
Το 2021 έχει αποδειχθεί μια εξαιρετική χρονιά για τη ναυλαγορά των containerships, γεγονός το οποίο αντανακλάται και στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές.
Συγκεκριμένα, ο όμιλος CMA CGM ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του γ΄ τριμήνου του 2021, οπότε κατέγραψε κερδοφορία της τάξης των $5,63 δισ., εξαιρετικά αυξημένη σε σύγκριση με το γ΄ τρίμηνο του 2020, όταν είχε ανέλθει σε $567 εκατ. Ειδικότερα, οι θαλάσσιες δραστηριότητες του γαλλικού ομίλου συνεισέφεραν σημαντικά στην κερδοφορία του. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) από θαλάσσιες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν στα $6,8 δισ., αυξημένα κατά 356,3% σε σύγκριση με το γ’ τρίμηνο του 2020, οπότε και είχαν ανέλθει σε $1,5 δισ. Κατά τη διάρκεια του γ’ τριμήνου του 2021, ο όμιλος μετέφερε 5,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, με τα μέσα έσοδα ανά εμπορευματοκιβώτιο να διαμορφώνονται στα $2.293.
Σημειώνεται πως η CMA-CGM συγκαταλέγεται στις πέντε κορυφαίες liner εταιρείες, ωστόσο οι δραστηριότητές της δεν περιορίζονται μόνο στα ύδατα. Άλλωστε, έχει διεισδύσει και στις αερομεταφορές, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε την αγορά ακόμη τεσσάρων Α350 freighters, τα οποία αναμένεται να ενταχθούν στον στόλο της μετά το 2025. Υπενθυμίζεται πως τον Σεπτέμβριο ο γαλλικός όμιλος παρήγγειλε ακόμη δύο B777 freighters, τα οποία θα παραδοθούν την άνοιξη του 2022.
Επιπλέον, οι δραστηριότητες της CMA-CGM υποστηρίζονται από τον πρόεδρο Μακρόν, ο οποίος αποτελεί τον πρώτο Γάλλο πρόεδρο που έχει επισκεφτεί την εταιρεία κατά τη διάρκεια της θητείας του. Πρόσφατα, ο Γάλλος πρόεδρος δήλωσε πως σκοπεύει να στηρίξει τον όμιλο στις προσπάθειές του με επίκεντρο την απανθρακοποίηση του κλάδου μεταφορών.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η CMA-CGM δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα. Πέρα από το γεγονός πως υπάρχουν πρακτορεία του ομίλου τόσο στον Πειραιά όσο και στον λιμένα της Θεσσαλονίκης, ο όμιλος συμμετέχει σε κοινοπραξία που θα ελέγχει ποσοστό 67% του λιμένα της Θεσσαλονίκης μέχρι και το 2051. Στην κοινοπραξία συμμετέχει και η Belterra Investments, συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ