
Σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Hugo De Stoop, διευθύνων σύμβουλος της Euronav, παρουσίασε μια σύνοψη των δηλώσεών του στο πρόσφατο συνέδριο του International Chamber of Shipping (ICS) στο πλαίσιο της COP26. Οι δηλώσεις αυτές αφορούσαν κατά κύριο λόγο την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας και απευθύνονταν τόσο στους συμμετέχοντες στο συνέδριο του ICS όσο και στους παγκόσμιους ηγέτες που έλαβαν χώρα στην COP26.
Ειδικότερα, ο Hugo De Stoop υπογράμμισε την ανάγκη ξεκάθαρων και μακροπρόθεσμα σταθερών στόχων προκειμένου να επιτευχθεί η ανθρακική ουδετερότητα στον κλάδο. Στους στόχους που ο ίδιος προτείνει, καθοριστικό ρόλο θα διαδραματίσει η ορθή κατανάλωση καυσίμων από τα πλοία. Συγκεκριμένα, κρίνει απαραίτητη τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων που κατευθύνονται προς λιμένες που «ταλανίζονται» από τη συγκέντρωση πολλών πλοίων. Για να καταστεί εφικτός ένας τέτοιος στόχος, ναυλωτές και ναυτιλιακές εταιρείες οφείλουν να συνεργαστούν, σημειώνει ο κ. De Stoop.
Γενικότερα, τόνισε πως τα πλοία πρέπει να διατηρούν χαμηλές ταχύτητες σε περιόδους υπερπροσφοράς, καθώς αύξηση της ταχύτητας συνεπάγεται εκθετική αύξηση των εκπομπών. Παράλληλα, καθοριστική δύναται να αποβεί η επιλογή βέλτιστης διαδρομής μέσω της χρήσης της τεχνολογίας και του διαμοιρασμού πληροφοριών.
Επιπλέον, ο CEO της Euronav πρόσθεσε πως ένας διεθνής ναυτιλιακός φόρος άνθρακα αποτελεί τη μοναδική δίοδο προς την οριοθέτηση ενός «δίκαιου» αγώνα μεταξύ των καυσίμων ουδέτερου ισοζυγίου και των συμβατικών καυσίμων.
Τέλος, ο Hugo De Stoop υπογράμμισε την αναγκαιότητα άμεσης δράσης και από εδώ και στο εξής απαιτούνται πράξεις, έτσι ώστε να περιοριστούν η κλιματική κρίση και οι ολέθριες συνέπειες που αυτή επιφέρει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ