
Σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Hugo De Stoop, διευθύνων σύμβουλος της Euronav, παρουσίασε μια σύνοψη των δηλώσεών του στο πρόσφατο συνέδριο του International Chamber of Shipping (ICS) στο πλαίσιο της COP26. Οι δηλώσεις αυτές αφορούσαν κατά κύριο λόγο την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας και απευθύνονταν τόσο στους συμμετέχοντες στο συνέδριο του ICS όσο και στους παγκόσμιους ηγέτες που έλαβαν χώρα στην COP26.
Ειδικότερα, ο Hugo De Stoop υπογράμμισε την ανάγκη ξεκάθαρων και μακροπρόθεσμα σταθερών στόχων προκειμένου να επιτευχθεί η ανθρακική ουδετερότητα στον κλάδο. Στους στόχους που ο ίδιος προτείνει, καθοριστικό ρόλο θα διαδραματίσει η ορθή κατανάλωση καυσίμων από τα πλοία. Συγκεκριμένα, κρίνει απαραίτητη τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων που κατευθύνονται προς λιμένες που «ταλανίζονται» από τη συγκέντρωση πολλών πλοίων. Για να καταστεί εφικτός ένας τέτοιος στόχος, ναυλωτές και ναυτιλιακές εταιρείες οφείλουν να συνεργαστούν, σημειώνει ο κ. De Stoop.
Γενικότερα, τόνισε πως τα πλοία πρέπει να διατηρούν χαμηλές ταχύτητες σε περιόδους υπερπροσφοράς, καθώς αύξηση της ταχύτητας συνεπάγεται εκθετική αύξηση των εκπομπών. Παράλληλα, καθοριστική δύναται να αποβεί η επιλογή βέλτιστης διαδρομής μέσω της χρήσης της τεχνολογίας και του διαμοιρασμού πληροφοριών.
Επιπλέον, ο CEO της Euronav πρόσθεσε πως ένας διεθνής ναυτιλιακός φόρος άνθρακα αποτελεί τη μοναδική δίοδο προς την οριοθέτηση ενός «δίκαιου» αγώνα μεταξύ των καυσίμων ουδέτερου ισοζυγίου και των συμβατικών καυσίμων.
Τέλος, ο Hugo De Stoop υπογράμμισε την αναγκαιότητα άμεσης δράσης και από εδώ και στο εξής απαιτούνται πράξεις, έτσι ώστε να περιοριστούν η κλιματική κρίση και οι ολέθριες συνέπειες που αυτή επιφέρει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ