
Η αμερικανική κυβέρνηση του προέδρου Τζο Μπάιντεν ζήτησε από ορισμένες από τις μεγαλύτερες σε κατανάλωση πετρελαίου χώρες στον κόσμο να εξετάσουν το ενδεχόμενο να αποδεσμεύουν ορισμένα από τα αποθέματά τους αργού σε μια συντονισμένη προσπάθεια μείωσης των τιμών και τόνωσης της οικονομικής ανάκαμψης, σύμφωνα με πολλές πηγές με γνώση του θέματος, τις οποίες επικαλείται το Reuters.
Οι παγκόσμιες τιμές πετρελαίου άγγιξαν στα τέλη Οκτωβρίου τα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 7 ετών, καθώς μεγάλο μέρος του πληθυσμού μετά την άρση περιορισμών της πανδημίας ξαναξεκίνησε να μετακινείται οδικώς και σιδηροδρομικώς, ενώ η προσφορά δεν συμβαδίζει με τη ζήτηση.
Ο OPEC και οι σύμμαχοι παραγωγοί, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, έχουν αντισταθεί στις εκκλήσεις Μπάιντεν να επιταχύνουν τον ρυθμό αύξησης της προσφοράς τους.
Τις τελευταίες εβδομάδες, ο Αμερικανός πρόεδρος και ανώτατοι σύμβουλοί του έχουν θέσει το θέμα σε στενούς συμμάχους, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας, της Νότιας Κορέας, της Ινδίας, καθώς και της Κίνας, ανέφεραν οι πηγές.
Οι πηγές τόνισαν ότι τέτοιες διαπραγματεύσεις δεν έχουν οριστικοποιηθεί, ούτε έχει ληφθεί κάποια οριστική απόφαση σχετικά με το εάν θα συνεχιστεί να επιδιώκεται αυτή η επιλογή ή οποιαδήποτε άλλη πορεία δράσης για τις τιμές του πετρελαίου.
Ο Λευκός Οίκος αρνήθηκε να σχολιάσει το λεπτομερές περιεχόμενο συγκεκριμένων συνομιλιών με άλλες χώρες. «Δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση», δήλωσε ένας εκπρόσωπος του Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας του Λευκού Οίκου.
Εν κατακλείδι, μια παρέμβαση των διεθνών δυνάμεων στην προσφορά πετρελαίου δύναται να έχει αρνητικές επιπτώσεις στη ζήτηση για εισαγωγές πετρελαίου και κατ’ επέκταση για τη θαλάσσια μεταφορά του.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ