
Πτωτική πορεία κατέγραψε η επιβατική κίνηση στα ευρωπαϊκά λιμάνια το 2020, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας (Eurostat).
Συγκεκριμένα, λόγω των περιορισμών που είχαν τεθεί προκειμένου να αποφευχθεί η περαιτέρω εξάπλωση της πανδημίας Covid-19, ο αριθμός των επιβατών που επιβιβάστηκαν και αποβιβάστηκαν στα ευρωπαϊκά λιμάνια μειώθηκε κατά 44,9% το 2020, σε σύγκριση με το 2019, στα 230,6 εκατ. Σύμφωνα με την Eurostat, η δραστικότερη πτώση έλαβε χώρα το β’ τρίμηνο του 2020, ίση με 69,3% σε ετήσια βάση.
Παράλληλα, οι λιμένες της Ελλάδας και της Ιταλίας κατέγραψαν τη μεγαλύτερη κινητικότητα επιβατών, καθώς αθροιστικά κατέλαβαν το 42% της συνολικής κινητικότητας επιβατών σε ευρωπαϊκά λιμάνια. Σημειώνεται πως τα ελληνικά λιμάνια υποδέχτηκαν 40,9 εκατ. επιβάτες, ενώ τα ιταλικά 55,1 εκατ. Συνεπώς, Ελλάδα και Ιταλία παραμένουν στην κορυφή της επιβατηγού ναυτιλίας. Το λιμάνι της Μεσσήνης στην Ιταλία παρέμεινε πρώτο στην Ευρώπη σε αριθμό επιβατών, καθώς υποδέχτηκε 7,7 εκατ. επιβάτες το 2020.
Τρία ελληνικά λιμάνια βρέθηκαν στις πρώτες επτά θέσεις στην ευρωπαϊκή κατάταξη ‒Σαλαμίνα, Πέραμα και Πειραιάς‒, εκ των οποίων τα πρώτα δύο υποδέχτηκαν από 5,7 εκατ. επιβάτες έκαστο το 2020. Τις επόμενες θέσεις της κατάταξης κατέλαβαν Δανία, Κροατία, Γερμανία και Ισπανία για το 2020.
Τέλος, πολλές ευρωπαϊκές χώρες κατέγραψαν πτώση άνω του 90% στον αριθμό επιβατών που υποδέχτηκαν το 2020, σε σύγκριση με το 2019, μεταξύ άλλων η Σλοβενία, το Βέλγιο και η Κύπρος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ