
Ατέρμονη συνεχίζει να φαντάζει η λιμενική συμφόρηση, η οποία διαταράσσει τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες. Συγκεκριμένα, βάσει ανάρτησης του ναυτιλιακού αναλυτή Lars Jensen στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το πρωί της Δευτέρας 15 Νοεμβρίου 82 πλοία ανέμεναν να δέσουν στους λιμένες Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια, δύο από τους σημαντικότερους τερματικούς διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ.
Παράλληλα, τα μέτρα πρόσθετων επιβαρύνσεων που αναμενόταν να τεθούν σε ισχύ από τη Δευτέρα 15 Νοεμβρίου στους προαναφερθέντες λιμένες, εν τέλει θα εφαρμοστούν από τις 22 Νοεμβρίου και έπειτα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Λιμενικής Αρχής του Λος Άντζελες το βράδυ της Δευτέρας 15 Νοεμβρίου.
Ειδικότερα, containers που αναμένεται να μεταφερθούν οδικώς και παραμένουν στους λιμένες για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των οκτώ ημέρων θα δέχονται ημερήσιο πρόστιμο (αν αναμένεται να μεταφερθούν σιδηροδρομικώς, η περίοδος χάριτος μειώνεται στις πέντε ημέρες). Οι επιπρόσθετες χρεώσεις θα ξεκινούν από $100/εμπορευματοκιβώτιο ανά ημέρα, ωστόσο θα αυξάνονται με αριθμητική πρόοδο, ανά $100 ημερησίως (δηλαδή για ένα container που θα παραμένει στον λιμένα για πέντε ημέρες άνω του επιτρεπόμενου ορίου των εννέα ημερών, η ναυτιλιακή εταιρεία θα δέχεται πρόστιμο 100 + 200 + 300 + 400 + 500 = $1500).
Επιπλέον, βάσει δεδομένων της Λιμενικής Αρχής του Λος Άντζελες, την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου, 67.918 containers παρέμεναν στον τερματικό σταθμό. Τα 26.411 από αυτά βρίσκονταν στον λιμένα άνω του επιτρεπόμενου χρονικού ορίου των εννέα ημερών, και μάλιστα τα 20.426 από αυτά άνω των 13 ημερών.
Ακολουθώντας παρόμοια λογική με εκείνη του Lars Jensen, εάν τα μέτρα είχαν τεθεί σε ισχύ από την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου και υποθέτοντας πως κατά μέσο όρο εκείνα της κατηγορίας 9-12 ημερών βρίσκονται στον λιμένα για 10,5 ημέρες, 5.985 εμπορευματοκιβώτια θα δέχονταν πρόστιμα για επιπλέον παραμονή 2,5 ημερών (δηλαδή $450 έκαστο). Ταυτόχρονα, αν τα 20.426 της κατηγορίας 13+ ημέρες βρίσκονται στον λιμένα για 14 ημέρες, δηλαδή έξι ημέρες άνω του επιτρεπόμενου, θα δέχονταν πρόστιμο $2.100 το καθένα. Οπότε, μόνο ο λιμένας του Λος Άντζελες θα είχε επιβάλει μέσα σε μία ημέρα πρόστιμα συνολικής αξίας $45,6 εκατ.
Εν κατακλείδι, καθώς τα έκτακτα μέτρα σε Λονγκ Μπιτς και Λος Άντζελες αναμένεται να τεθούν σε ισχύ την ερχόμενη εβδομάδα, τα υπέρογκα πρόστιμα ενδέχεται να ασκήσουν σημαντικές πιέσεις στις ναυτιλιακές εταιρείες. Το κατά πόσο αυτό θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση των εφοδιαστικών αλυσίδων μένει να φανεί. Ωστόσο, σύμφωνα με ανακοίνωση της Λιμενικής Αρχής του Λονγκ Μπιτς, τα μέτρα αναμένεται να επιδράσουν θετικά, καθώς όλα τα έσοδα θα επενδυθούν προς βελτίωση της αποδοτικότητας των λιμένων και της διαχειριστικής τους ικανότητας εμπορευματοκιβωτίων.
Φωτό: Andrew Gombert/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ