
Ατέρμονη συνεχίζει να φαντάζει η λιμενική συμφόρηση, η οποία διαταράσσει τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες. Συγκεκριμένα, βάσει ανάρτησης του ναυτιλιακού αναλυτή Lars Jensen στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το πρωί της Δευτέρας 15 Νοεμβρίου 82 πλοία ανέμεναν να δέσουν στους λιμένες Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια, δύο από τους σημαντικότερους τερματικούς διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ.
Παράλληλα, τα μέτρα πρόσθετων επιβαρύνσεων που αναμενόταν να τεθούν σε ισχύ από τη Δευτέρα 15 Νοεμβρίου στους προαναφερθέντες λιμένες, εν τέλει θα εφαρμοστούν από τις 22 Νοεμβρίου και έπειτα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Λιμενικής Αρχής του Λος Άντζελες το βράδυ της Δευτέρας 15 Νοεμβρίου.
Ειδικότερα, containers που αναμένεται να μεταφερθούν οδικώς και παραμένουν στους λιμένες για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των οκτώ ημέρων θα δέχονται ημερήσιο πρόστιμο (αν αναμένεται να μεταφερθούν σιδηροδρομικώς, η περίοδος χάριτος μειώνεται στις πέντε ημέρες). Οι επιπρόσθετες χρεώσεις θα ξεκινούν από $100/εμπορευματοκιβώτιο ανά ημέρα, ωστόσο θα αυξάνονται με αριθμητική πρόοδο, ανά $100 ημερησίως (δηλαδή για ένα container που θα παραμένει στον λιμένα για πέντε ημέρες άνω του επιτρεπόμενου ορίου των εννέα ημερών, η ναυτιλιακή εταιρεία θα δέχεται πρόστιμο 100 + 200 + 300 + 400 + 500 = $1500).
Επιπλέον, βάσει δεδομένων της Λιμενικής Αρχής του Λος Άντζελες, την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου, 67.918 containers παρέμεναν στον τερματικό σταθμό. Τα 26.411 από αυτά βρίσκονταν στον λιμένα άνω του επιτρεπόμενου χρονικού ορίου των εννέα ημερών, και μάλιστα τα 20.426 από αυτά άνω των 13 ημερών.
Ακολουθώντας παρόμοια λογική με εκείνη του Lars Jensen, εάν τα μέτρα είχαν τεθεί σε ισχύ από την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου και υποθέτοντας πως κατά μέσο όρο εκείνα της κατηγορίας 9-12 ημερών βρίσκονται στον λιμένα για 10,5 ημέρες, 5.985 εμπορευματοκιβώτια θα δέχονταν πρόστιμα για επιπλέον παραμονή 2,5 ημερών (δηλαδή $450 έκαστο). Ταυτόχρονα, αν τα 20.426 της κατηγορίας 13+ ημέρες βρίσκονται στον λιμένα για 14 ημέρες, δηλαδή έξι ημέρες άνω του επιτρεπόμενου, θα δέχονταν πρόστιμο $2.100 το καθένα. Οπότε, μόνο ο λιμένας του Λος Άντζελες θα είχε επιβάλει μέσα σε μία ημέρα πρόστιμα συνολικής αξίας $45,6 εκατ.
Εν κατακλείδι, καθώς τα έκτακτα μέτρα σε Λονγκ Μπιτς και Λος Άντζελες αναμένεται να τεθούν σε ισχύ την ερχόμενη εβδομάδα, τα υπέρογκα πρόστιμα ενδέχεται να ασκήσουν σημαντικές πιέσεις στις ναυτιλιακές εταιρείες. Το κατά πόσο αυτό θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση των εφοδιαστικών αλυσίδων μένει να φανεί. Ωστόσο, σύμφωνα με ανακοίνωση της Λιμενικής Αρχής του Λονγκ Μπιτς, τα μέτρα αναμένεται να επιδράσουν θετικά, καθώς όλα τα έσοδα θα επενδυθούν προς βελτίωση της αποδοτικότητας των λιμένων και της διαχειριστικής τους ικανότητας εμπορευματοκιβωτίων.
Φωτό: Andrew Gombert/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…

Παρά την αύξηση της παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η Ελλάδα παραμένει σταθερά ανάμεσα στις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης στην προημερήσια αγορά ηλεκτρικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ