατά τη διάρκεια του γ’ τριμήνου του 2021, ο όμιλος μετέφερε 5,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, με τα μέσα έσοδα ανά εμπορευματοκιβώτιο να διαμορφώνονται στα $2.293.
Σημειώνεται πως η CMA-CGM συγκαταλέγεται στις πέντε κορυφαίες liner εταιρείες, ωστόσο οι δραστηριότητές της δεν περιορίζονται μόνο στα ύδατα. Άλλωστε, έχει διεισδύσει και στις αερομεταφορές, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε την αγορά ακόμη τεσσάρων Α350 freighters, τα οποία αναμένεται να ενταχθούν στον στόλο της μετά το 2025. Υπενθυμίζεται πως τον Σεπτέμβριο ο γαλλικός όμιλος παρήγγειλε ακόμη δύο B777 freighters, τα οποία θα παραδοθούν την άνοιξη του 2022.
Επιπλέον, οι δραστηριότητες της CMA-CGM υποστηρίζονται από τον πρόεδρο Μακρόν, ο οποίος αποτελεί τον πρώτο Γάλλο πρόεδρο που έχει επισκεφτεί την εταιρεία κατά τη διάρκεια της θητείας του. Πρόσφατα, ο Γάλλος πρόεδρος δήλωσε πως σκοπεύει να στηρίξει τον όμιλο στις προσπάθειές του με επίκεντρο την απανθρακοποίηση του κλάδου μεταφορών.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η CMA-CGM δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα. Πέρα από το γεγονός πως υπάρχουν πρακτορεία του ομίλου τόσο στον Πειραιά όσο και στον λιμένα της Θεσσαλονίκης, ο όμιλος συμμετέχει σε κοινοπραξία που θα ελέγχει ποσοστό 67% του λιμένα της Θεσσαλονίκης μέχρι και το 2051. Στην κοινοπραξία συμμετέχει και η Belterra Investments, συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ