
H Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει ένα νέο πλαίσιο επενδύσεων στις υποδομές, το οποίο φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί και να αποτελέσει απάντηση στο Belt and Road Initiative (BRI).
Το «Global Gateway», το οποίο προβλέπει εγγυήσεις ύψους 40 δισ. ευρώ, θα εστιάσει στη βιωσιμότητα, στην ψηφιοποίηση και στην ενίσχυση των δεσμών της ΕΕ με κύριους εταίρους. Σύμφωνα με όσα αναφέρει δημοσίευμα του Nikkei Asia, το εν λόγω πλαίσιο θα εστιαστεί στους εξής πέντε τομείς: ψηφιακή μετάβαση, μετάβαση στην καθαρή ενέργεια, μεταφορές, συνδεσιμότητα και ανθεκτικότητα των εμπορικών και εφοδιαστικών αλυσίδων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το «Global Gateway» θα δώσει μεγάλη έμφαση στην επέκταση των ψηφιακών συνεργειών με εταίρους της ΕΕ στον Ινδοειρηνικό, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο συνεργασίας συνδεσιμότητας με την Ένωση των Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας (ASEAN), όμοιας με αυτή που διατηρεί η ΕΕ με την Ιαπωνία και την Ινδία.
Ανώτατοι αξιωματούχοι των Βρυξελλών σημειώνουν ότι οι επενδύσεις υπό το «Global Gateway» θα πρέπει να είναι ενδελεχείς, βιώσιμες και ασφαλείς, με στόχο χώρες, κοινωνίες και άνθρωποι να έρθουν κοντά, με σεβασμό στις αξίες της ΕΕ και κυρίως στην αρχή της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Η γερμανική Handelsblatt υπογραμμίζει την επιρροή των Κινέζων με φόντο την ανάγκη ανάπτυξης υποδομών σε χώρες της Δύσης, οι οποίες απαιτούν σημαντικές επενδύσεις, που επί του παρόντος δεν μπορούν να καλύψουν οι δυτικές χώρες. Τέλος, σημειώνει ότι το draft του προγράμματος σε πρώτη φάση κρίνεται ασαφές, καθώς δεν απαριθμεί συγκεκριμένα αναπτυξιακά έργα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ