
Σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Hugo De Stoop, διευθύνων σύμβουλος της Euronav, παρουσίασε μια σύνοψη των δηλώσεών του στο πρόσφατο συνέδριο του International Chamber of Shipping (ICS) στο πλαίσιο της COP26. Οι δηλώσεις αυτές αφορούσαν κατά κύριο λόγο την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας και απευθύνονταν τόσο στους συμμετέχοντες στο συνέδριο του ICS όσο και στους παγκόσμιους ηγέτες που έλαβαν χώρα στην COP26.
Ειδικότερα, ο Hugo De Stoop υπογράμμισε την ανάγκη ξεκάθαρων και μακροπρόθεσμα σταθερών στόχων προκειμένου να επιτευχθεί η ανθρακική ουδετερότητα στον κλάδο. Στους στόχους που ο ίδιος προτείνει, καθοριστικό ρόλο θα διαδραματίσει η ορθή κατανάλωση καυσίμων από τα πλοία. Συγκεκριμένα, κρίνει απαραίτητη τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων που κατευθύνονται προς λιμένες που «ταλανίζονται» από τη συγκέντρωση πολλών πλοίων. Για να καταστεί εφικτός ένας τέτοιος στόχος, ναυλωτές και ναυτιλιακές εταιρείες οφείλουν να συνεργαστούν, σημειώνει ο κ. De Stoop.
Γενικότερα, τόνισε πως τα πλοία πρέπει να διατηρούν χαμηλές ταχύτητες σε περιόδους υπερπροσφοράς, καθώς αύξηση της ταχύτητας συνεπάγεται εκθετική αύξηση των εκπομπών. Παράλληλα, καθοριστική δύναται να αποβεί η επιλογή βέλτιστης διαδρομής μέσω της χρήσης της τεχνολογίας και του διαμοιρασμού πληροφοριών.
Επιπλέον, ο CEO της Euronav πρόσθεσε πως ένας διεθνής ναυτιλιακός φόρος άνθρακα αποτελεί τη μοναδική δίοδο προς την οριοθέτηση ενός «δίκαιου» αγώνα μεταξύ των καυσίμων ουδέτερου ισοζυγίου και των συμβατικών καυσίμων.
Τέλος, ο Hugo De Stoop υπογράμμισε την αναγκαιότητα άμεσης δράσης και από εδώ και στο εξής απαιτούνται πράξεις, έτσι ώστε να περιοριστούν η κλιματική κρίση και οι ολέθριες συνέπειες που αυτή επιφέρει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ