
Ατέρμονη συνεχίζει να φαντάζει η λιμενική συμφόρηση, η οποία διαταράσσει τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες. Συγκεκριμένα, βάσει ανάρτησης του ναυτιλιακού αναλυτή Lars Jensen στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το πρωί της Δευτέρας 15 Νοεμβρίου 82 πλοία ανέμεναν να δέσουν στους λιμένες Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια, δύο από τους σημαντικότερους τερματικούς διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ.
Παράλληλα, τα μέτρα πρόσθετων επιβαρύνσεων που αναμενόταν να τεθούν σε ισχύ από τη Δευτέρα 15 Νοεμβρίου στους προαναφερθέντες λιμένες, εν τέλει θα εφαρμοστούν από τις 22 Νοεμβρίου και έπειτα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Λιμενικής Αρχής του Λος Άντζελες το βράδυ της Δευτέρας 15 Νοεμβρίου.
Ειδικότερα, containers που αναμένεται να μεταφερθούν οδικώς και παραμένουν στους λιμένες για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των οκτώ ημέρων θα δέχονται ημερήσιο πρόστιμο (αν αναμένεται να μεταφερθούν σιδηροδρομικώς, η περίοδος χάριτος μειώνεται στις πέντε ημέρες). Οι επιπρόσθετες χρεώσεις θα ξεκινούν από $100/εμπορευματοκιβώτιο ανά ημέρα, ωστόσο θα αυξάνονται με αριθμητική πρόοδο, ανά $100 ημερησίως (δηλαδή για ένα container που θα παραμένει στον λιμένα για πέντε ημέρες άνω του επιτρεπόμενου ορίου των εννέα ημερών, η ναυτιλιακή εταιρεία θα δέχεται πρόστιμο 100 + 200 + 300 + 400 + 500 = $1500).
Επιπλέον, βάσει δεδομένων της Λιμενικής Αρχής του Λος Άντζελες, την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου, 67.918 containers παρέμεναν στον τερματικό σταθμό. Τα 26.411 από αυτά βρίσκονταν στον λιμένα άνω του επιτρεπόμενου χρονικού ορίου των εννέα ημερών, και μάλιστα τα 20.426 από αυτά άνω των 13 ημερών.
Ακολουθώντας παρόμοια λογική με εκείνη του Lars Jensen, εάν τα μέτρα είχαν τεθεί σε ισχύ από την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου και υποθέτοντας πως κατά μέσο όρο εκείνα της κατηγορίας 9-12 ημερών βρίσκονται στον λιμένα για 10,5 ημέρες, 5.985 εμπορευματοκιβώτια θα δέχονταν πρόστιμα για επιπλέον παραμονή 2,5 ημερών (δηλαδή $450 έκαστο). Ταυτόχρονα, αν τα 20.426 της κατηγορίας 13+ ημέρες βρίσκονται στον λιμένα για 14 ημέρες, δηλαδή έξι ημέρες άνω του επιτρεπόμενου, θα δέχονταν πρόστιμο $2.100 το καθένα. Οπότε, μόνο ο λιμένας του Λος Άντζελες θα είχε επιβάλει μέσα σε μία ημέρα πρόστιμα συνολικής αξίας $45,6 εκατ.
Εν κατακλείδι, καθώς τα έκτακτα μέτρα σε Λονγκ Μπιτς και Λος Άντζελες αναμένεται να τεθούν σε ισχύ την ερχόμενη εβδομάδα, τα υπέρογκα πρόστιμα ενδέχεται να ασκήσουν σημαντικές πιέσεις στις ναυτιλιακές εταιρείες. Το κατά πόσο αυτό θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση των εφοδιαστικών αλυσίδων μένει να φανεί. Ωστόσο, σύμφωνα με ανακοίνωση της Λιμενικής Αρχής του Λονγκ Μπιτς, τα μέτρα αναμένεται να επιδράσουν θετικά, καθώς όλα τα έσοδα θα επενδυθούν προς βελτίωση της αποδοτικότητας των λιμένων και της διαχειριστικής τους ικανότητας εμπορευματοκιβωτίων.
Φωτό: Andrew Gombert/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ